بازاریابی محتوایی: خبرنامه ی الکترونیکی
خبرنامه ی الکترونیکی e-newsletter، نوعی از ارتباطات “مبتنی بر اجازه permission based” با مشتریان فعلی و آتی است؛ اغلب ماهانه یا هفتگی منتشر می شود. دسترسی الکترونیکی از طریق صفحات متنی یا HTML، می تواند به شکل متن کامل یا لینک موجود برای ارجاع محتوا یا مقاله در سایت شما باشد.
نکات کلیدی
خبرنامه ی الکترونیکی خود را به spam تبدیل نکنید. اجازه بگیرید و یک دکمه ی انتخابی opt out links برای امکان ارسال خبرنامه قرار دهید.
خبرنامه ی الکترونیکی می تواند ابزاری برای ترفیع محتواهای دیگر: وبینار، مقاله ی سفید، کتاب الکترونیکی، رویدادهای زنده و … باشد.
برخی از محتواهای وبلاگ خود را در خبرنامه ی الکترونیکی قرار دهید. سعی کنید ارائه ی وبلاگ روزانه و خبرنامه ی الکرتونیکی، هفتگی یا ماهانه باشد.
۹ روش برای بهینه سازی صفحه ی نخست در خبرنامه ی الکترونیکی
پایگاه داده ای ایمیل شما، جزو دارایی کسب و کار شما محسوب می شود. در زیر، ۹ روشی که می توانید برای بهینه سازی صفحه ی اول خبرنامه ی الکترونیکی خود، جهت جذب مشتری و مشتریان احتمالی بیشتر برای ثبت نام، ارائه می دهیم.
۱.منافع را آشکار کنید. در صفحه ی اول، به وضوح مشخص کنید که چرا مردم باید در خبرنامه ی الکترونیکی شما ثبت نام کنند.
۲.به آنها عکس نشان دهید. به آنها با یک عکس ساده نشان دهید که، خبرنامه ی ایمیل، چه شکلی است.
۳.به یک نمونه ارتباط دهید Link to sample؛ به یک نمونه ی خبرنامه ی الکترونیکی لینک کنید طوری که در Tab دیگری باز شود.
۴.گزینه ی ثبت نام را بالای صفحه قرار دهید؛ اگر مشتری مجبور باشد برای ثبت نام، به پایین صفحه برد، این مشکل ساز می شود. در ثبت نام فقط فیلدهایی را بخواهید که نیاز دارید.
۵.بیشتر از ۵ تا ۷ فیلد قرار ندهید؛ فیلدهای کمتر، احتمال ثبت نام مشتریان را بیشتر می کند.
۶.برای افراد، در پایین صفحه، گزینه ی حفظ حریم خصوصی قرار دهید.
۷.به مشتریان بگویید، با اطلاعات آنها قصد انجام چه کارهایی را دارید.
۸.برای گزینه ی ثبت نام، از عبارات خوب استفاده کنید. کلماتی مانند ثبت کردن و عباراتی از قبیل “اینجا کلیک کنید” به درستی نشان دهنده ی درخواست مثبت شما از مشتریان نیست؛ در عوض از عبارت “به ما بپیوندید sign up” استفاده کنید.
۹.از شر گزینه های گیج کننده خلاص شوید؛ این صفحه برای جذب افراد برای ثبت نام است، از شر عوامل گیج کننده و اضافی مثل: راهنمای عمومی، تبلیغات شخص ثالث و تبلیغات برای کالای فروش نرفته، خلاص شوید.
همیشه تغییرات را بسنجید. رفتار خریداران در بین صنایع مختلف، سازگار نیست؛ لذا حتما بررسی کنید که چه کاری مناسب هدف شماست و چه کاری مناسب نیست.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید