ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
363 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

باز طراحی لوگو کسب و کار در یک سال اخیر رونق عجیبی پیدا کرده و اکثر شرکت های معروف دنیا به فکر طراحی لوگو جدید هستند. این در حالی است که فعالان حوزه بازاریابی از لوگو به عنوان یکی از عوامل اصلی جذب مشتری یاد می کنند و معتقدند که وفاداری مشتری با این موضوع سنجیده می شود. حالا به نظر شما چرا باید برخی از شرکت های بزرگ به فکر طراحی مجدد لوگوی کسب و کار خود باشند؟

این سوالی است که در این مطلب می خواهیم به آن پاسخ دهیم و ابتدا در مورد اهمیت طراحی لوگو صحبت کنیم و سپس نشان دهیم که باز طراحی لوگو می‌تواند با چه مزایایی همراه باشد.

اهمیت طراحی لوگو کسب و کار

همانطور که هر فرد با نام شناسنامه‌ای شناخته می‌شود، برای کسب و کارها و دنیای تجارت هم نام شرکت به همراه لوگو آن اهمیت دارند. در واقع مشتریان لوگو را به عنوان یکی از شاخصه های اصلی خود در انتخاب یک برند خاص در نظر می گیرند. حالا قبل از اینکه در مورد باز طراحی لوگو صحبت کنیم باید ببینیم که داشتن لوگو چه ویژگی هایی دارد:

لوگوها به خاطر سپرده می شوند

لوگو به عنوان نماد یک کسب و کار است و مشتری اولین چیزی که از یک کسب و کار را به خاطر می سپارد همان لوگوی آن است. فقط کافی است که برای چند ثانیه چشمان خود را ببندید و معروف‌ترین لوگوهایی که در ذهن خود دارید مرور کنید:

  • نایکی
  • پوما
  • آدیداس
  • سامسونگ
  • اپل
  • هواوی

بله درست فهمیدید! وقتی که یک نفر در مورد یک برند خاص صحبت می‌کند، شما بلافاصله تنوع محصولات آنها را در ذهن خود مرور می‌کنید و تجربه قبلی که نسبت به محصولات آنها دارید را در ذهن خود می آورید. این یعنی شرکت‌ها با طراحی لوگو یا باز طراحی لوگو چیزی در ذهن شما قرار می‌دهند تا بر مبنای آن به قضاوت بپردازید.

اهمیت طراحی لوگو کسب و کار

لوگوها پایه اصلی هویت برند هستند

ذهنیت منفی نسبت به کالای چینی برای همه کشورهای دنیا وجود دارد. اما در چند سال اخیر برخی برندهای خاص مانند هواوی به شکلی بازار را تحت تاثیر قرار داده اند که می توانند به عنوان رقیب اصلی برندهای معروف شناخته شوند.

بنابراین وقتی که شما لوگو شرکت هواوی را می بینید، بلافاصله روند تغییرات و بهبود کیفیت محصولات آنها را در ذهن خود مرور می کنید و این یک هویت جدید برای این برند شناخته می شود. حالا شما وقتی که سیب گاز زده اپل را می بینید حتماً در مورد کیفیت محصولات و نحوه ارائه خدمات آنها هم قضاوت خاص خود را دارید.

لوگوها باعث جداسازی رقبا می شود

حتی وجود اجناس جعلی و فیک در بازار هم منجر به ذهنیت منفی نسبت به برندهای معروف نمی شود. این به این دلیل است که مشتریان دیدگاه واضحی نسبت به یک لوگو و یک برند خاص دارند و در واقع آن را به عنوان معیار اصلی انتخاب خود در نظر می‌گیرند.

در واقع شناختی که مشتریان و افراد مختلف نسبت به طراحی لوگو دارند و اجزای مختلف این طراحی را می شناسند باعث می شود که در بین گزینه‌های مختلف به سمت یک محصول کشیده شوند. مثلاً ممکن است افراد جاعل تغییراتی در قسمت‌های مختلف به وجود بیاورند. این در حالی است که کسانی که لوگو را به خوبی می شناسند می دانند که کدام محصول اصلی بوده و همان را انتخاب می‌کنند.

لوگوها در انتخاب بین چند گزینه تاثیرگذارند

یکی از موارد مهم دیگری که هم طراحی لوگو و هم باز طراحی لوگو به دنبال دارد این است که می‌تواند منتج به انتخاب یک لوگو یا یک برند خاص شود. در حقیقت این موضوع بیشتر در مشتریان وفاداری دیده می‌شود و همیشه سعی می‌کنند که در بین چند گزینه ای که در اختیار دارند به سراغ برندهای بروند که به آنها آشنایی دارند.

مثلاً وقتی که شما به فکر خرید لباس ورزشی یا کفش ورزشی هستید احتمالا می توانید از بین برندهای آدیداس، نایکی، پوما و چندین برند داخلی و خارجی دیگر یک مورد را انتخاب کنید. حالا وفاداری مشتریان باعث می شود که فرد بلافاصله به سراغ لوگو محبوب خود برود و محصول مورد نظر را انتخاب کند. در واقع نشان داده شدن لوگوی آن شرکت روی لباس ورزشی هم نوعی افتخار برای این انتخاب محسوب می شود.

چرا باید به فکر باز طراحی لوگو باشیم؟

اما موضوعی که در چند وقت اخیر دیده شده و معمولا هر چند سال یکبار اتفاق می افتد مسئله باز طراحی لوگو است. این رفتار از شرکت‌های داخلی مانند شرکت اسنپ گرفته تا شرکت‌های بین المللی مانند شرکت تویوتا را شامل شده و حتی برندهایی مانند زارا هم چنین تغییراتی داشته اند. هر کدام از این شرکت‌ها دلایل خاص خود را برای این تغییر داشتند که در مجموع می‌توانیم موارد زیر را در نظر بگیریم:

باز طراحی لوگو باعث جلب توجه می شود

این مورد را می‌توانیم به عنوان اصلی‌ترین دلیل طراحی مجدد لوگو معرفی کنیم. در واقع مدیران و بازاریابی و مسئولان بخش فروش این شرکت ها احساس می‌کنند که لوگوی آنها برای مشتریان بسیار تکراری شده و به نوعی نیاز به یک تغییر جدید دارند. اگرچه هنوز هم بسیاری از روانشناسان فروش معتقدند که این تاثیر این تغییرات روی مشتریان جزئی است، اما نمی توانیم از این نکته چشم‌پوشی کنیم که باز طراحی لوگو باعث می شود که برای مدت کوتاهی در صدر اخبار قرار گیرند و این برای کشاندن چشم مخاطبان به سمت خود مهم است.

چرا باید به فکر باز طراحی لوگو باشیم؟

عکس العمل نسبت به هویت برند

به طور کلی برند به دیدگاهی گفته می شود که محصولات یک شرکت در ذهن مخاطبین خود تشکیل می دهند. وقتی که شما از اپل صحبت می کنید بلافاصله کیفیت ساخت گوشی های آیفون در ذهن شما خطور می کند و در کنار آن محدودیت هایی که برای استفاده از اپلیکیشن های ios دارید را به خاطر می آورید.

از طرف دیگر شرکت‌ها همیشه سعی می‌کند که ذهنیت مشتریان خود را کنترل کنند. لوگوی که مثلاً برای سال ۲۰۱۰ طراحی شده با توجه به وضعیت برند آن دوره زمانی بوده است و باز طراحی لوگو در سال ۲۰۲۰ می‌تواند ناشی از تغییرات ذهنیت مشتریان نسبت به برند در دهه گذشته باشد.

تغییر نسبت به وضعیت فعلی دنیای مشتریان

حقیقتاً مشتریان در دنیای کسب و کار بسیار مهم هستند و رفتاری که مدیران کسب و کارها با آن ها دارند می تواند تضمین کننده آینده کسب و کار یا نابود کننده آن باشد. ممکن است یک مشتری علاقه چندانی به لوگوی یک شرکت نداشته باشد یا حتی بحث استفاده از رنگ سال یا موارد مشابه را در آن چندان مناسب نداند.

شرکت ها و مدیرانی که به فکر باز طراحی لوگو کسب و کار خود هستند معمولاً نسبت به بازخوردهای دریافتی از مشتریان خود عکس‌العمل نشان می‌دهند. اگر متوجه شده باشید تغییراتی که در لوگوی شرکت ها به وجود می‌آید بسیار ریز و جزئی است. این یعنی مدیران شرکت ها در وهله اول هویت برند و شکل لوگو خود را حفظ می کنند و در کنار آن در نظر می گیرند که هر کدام از مشتریان آنها چه نظری دارد و خواسته آنها به چه صورت است.

پاسخ به رقابت در بازار با باز طراحی لوگو

برخی از برندهای معروف هم هدف خود را از باز طراحی لوگو بیشتر به رقابت در بازار معرفی می کنند. آنها معتقدند که طراحی لوگو آنها برای حضور در بازارهای رقابتی کهنه شده و باید تغییرات جدیدی در آن به وجود بیاید تا به نوعی نسبت به خواسته مشتریان و وضعیت بازار عکس‌العمل نشان داده باشند.

اگر شما هم دیده باشید که در برخی از مراسم ها پوشیدن یک لباس خاص برای یک سلبریتی صرفاً برای نشان دادن خود باشد. حتی در مراسم‌های فیلم دهه فجر خود ما هم نمونه های مختلفی از این پوشش ها را می بینیم که به هیچ وجه امکان استفاده از آنها در سطح جامعه وجود ندارد.

این موضوع در رقابت شرکت‌های مختلف برای باز طراحی لوگو هم دیده می‌شود و مدیرانی که وارد این رقابت می شوند به نوعی مجبور هستند که لوگو خود را تغییر دهند. در حقیقت این تغییرات بیشتر خواسته بازار و فشار کاذبی است که روی مدیران وجود دارد و هیچ گونه توجیه علمی یا توجیه بازاریابی برای آن وجود ندارد.

تغییرات را گوشزد می کنیم

در مطالب قبلی گفتیم که چگونه از شکایت مشتریان نهایت بهره را ببریم. در حقیقت شکایت مشتریان ابزار خوبیست تا مدیران در مورد نقاط ضعف کسب و کار خود اطلاعات بیشتری بگیرند و این اطلاعات را برای بهبود وضعیت کسب و کار خود به کار ببرند. تا این جای کار منطقی است و بیشتر مدیران هم این پروسه را طی می کنند.

حالا برخی از مدیران برای اینکه نشان دهند که به فکر تغییر وضعیت هستند یا تغییراتی اعمال کرده اند اقدام به باز طراحی لوگو کسب و کار خود می‌کنند. مثلاً ممکن است یک شرکت خودروسازی ایمنی محصولات خود را چند لول بالاتر برده باشد و با توجه به آن یک علامت خاص به لوگوی شرکت اضافه کرده باشد. این یک رفتار واکنشی است و طبیعتاً روی جذب مشتری هم تاثیر گذار است.

نمی‌توانیم این حقیقت را فراموش کنیم که باز طراحی لوگو برای شرکت ها هزینه بر است. اما در طرف مقابل مانورهای تبلیغاتی که روی این موضوع انجام میدهند و وضعیتی که در مشتریان به وجود می‌آید انجام این کار را توجیه‌پذیر می‌کند و از لحاظ اقتصادی برای کسب و کار ها مهم است.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *