ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۱/۰۹
914 بازدید
۴ دیدگاه
اشتراک گذاری

یکی از کارهایی که رهبران در ارتباطات اثربخش می‌توانند انجام دهند، اعتمادسازی و به تبع آن خودافشایی کارکنان است. رهبران باید به ابزارهایی مجهز شوند تا کارمند آن‌ها بتواند اطلاعاتی را آگاهانه به وی بدهد؛ اطلاعاتی که طبیعتاً رهبران از آن بی‌خبر هستند.

ویژگی‌های خودافشایی

فرد در افشای خود از ضمایری مثل ((من)) یا ((مرا)) استفاده می‌کند.

هرچه روابط صمیمی‌تر و طولانی‌تر باشد، احتمال خودافشایی افزایش می‌یابد.

افراد از پایگاه اجتماعی پایین‌تر برای افراد با پایگاه اجتماعی بالاتر، خود را افشا می‌سازند(مثل کارگری که مشکلاتش را به سرپرستش می‌گوید).

افراد برونگرا بیشتر از افراد درونگرا خودافشایی می‌کنند.

زنان بیشتر از مردان خودافشایی می‌کنند(هویت جنسیتی مدنظر است).

هرچقدر همدلی بیشتر شود، خودافشایی افزایش می‌یابد.

انسان‌ها برای افراد جذاب بیشتر خودافشایی می‌کنند.

هرچه اعتماد بیشتر باشد، خودافشایی بیشتر می‌شود.

هرچه یک طرف خودافشایی بیشتری داشته باشد، طرف مقابل هم مقابله به مثل می‌کند.

کارکردهای خودافشایی

۱. باز کردن باب گفتگو: یکی از تکنیک‌های مورد استفاده برای شروع، ادامه و توسعه روابط میان‌فردی، خودافشایی است.

۲. غلبه بر ترس: مدیران معمولاً برای کاهش ترس کارمند از دادن اطلاعات پیرامون یک موضوع چالشی، ابتدا خودافشایی را از خود شروع می‌کنند.(مثلاً خود آن‌ها هم قبلاً دچار این دردسر بوده‌اند). این تکنیک باعث جلب اعتماد کارمند و خودافشایی متقابل می‌شود.

۳. جستجوی وجوه مشترک: گاهی مدیران با دادن اطلاعاتی از خود که می‌تواند وجه اشتراک با فرد مقابل ایجاد کند سبب ایجاد اعتماد می‌شوند؛ چرا که با دادن اطلاعات مشابه شما به عنوان رهبر خود را شبیه فرد مقابل می‌کنید. این شباهت باعث جذابیت شما به عنوان رهبر می‌شود و اعتماد به وجود می‌آورد و در نتیجه فرد مقابل شروع به افشای خود می‌کند.

۴. تسهیل ابراز وجود: با افشای خود علاوه بر درددل کردن و سبک شدن از غم و اندوه، شما می‌توانید از طریق دریافت بازخورد از طرف مقابلتان به برخی از رفتارها و جنبه‌های ناشناخته خود پی ببرید.

(منبع: رهبری در سازمان تألیف دکتر بهروز پورولی، اکرم نوری، میرسهیل حسینی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

4 پاسخ به “از اعتماد تا خودافشایی کارکنان”

  1. امین ربیعی گفت:

    با تشکر
    مطلب جالبی بود

  2. samira گفت:

    سلام
    مطلب مفیدی بود با سپاس از شما.

  3. مهمان گفت:

    بسیار عالی مفید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *