ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۰۲
496 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از وظایف مدیریتی، آموزش حوزه ی کاری کارمند

به محض اینکه ما مقدمات آموزش پایه یا کلی را فراهم کنیم، کار آموزش را شروع کرده ایم. صرف نظر از حرفه یا صنعت، باید آموزش خصوصی یا حوزه ی کاری را ادامه دهیم که آن، بخشی از زندگی یک مدیر یا سرپرست است. دوستی می گوید یکی از مدرسان ارشدش در مدرسه ی پزشکی با یک کلاس جدید، اینگونه احوالپرسی می کرد:

“من می خواهم یک ماه را صرف آموزش چگونگی جراحی شکمی کنم، ولی سه سال و نیم را به آموزش این مطلب بپردازم که اگر مشکلی پیش آمد چه باید کرد؟”

برای کلمه ی حوزه، معنی و مفهوم وسیع تری قائل باشید. تدریس خصوصی حین کار و در حوزه ی کاری کارمند روی می دهد. حوزه ی یک مسئول پذیرش همان منطقه ی پذیرش است. حوزه ی یک مکانیک، گاراژ، حوزه ی کار یک حسابدار، دفاتر حسابداری، حوزه ی کار یک فروشند، دفتر فروش و حوزه ی یک کمک پرستار، بیمارستان است. حوزه همان مکانی است که شخص کار می کند.

ما بعنوان مدیر، همیشه برای رساندن یک شخص از سطح ابتدایی به سطح عملکرد متوسط یا بالا (PAR) و حفظ آن، با مشکلات اساسی مواجه شویم کلمه ی پار که سه عامل تاثیر بر رفتار، از جمله پیش زمینه ها، اعمال و نتایج را در بر دارد، یک شکل یا روند تدریس خصوصی ساده و هنوز موثر را در اختیار ما قرار می دهد. بهتر است این کلمه را به تدریس خصوصی ربط دهیم.

(P) پیش زمینه ها: آنچه بعنوان یک راهنما و استاندارد جهت اعمال آتی بکار می رود. موثرترین پیش زمینه، در هنگام تدریس خصوصی، روش “نشان دادن و گفتن” است.

مربی باید اجازه دهد کارآموزان کار انجام شده را مشاهده کنند؛ سپس توضیح دهد که چگونه این کار انجام شده است. پس مربی باید از کارآموزان پرسش هایی را بپرسد تا مطمئن شود که آنها با مراحل کار درست آشنا شده اند یا خیر. در صورت لزوم مراحل کار باید تکرار شود، تا اینکه کارآموز مراحل را درست بشناسد.

(A) عمل: موردی است که کارمند باید ابراز کند یا انجام دهد. به کارآموز این فرصت را بدهید که با مشاهده ی کار سعی کند آن را خود انجام دهد. مراحل نشان دادن و گفتن، تنها دانش و اطلاعات را برای خود فراهم می کند، تا وقتی که او شخصا تجربه ی عملی داشته باشد.

(R) نتایج یا نتیجه ی عمل: پشتیبانی مثبت، از جمله تعریف و تمجید دستاورد کارآموز باعث می شود افراد دوباره آن کار را تکرار کنند. در آموزش خصوصی نیز مانند آموزش کلاسی هیچ گاه کارآموز را تنبیه نکنید، بلکه با تعریف از پیشرفت او رفتار مطلوب وی را تقویت کنید. این روند سپس تکرار می شود، تا اینکه کارآموز به سطح قابل قبولی از کارآیی برسد.

تقویت مثبت یک رفتار مطلوب، باعث مربی گری موثر می شود، اما اکثر مربیان این کار را وقت گیر می دانند. ما در یک جامعه ی شتابزده زندگی می کنیم و متاسفانه هیچ شتابزدگی باعث افزایش بهره وری نمی شود. میل به راه حل فوری ما را وادار به عیب یابی می کند. کمک کردن به دیگران برای بهبود مهارت های آنها نیازمند علم، شناخت و صبر است.

وقتی من یک پسر بچه بودم، یک جوجه ی خانگی داشتم. پدرم به او یاد داده بود که از لانه بیرون بیاید، به قفس دیگری برود و برای بدست آوردن دانه به ماشه ی تفنگ نوک بزند. شرط می بندم شما می دانید پدرم چطور این کار را انجام می داد.

او یک رد دانه روی زمین تا ماشه ی تفنگ می ریخت. بعد از مدتی این جوجه می دانست که برای اینکه غذا بخورد، باید به طرف تفنگ برود. این پرنده با تغذیه شدن به این صورت، تقویت می شد.

ما در محیط کار درست بر عکس این کار را انجام می دهیم. یک مدیر شتابزده به جای اینکه ردی از دانه روی زمین بریزد، ترجیح می دهد که در دو طرف قفس یک شوک الکتریکی قرار دهد.

اگر ما کارآموز را با عکس العمل منفی خود شوک الکتریکی دهیم و از این طریق او را تنبیه کنیم، او از این عمل عقب نشینی می کند؛ چون پشتیبانی منفی، باعث دست کشیدن کارآموز از کار و فرار از عمل می شود.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *