چند نکته برای انتخاب کلید واژه برای سئو و بازاریابی محتوا (۲)
در ادامه ی مقاله ی گذشته، نکاتی را که در رابطه با سئو و انتخاب کلید واژه باید مد نظر قرار دهیم را ذکر می کنیم:
- آیا کلید واژه مرتبط است؟
آیا کلید واژه ای که انتخاب می کنید، با هدف شما یا آنچه در کسب و کارتان انجام می دهید، همخوانی دارد؟ برای مثال، سال ها قبل یکی از دوستان من گفت که می خواهد در زمینه ی عبارت “تجارت الکترونیک” در موتور جستجو رتبه ای بدست آورد. اما نکته اینجاست که هرگز به ذهن او خطور نکرده بود که این عبارت کمی کلی است. در مواردی نظیر این، باید “تجارت الکترونیک” را بخشی از یک عبارت کلید واژه، نظیر “ارائه دهنده ی راه حل های تجارت الکترونیک” قرار دهید.
در کنار این مورد باید به ذهن بسپارید که طرز هجی کردن عبارات نیز متفاوت است. برای مثال “چرخ و فلک” واژه ی درست برای یکی از تجهیزات موجود در پارک است؛ اما بسیاری از افراد، به جای این عبارت، “چرخ فلک” را جستجو می کنند. نباید از واژه ی غلط استفاده کنید و طوری وانمود کنید که هجی کردن درست را نمی دانید، اما باید این نکات را هنگام انتخاب کلید واژه هایتان در نظر بگیرید.
- آیا تا به حال رتبه ای از نظر عبارت کلید واژه داشته ام؟
وقتی شروع به نوشتن می کنید، خوب است بدانید در موضوع مورد نظر در چه رتبه ای قرار دارید. آیا جزو ۱۰ مورد برترید یا ۲۰۰ مورد نخست؟ برای این کار می توانید از ابزارهایی چون مووز Moz، برایت اِدج BrightEdge و Web CEO استفاده کنید تا از رتبه بندی ها سر دربیاورید.
- آیا صفحه ی من به خوبی نشان دهنده ی عبارت کلید واژه خواهید بود؟
قوانین تراکم کلید واژه Keyword density rules، از مدت ها پیش مورد بحث بوده است؛ اما اولویت اصلی همیشه جستجوی فرصت های طبیعی برای اشاره به کلید واژه باشد. اگر بعد از هر ۱۵۰ تا ۲۰۰ لغت، کلید واژه ی خود را استفاده کنید، کار درستی خواهد بود. اگر بیشتر هم استفاده کنید، اشکالی ندارد فقط نباید به نظر برسد که به زور به خورد متن داده اید.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید