چند نکته برای انتخاب کلید واژه برای سئو و بازاریابی محتوا (۱)
برخی بازاریاب های محتوایی، در انتخاب کلید واژه برای رتبه بندی موتور جستجوی طبیعی، غیر مسئولانه عمل می کنند. آنها از جستجو و تحلیل مناسب شانه خالی می کنند یا تنها امتحان می کنند آیا عبارت کلیدی ارزش به کار بستن را دارد یا خیر.
اگر همواره مطالب اینترنت را بدون اندیشیدن به بهینه سازی موتور جستجو (سئو) و واژگان کلیدی، خلق کنید، بالاخره رتبه ای بدست می آورید؛ اما همواره ریسک کم کاری و اعمال کم ترین تغییرات در استراتژی سئو را به جان می خرید، و توانایی شرکت شما برای جذب ترافیک مناسب جستجو، جهت برندینگ، تبدیل، و غیره، کم خواهد بود.
هر تکه از محتوا بر روی سایت یا بلاگ، قرار نیست ضرورتا شرکت را در تیتر اول گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری قرار دهد؛ اما می توانید با بهینه سازی موتور جستجو، عایدی بیشتری بدست آورید، فقط با کمی تلاش.
تا جایی که وقت و مهارت های شما اجازه می دهد، باید سوالات و عوامل زیر را که بر بازاریابی محتوایی و سئو در هر تکه از محتوای آنلاین تاثیر می گذارد، مد نظر قرار دهید. برای آسان ساختن فرآیند، چک فهرست کوتاهی تهیه کرده ام که زمانی که به واژگان کلیدی ممکن برای محتوای وبسایت یا بلاگ خود می اندیشید، می توانید به آن رجوع کنید.
زمانی که به عمل سئو دست می زنید، سوالاتی را که در این چک فهرست هستند، از خود بپرسید، می توانید به جزئیات هر نکته بهتر پی ببرید:
- آیا به منابع جستجوی کلید واژه توجه کرده ام؟
عجیب نیست که برای ایده گرفتن، مستقیما به سراغ گوگل بروید، اما کیوورد دیسکاوری keyword discovery، وردترکر Word Tracker و دیگر ابزارها می توانند بینش های بیشتری به شما بدهند. من به سِم راش SEMrush تعصب دارم که کلید واژه های ممکنی را که احتمالا در صفحات و پست های خود نادیده گرفته اید، پیشنهاد می کند (بیش از ۹۰ میلیون کلید واژه را تحلیل می کند).
بعد از اینکه یک کلید واژه ی مناسبی را پیدا کردید، باز هم باید بدانید که آیا مردم واقعا آنها را جستجو می کنند یا خیر. فهرست شما احتمالا مناسب به نظر خواهد رسید؛ اما تعداد جستجو هم مهم است. گاهی اوقات باید، عبارتی را با ۱۰۰۰ بار جستجو در ماه را هدف قرار دهید.
اغلب، ممکن است چیزی بخواهید که رقابت کمتری بر سر آن باشد. عبارت های کلید واژه ای با ۵۰ بار جستجو در ماه را نادیده نمی گیرم، اما به سراغ آنهایی که ۳۰ هزار با جستجو شده اند هم نمی روم. اگر تا آن حد بالا بپرم، به این خاطر است که عبارت کلیدواژه مرتبط بوده و وبسایت به آن توجه خوبی نشان می دهد؛ مخصوصا به دلیل لینک های درونی inbound links آن.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید