ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۳
580 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
الگوبرداری در پیش نویس زندگی

بچه های کوچک رفتار دیگران را با درایت و حساسیت خاصی مشاهده می کنند و به طور خاصی به اینکه پدر و مادر چگونه با یکدیگر و با دیگر اعضای خانواده ارتباط برقرار میکنند توجه دارند. با استفاده از روشهای«پروفسور کوچولو» برای واقعیت سنجی، کودک دائما تلاش بر این دارد که راه حلی برای این پرسش بیابد: «من چگونه می توانم به بهترین شکل در اینجا به خواسته هایم برسم؟»

شاید دختر کوچولویی متوجه شود که هرگاه مادر چیزی از پدر می خواهد، معمولا برای رسیدن به آن اول جروبحث و دعوایی را آغاز می کند و سپس گریه را سر می دهد. کودک به این نتیجه می رسد: «برای اینکه به چیزهایی که از دیگران، بخصوص مردها، می خواهم برسم باید ابتدا مجادله ای را شروع کنم و بعد هم به دنبالش گریه ای را سر دهم.»

شاید پسر کوچکی، برادری داشته که درگذشته است. او می بیند که والدینش هر هفته به گورستان می روند و سر مزار او گل میگذارند. به نظر می آید که آنها بیشتر اوقات غمگین هستند و بیشتر به او که مرده است فکر میکنند تا به این یکی که هنوز زنده است. از آنجایی که کودک ظرفیت افراد بزرگسال را برای فهم مرگ ندارد. اینطور نتیجه گیری می کند: «برای اینکه بتوانم توجه کافی از والدینم بگیرم، باید مثل برادرم بمیرم.»

اوامر و دستورات در برابر اظهارنظرها

پیامهای پیش نویس می توانند به شکل اوامر و دستورات مستقیم باشند. مانند «مرا اذیت نکن! هرچه بهت میگویند انجام بده! برو گمشو؛ زودباش دیگه! شیطنت نکن! اگر بار اول موفق نشدی، بارها و بارها تلاش کن!».

بیشتر فرزندان با هزاران نوع از چنین اوامر و دستوراتی بمباران می شوند. قدرت و توان اینها به عنوان پیامهای پیش نویس بستگی دارد به میزان تکرار و به پیامهای غیر کلامی که همراه آنها وجود دارند.

زمانهایی هم هست که به کودک نمی گویند چه کار باید بکند، بلکه میگویند که او چی هست. چنین پیامهایی اظهار نظر نام دارند.

«تو احمق هستی!»

«تو دختر کوچولوی منی!»

«تو آخرش سر از زندان در می آوری»

«تو آخرش به هیچ جا نمی رسی»

«تو فقط خواندنت خوب است.»

اینها مثالهایی هستند از اظهارنظرهایی که مستقیما به کودک بیان می شوند. محتوای آنها ممکن است مثبت یا منفی باشند. مثل همیشه، قدرت و توان آنها به عنوان پیامهای پیش نویس تحت تأثیر علائم غیرکلامی همراه آنها قرار دارد. بیان «تو احمق هستی» اگر با خشونت و کتک زدن همراه باشد، پیام پیش نویسی را منتقل می کند که کاملا از پیام پیش نویسی همین کلمات که با لحنی آرام بیان شوند و با لبخند و در آغوش گرفتنی همراه باشند، متفاوت است.

گاهی اوقات اظهار نظرها به شکل غیر مستقیم ادا میگردند. یعنی زمانی که والدین درباره کودک با شخص دیگری صحبت می کنند، چه کودک حضور داشته باشد یا اینکه به نوعی از آن گفته ها باخبر شود.

«این یکی بچه ساکت ماست.»

«جیل خیلی بامزه است!»

«میدونی، او خیلی ضعیف و ناتوان است.»

«ما نگران او هستیم، زیرا خیلی شیطون و بازیگوش است.»

«پدر میگوید تو خیلی خرابکاری»

کودک اظهار نظر غیر مستقیم مانند اینها را بخصوص، به عنوان پیامهای پیش نویسی پر قدرتی دریافت می کند. از نظر او، والدینش واقعیات را تعیین می کنند. وقتی میشنود که درباره او با دیگران صحبت می کنند، چنین برداشت می کند که آنچه آنها می گویند باید واقعیت داشته باشد.

در برخی خانواده ها، اظهار نظرها از نسلی به نسل دیگر، به شکل پیامهایی که در سطح روانشناختی جریان دارند، منتقل می شوند، که می تواند بر اساس عواملی مانند موقعیت شخص در خانواده و با نامهایی که بر افراد می گذارند قرار داشته باشد. برای مثال، ایلن از آنجایی که می ترسید دیوانه شود، برای درمان مراجعه کرد. زمانی که پیش نویس زندگی خود را تجزیه و تحلیل می کرد، متوجه شد که دو زن دیگر در خانواده آنها نام ایلن را داشتند: عمه و مادربزرگش. هر دوی آنها وقتی که در سن فعلی ایلن بودند، به روان پریشی مبتلا شده بودند. پیامی که در این رابطه در سطح روانشناختی وجود داشت و هرگز هم به شکل کلامی بیان نشده بود، این بود:

«هر کس در خانواده ما نام ایلن را داشته باشد، در سن ۳۵ سالگی دیوانه خواهد شد.»

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *