بسیاری از رفتارهای یک سازمان، حول نزاکت و ادب میچرخند. متأسفانه در محیطهای کاری پرمشغله و پرفشار، احتمال دارد که این آداب رعایت نشوند.
آنچه در زیر میخوانید، فهرستی از قوانین کلی آداب و معاشرت اداری است. به عنوان یک مدیر شما باید تمام وقت این خطوط راهنما را تمرین کنید و به علاوه لازم است این توصیهها را با تمام کارکنان خود در میان بگذارید.
۱. به همه، از رئیس شرکت گرفته تا کارکنان ساعتی، رفتارهای مؤدبانه و محترمانه را آموزش دهید.
۲. هرگز فکر نکنید که دیگران نسبت به شما مشغله و استرس کمتری دارند.
۳. هنگامی که کارکنان برای کسب اطلاعات نزد شما میآیند، به آنها احترام بگذارید.
۴. وقتشناس باشید.
۵. در جشنها شرکت کنید.
۶. اگر در کارکردن با کامپیوتر مهارتهایی دارید، به دیگران فخر نفروشید.
۷. به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید.
۸. هنگامی که همکارانتان در حال کار روی یک پروژهی مهم هستند، حواسشان را پرت نکنید.
۹. بهترین حالت این است که به همهی تماسها پاسخ دهید و هر ایمیلی را نیز ظرف ۲۴ ساعت جواب دهید.
۱۰. هرگاه در حال ارسال یک پیام صوتی، ایمیل یا … هستید، همیشه شماره تلفن، زمان تماس و دلیل تماس را ذکر کنید.
۱۱. پیامهای صوتی خود را به صورت واضح و مختصر ارسال کنید.
۱۲. تماسهای شخصی خود را در یک مکان عمومی مانند استراحتگاه جواب ندهید.
۱۳. مراقب شوخیهایتان باشید.
۱۴. هرگز به کامپیوتر کسی دست نزنید، حتی اگر قصد کمک داشته باشید، مگر اینکه اجازه بگیرید یا دستور این کار را داشته باشید.
۱۵. لباس شما باید مطابق با قانون نوع پوشش شرکتتان باشد.
۱۶. وقتی با کسی گفتگو میکنید، از صحبت دربارهی موضوعاتی مانند قومیت، مذهب و یا سیاست که ممکن است ایجاد سوء تفاهم و ناراحتی کند، بپرهیزید.
۱۷. افراد را با اسمشان صدا بزنید، از واژههایی مانند ((عزیزم)) که برخلاف عرف و شرایط کار است استفاده نکنید.
۱۸. اگر کار شخصی دارید، در زمان استراحت به آن بپردازید.
۱۹. مسائل شخصی خود را وارد کارتان نکنید.
۲۰. اگر دچار سرماخوردگی یا هر بیماری واگیرداری هستید، سرکار نروید.
۲۱. در مورد هر چیز کوچکی شکایت نکنید.
(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)
باز هم مطالب وبسایت شمارو پیگیری و استفاده خواهم کرد موفق باشید