بازاریابی محتوایی : دستور العمل “ریور پولز اند اسپاس” برای موفقیت
در اواخر سال ۲۰۰۹، “ریور پولز اند اسپاس River Pools and Spas”، یک شرکت نصب استخرهای فایبر گلاس با ۲۰ نفر پرسنل واقع در منطقه ی ویرجینیا و مری لند، با مشکل مواجه شده بود. صاحب خانه ها، تمایلی به خرید استخرهای فایبرگلاس در طول “رکود اقتصادی بزرگ” نداشتند.
بدتر از آن، مشتریانی که سفارش خرید استخر داده بودند با ریور پولز تماس گرفتند و درخواست کنسل کردن سفارش و پس گرفتن سپرده شان را داشتند، که در مواردی حدود ۵۰ هزار دلار یا بیشتر از آن بود.
به مدت چندین هفته، ریور پولز بیش از اعتبار حساب خود حواله یا چک داد. نه تنها شرکت در پرداخت حقوق پرسنل دچار مشکل شده بود، بلکه احتمال تعطیل شدن فروشگاه وجود داشت.
مارکوس شریدان، مدیرعامل “ریور پولز اند اسپاس” اعتقاد داشت تنها راه نجات شرکت دزدیدن سهم بازار رقباست، که این به معنای تفکر متفاوت درباره ی نحوه ی ورود شرکت به بازار بود. در آغاز این فرآیند، ریور پولز تنها کمی بیش از ۴ میلیون دلار درآمد سالانه داشت و حدود ۲۵۰ هزار دلار هزینه ی سالانه ی بازاریابی شرکت بود. چهار رقیب در حوزه ی ویرجینیا فعال بودند که سهم بازار بزرگ تری از ریور پولز داشتند.
دو سال بعد در ۲۰۱۱، “ریور پولز اند اسپاس”، موفق به فروش استخرهای فایبرگلاس بیشتر از هر شرکت فعال دیگری در این زمینه در شمال آمریکا شد (بله، درست خواندید)؛ همچنین، شرکت هزینه های بازاریابی سالانه ی خود را از ۲۵۰ هزار دلار به ۴۰ هزار دلار کاهش داد؛ در حالیکه ۱۵ درصد بیشتر در مناقصات پیروز شد و چرخه ی فروش خود را نصف کرد. میانگین سازندگان استخر بین ۵۰ تا ۷۵ درصد فروش خود را در زمانی که ریورپولز فروش خود را به بیش از ۵ میلیون دلار افزایش داد، از دست دادند.
نیازی به گفتن نیست؛ “ریور پولز اند اسپاس” موفق شد به کسب و کار خود ادامه دهد.
دستور العمل ریور پولز برای موفقیت، بازاریابی محتوایی بود، به قدری برای مارکوس موفقیت آمیز بود که امروزه او به اقصی نقاط دنیا می رود و داستان موفقیت خود و قدرت بازاریابی محتوایی را برای صاحبان کسب و کار بازگو می کند.
او چگونه این کار را انجام داد؟ در واقع، یک فرآیند ساده داشت. مارکوس هر سوال قابل تصوری از سوی مشتریان را نوشت و در وبلاگ خود به آنها پاسخ داد. به قدری موثر واقع شد که اگر شما در موتور جستجو تایپ کنید: “هزینه ی یک استخر فایبرگلاس چقدر است؟” در هر نقطه و منطقه ای که باشید، اولین نتیجه ای که نمایش داده می شود، یکی از پست های مارکوس است .
ما درباره ی چگونگی انجام این شاهکار مارکوس بیشتر در مقاله ی آینده خواهیم گفت.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید