ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۴
458 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش: قدرت شعار

در گذشته شعارها دارای اهمیت بودند زیرا شما می توانستید با قرار دادن آنها همراه با تبلیغات تلویزیونی، پیام خود را در عرض چند ثانیه به همه برسانید. امروزه اختصار، دارای اهمیت است اما به دلیل دیگری. شعاری که دقیقا عصاره ی گاو بنفش شما را انتقال می دهد، یک سند است. نوشته ای که عطسه کنندگان هنگام گفت و گو با دوستان خود بتوانند از آن استفاده کنند.

شعار به مشتری یادآوری می کند که «علت توصیه ی این محصول با ارزش است»، و اینکه چرا شما به دوستان و همکاران خود استفاده از محصول ما را توصیه می کنید و اینکه چرا مشتریان از این محصول خشنودند و مهم تر اینکه نوشته ی تضمین کننده این است که پیام شفاهی ما درست بوده و آنچه را که شما انتظار داشتید، صحیح است.

جعبه ی آبی شرکت «تیفانی»، شعاری بی کلام است. علت، ظرافت و لطافت، بسته بندی و کیفیت است اما قیمت چندان مهم نیست…

هر زمانی که کسی هدیه ای را در جعبه ی آبی رنگ شرکت «تیفانی» به کسی تقدیم می کند در واقع در حال پیام رسانی است، دقیقا مثل آرم رستوران های «هوترز» و یا انحنای عمدی طرح صنعتی شرکت «اپل».

هرکدام از این شرکت ها برای اینکه بتواند خود را در موقعیتی منسجم قرار دهد و پیام خود را به راحتی به سایرین برساند، برنامه ریزی کرده اند. هرساله میلیون ها نفر از «برج کج پیزا» دیدن می کنند، این خود یک تبلیغ است. برج، یک برج کج است، پیام پیچیده ای ندارد، در این پیام هیچ اما و اگری نیست، فقط یک برج که وسط محوطه ای از چمن زار قرار گرفته است.

تصویری را روی تی شرتی قرار دهید، پیام به راحتی ارسال و دریافت می شود، شفافیت پیام نیز می تواند آن را بیشتر مورد توجه قرار دهد. گفتن اینکه «برج پیزا» کج است به دیگری کار بسیار آسانی است، اما معرفی «پانتئون (۲۴۹)» در شهر رم به دیگری کار سختی است. علی رغم اینکه «پانتئون» زیبا، دارای هوای دلپذیر و بسیار دیدنی است، اما فقط یک درصد از افرادی که از «برج پیزا» دیدن می کنند، به دیدن «پانتئون» می روند.

هرکدام از این مثال ها نمایان گر این حقیقت است که بازاریابی راهی برای ارائه ی محصول نیست، بلکه بازاریابی خود محصول است و بالعکس. هیچ بازاریاب هوشمندی «هورتنز» و یا برج کج «پیزا» را معرفی و یا تبلیغ نکرد. بهترین بازاریاب درواقع نوع ساخت آنها بوده است.

بستنی با نشان تجاری «هاگن داز» در «برونکس ویل»

فروشگاهی که این نوع بستنی را عرضه می کند مثل همه ی فروشگاه های دیگر بستنی است که قبلا رفته اید. آنها بستنی مخروطی شکل، قالبی و ماست فریزشده دارند. فقط دو چیز در این فروشگاه متفاوت است:

اول اینکه آنها تمیزتر و دوم اینکه خدمات رسانی و یا اجرای بهتری دارند. چگونه این چنین شد؟ بسیار خوب، درحالی که در فروشگاه هاگن داز نشسته اید، مقابل شما دستهای کارت ویزیت قرار داده شده است. روی این کارت ها نام و شماره تلفن دفتر مالک فروشگاه بدین شرح نوشته شده است: «اگر نظری در ارتباط با فروشگاه دارید، لطفا با من تماس بگیرید و آن را عنوان کنید» و شماره تلفن های مالک فروشگاه در زیر آن قید شده است.

افرادی که به فروشگاه هاگنداز می روند به کارت توجه می کنند. کارکنان هم می دانند که مشتریان به همه چیز توجه دارند. همه ی این کارها بسیار خاص است. وقتی بیست دقیقه در فروشگاه بایستید می بینید که مشتریان در مورد کارت ها با هم حرف می زنند. مسلما اگر هر مالک و صاحب مغازهای این کار را می کرد دیگر این کار خاص نبود. اما از آنجا که کاری غیرمعمول است نه تنها مورد توجه مشتریان قرار گرفته، بلکه کارمندان هم می دانند که باید در انجام کار خود هوشیار باشند.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *