ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۶
415 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش : مشکل توافق و سازش

یک جمله ی قدیمی می گوید:

«شتر، اسبی ست که توسط یک گروه، طراحی شده است.»

اگر هدف از بازاریابی، آفرینش گاو بنفش است، این گاو باید دارای صفتی بالقوه و خاص باشد، مطمئنا مصالحه فقط می تواند شانس موفقیت شما را کاهش دهد. توافق کردن یعنی سمباده کشیدن بر لبه ی ناصاف، تا بتوان در حوزه های دیگر محصول را فروخت.

«وانیل» طعمی است که با بستنی سازگاری دارد، درحالی که «گردوی هابانورایی»، با طعم چیلی یا تند، این طور نیست. درحالی که ممکن است تعداد محدودی از افراد از بستنی وانیلی خوششان نیاید، افرادی هم در مناطقی هستند که به انواع گردو آلرژی دارند و یا نسبت به غذاهای ادویه دار، حساس هستند، یا حتی به شدت از خوردن یک قاشق بستنی امتناع می کنند.

گزینه ی مورد توافق برای جشن تولد بچه ها می تواند بستنی با طعم وانیل باشد، اما وانیل خسته کننده شده و شما با داشتن یک شرکت تولید وانیل و یا بستنی وانیلی نمی توانید به رشد و پیشرفت سریعی برسید.

تقریبا در هر بازاری این شکاف کسل کننده پر شده است. محصول با طراحی مناسب که باید به دست عمده ی افراد حاضر در بازار برسد، هم اکنون در بازار موجود است و جایگزین کردن آن، کاری بی نهایت دشوار است، زیرا محصولی که در شرایط کاملا بی ضرر قرار گرفته و نقش یک محصول اصلی و پیشرو را در بازار به عهده دارد توانسته بیشترین دارایی و سهم را از آن خود کند. چگونه شما می توانید پیش از یک نام تجاری پیشرو محصول خود را در بازار مطرح کنید؟

“رشد و پیشرفت واقعی، زمانی با یک محصول همراه می شود که آزاردهنده تلقی نشود و بسیار گران، ارزان، سنگین، پیچیده و ساده نباشد.”

البته آن قدر تعداد این بسیارها فراوان است که باید گفت از دید خریدار تنها عالی و یا در اوج بودن مهم است. کارآفرینان شرکت «بوت استرپینگ» اغلب در پایان صنایع موجود می ایستند، زیرا بازیگران حاکم در یک صنعت، یعنی همان تک روهای صاحب اختیار و امتیاز، آخرین بخشی هستند که دیده می شوند…

در چند سال گذشته، شرکت های پیشروی بازار شاید مالک قلمروی خود در داشتن گاو بنفش باشند، اما امروزه تقریبا همه ی آنها خود را با همان سوددهی مداوم و متوسط سازگار کرده اند. اساس شکست این شرکت ها در وابستگی به متوسط بودن نهفته است.

اگر کسی در شرکت شما درگیر ساخت گاو بنفش است، او را به حال خود بگذارید تا کارش را انجام دهد. بررسی ها و آزمایش های داخلی روی محصول کنونی را کنار بگذارید، به جای این کارها شخص مناسب تک رو را برگزینید و او را از مسیر (تکراری) جدا کنید تا کارش را انجام دهد.

 موتورولا و نوکیا

چه حدسی می زنید؟ امروزه تلفن های همراه، کسالت آور شده اند. تقریبا هرکسی که به تلفن همراه نیاز دارد، این تلفن ها را دارد. همچنین اغلب افرادی هم که خواستار این تلفن ها هستند، یکی از این نوع تلفن را دارند.

حالا شرکت هایی که این تکامل و تحول را ایجاد کرده اند یک مشکل دارند، اینکه گام و یا محصول بعدی چه باشد؟ چه تغییری در تلفن ایجاد کنند تا مردم وادار به توجه کردن شوند؟ آیا باز هم امکان دارد تلفن خاص و یا برتری ارائه دهند؟ آنچه که هر دو شرکت کشف کردند این بود که تلفن های کوچک دیگر چندان مورد توجه نیستند، بنابراین آنها به نوع جدیدی از این تلفن ها نیاز داشتند.

نوکیا تلفن همراهی به نام «ورتو» با قیمت ۲۱۰۰۰ دلار ارائه داد. این تلفن طوری طراحی شده بود که علاوه بر تلفن، یک تکه جواهر خارق العاده نیز باشد. هم زمان هر دو شرکت تلاش می کنند و امیدوارند تلفن های قابل عرضه ای ارائه دهند که به طور محسوسی ارزان قیمت باشد.

با روش و در جهتی کاملا متفاوت هر دو شرکت در حال تلاش و تقلا هستند که تلفن همراهی روانه ی بازار کنند که توانایی ارسال عکس هم داشته باشد. البته هم گیرنده و هم فرستنده مجبورند نوع مناسبی از تلفن را داشته باشند، گرچه این قسمت کار هم ممکن است خوب باشد. شاید حقیقت تلخ این است که امکان دارد این بار نسبت به پنج سال گذشته زمان بیشتری برای جلب توجه از سوی بازار صرف شود. گاو بنفش مزرعه را ترک کرده و شرکت های زیادی وجود ندارند که چاره ای برای حل این مشکل بیابند.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *