IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
جلسه کاری

کِی و چگونه جلسه برگزار کنیم؟

همیشه جلسه‌ای وجود داشته که در آن نشسته و از خود پرسیده‌اید که “چرا جلسه برگزار کردیم؟ می‌توانستم این مسئله را به جای ۲ ساعت جلسه، طی ۱۰ دقیقه تماس تلفنی حل کنم!” یا شاید فکر می‌کنید “چرا من اینجا هستم؟ من که چیزی درباره‌ی این موضوع نمی‌دانم، ورودم به این جلسه برای اجرای پروژه‌ی نهایی، ضروری نیست.”

فقط به خاطر دیدار یکدیگر جلسه برگزار نکنید. هر گردهمایی باید هدف خاصی داشته باشد. ابتدا باید برگزاری جلسه را ضروری بدانید و اینکه واقعاً به حضور هر یک از شرکت‌کنندگان نیاز دارید. بنابراین پیش از اینکه همه را دور هم جمع کنید، مطمئن شوید که دلیلی برای برگزاری جلسه دارید و تصمیم بگیرید که واقعاً به حضور چه کسانی در جلسه نیاز است.

بعد از اینکه جلسه‌ی شما شروع شد، مطمئن شوید که همه فرصت صحبت کردن دارند و دیگران نیز گوش می‌دهند و توجه می‌کنند.

باید زمانی جلسه را ترک کنید که احساس می‌کنید همه چیز واقعاً انجام شده و زمان صرف شده مفید و ارزشمند بوده است.

در اینجا برای به حداکثر رساندن اثربخشی جلسات نکاتی ارائه می‌کنیم:

باید فقط افرادی را دعوت کنید که با موضوع بحث مرتبط باشند یا اینکه دیدگاه، تجربه، یا تخصصی در زمینه‌ی موضوع بحث داشته باشند. دستور جلسه‌ی شما باید رئوس مطالبی را که می‌خواهید در جلسه مطرح کنید پوشش دهد. اگر برنامه‌ریزی شده است که جلسه رأس ساعت ۳ بعدازظهر آغاز شود، برای ورود به جلسه تا ساعت ۳:۱۵ تأخیر نکنید. اجازه ندهید یک نفر خود را محور جلسه قرار دهد. یک نفر باید مسئول نوشتن مطالب باشد و همه چیز را یادداشت کند تا تصمیمات مهم به فراموشی سپرده نشوند.

(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
Morteza Sefidi
Guest
Morteza Sefidi

خیلی عالی بود
خدا قوت