ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۳۰
549 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

آموزش به کارمندان طی چه مراحلی باید انجام شود؟

هر وقت امکان دارد، زمینه های اولیه ی آموزش گروهی را فراهم کنید. زیرا از لحاظ اقتصادی اینگونه آموزش ها به صرف تر است. اگر شما ۱۰ نفر را در یک گروه قرار دهید، به جای ۱۰ ساعت ۱ ساعت از وقت مربی یا مدیریت را برای آنها منظور می نمایید.

در بسیاری از موارد حقیقت این است که وقتی یک گروه وجود دارد، در آنجا آموزش حقیقی صورت می گیرد. در حالیکه وقتی یک نفر باید تحت آموزش قرار گیرد، مدیر اغلب او را تحت نظارت قرار می دهد تا بتواند شاهد دست و پنجه نرم کردن او با بحران باشد. محیط آموزش گروهی همچنین به کارآموزان این امکان را می دهد که عکس العمل خود را مشاهده کنند. آنها می توانند پیشرفت خود را با یکدیگر مقایسه کرده و آن را اندازه گیری نمایند.

یک جلسه ی آموزشی، ابتدا در ذهن مربی آغاز می شود. این جلسه باید با یک عبارت یک جمله ای درباره ی هدف، برای مثال، عملکرد مورد نظر کارکنان، آغاز شود. اگر مربی نتواند هدف کار را به شکل ساده و مختصر بگوید، بدین معناست که او احتمالا خود گیج و مبهوت است و کلاس او حتی در آینده شرایط بدتری خواهد داشت.

ما بعد از مطالعه ی فرمول های آموزشی درسی صدها مربی، این فرمول را پیشنهاد می کنیم: کشف، یادگیری و استخراج اطلاعات.

کشف: این مرحله، می گوید که ما باید نیاز به مطالب را، در ذهن دانشجو کشف کنیم. مردم تنها یک سری اطلاعات بسیار محدود را که برای رسیدن به مقاصد یا اهداف ضروری است، حفظ می کنند. اگر ذهن دانشجو باز نیست و اگر نمی تواند احتیاج شخصی به این مطالب آموزشی را درک کند، او از دوران آموزشی، مورد زیادی نخواهد آموخت.

هر کلاس آموزشی با سه نوع داوطلب آغاز می شود:

  • افرادی که برای یادگیری حضور دارند.
  • افرادی که برای تفریح به کلاس می آیند.
  • و در اغلب موارد افرادی که مجبور هستند در کلاس حضور داشته باشند.

مدرسی که بتواند ذهن دانشجو را بخواند، می تواند دانشجویان بیشتری داشته باشد.

یادگیری: در دومین بخش آموزش، شما اطلاعات ضروری برای دریافت مهارت ها را به دانشجویان تدریس می کنید. اگر مربی به درستی ذهن دانشجو را بخواند، این مرحله می تواند به یادگیری منتهی شود و دانشجویان عبارت “آهان فهمیدم” را تجربه خواهند کرد.

آموزش شیوه های مختلف در طول سال های متمادی تقریبا امری آشنا و آسان شده، اما روش “نشان دادن و گفتن” هنوز هم بهترین روش است. وقتی موضوع های مختلف را با توضیح و آوردن مثال به افراد بگوییم، سریع تر یاد خواهد گرفت.

استخراج اطلاعات: اکثر مربیان در این مرحله ناموفق هستند، یعنی وقتی می خواهند از تعلیم به سوی تربیت حرکت کنند، به مشکل برمی خورند. مرحله ی استخراج آگاهی ها بدین منظور طراحی شده تا تجربیات عملی را در اختیار کارآموز قرار دهد، که این باعث شرکت بیشتر کارآموزان می شود.

رایج ترین شیوه ای که در اینجا مورد استفاده قرار می گیرد، شیوه ی تمرین، نقش بازی کردن و مطالعه ی مثال ها و موردها است. مرحله ی استخراج اطلاعات، بستری را برای تلاش های افراد بی تجربه فراهم می کند، تا بتوانند به درستی فعالیت کنند.

محیط خوبی فراهم کنید: بسیاری از مدرسان در تلاش برای استخراج اطلاعات، در انجام اهداف خود ناموفق می مانند. لازمه ی شرکت کارآموز در اینگونه کلاس ها، حسن یابی به جای عیب یابی در آنهاست. پس هرگز یک کارآموز را تنبیه نکنید. اغلب مربیان برای اطمینان از اینکه کارآموز درست انجام داده است، خود را درگیر استخراج اطلاعات از کارآموزان می کنند. استخراج اطلاعات نیازمند پاسخ از طرف مدیر است، بطوریه که کارآموز بداند چه اطلاعاتی دارد.

از اشتباه ها چشم پوشی کرده و از پیشرفت کارآموزان تعریف کنید. در ابتدا ما به دنبال پیشرفت کارآموزان هستیم، اما کمال به صورت مرحله به مرحله روی می دهد. به نظر می رسد آموزش در یک محیط حسن یابی، اغلب با طبیعت انسان که می گویند: “وقتی می خواهی یک نفر را اصلاح کنی، روی نقطه ضعف های او تکیه کن”، مغایر است، اما شیوه ی عیب یابی باعث می شود ما انتقاد منفی بکنیم.

مربیان بسیاری هستند که گویی قمه به دست به کارآموز نزدیک می شوند، نقطه ضعف ها را از او جدا می نمایند و به منظور تکامل، فردی را که غرق خون است تماشا می کنند تا بمیرد. پیشرفت و تغییر رفتار، همراه با افزایش توانایی ها ایجاد می شود و سپس به دنبال آن نقطه ضعف ها کم رنگ می شوند.

حوزه ی آموزش جایی برای تمسخر، کنایه یا انتقاد منفی نیست، بلکه نیازمند محیطی است که در آن ناکامی های ابتدایی قابل قبول باشد. هر کاری که ارزش انجام دادن داشته، ارزش این را دارد که برای مدتی در انجام آن ناموفق باشیم.

مطمئن شوید که برنامه ی آموزشی شما یک روند سازنده در راستای اعتماد به نفس است. وقتی شما اشتباه ها را نادیده بگیرید و از پیشرفت افراد تعریف کنید، می توانید در آنها اعتماد به نفس ایجاد نمایید.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *