IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
کارمندان بدقلق

کارمندان بدقلق: فهرستی برای انجام یک گفتگوی تادیبی (2)

کارمندان بدقلق : فهرستی برای انجام یک گفتگوی تادیبی (۲)

موافقت آن کارمند را برای بهبود رفتارش جویا شوید. وقتی به شیوه ای آرام و حرفه ای کاستی های کارمندان را گوشزد کنید، این تعهد را می دهند. اما اگر سرسختی کرد دلایلی که در پس خط مشی شرکت وجود دارند، بازگو کنید. یک قول شخصی برای اصلاح رفتار، موثرتر و بادوام تر از حکم رئیس است.

در یک گفتگوی تادیبی، آنچه سعی در انجامش دارید این است که کارمند را از طریق روشن ساختن انتظارات و واداشتن او به درک مسئولیت خود برای درست عمل کردن، تربیت کنید. مشورت دادن به او در خصوص مشکلات فردی اش کاملا متفاوت است و باید بر عهده ی متخصصان گذاشته شود.

گاهی کارمند در بهبود یافتن قصور خواهد کرد، یا به عادت های گذشته روی خواهد آورد. اقدامات زیر حجت را تمام می کنند و در نهایت ممکن است به خاتمه ی موجه و دفاع کار ختم شود.

با کارمند مورد نظر دیدار کنید تا قولش را برای تغییر کردن به یاد بیاورد. در توصیف قصورش در وفادار ماندن به آن تعهد و انتظارات شرکت از عملکرد، صریح باشید.

نشستی را که در ان تذکر شفاهی را ابراز کردید تکرار کنید، مسائل مربوط به ادامه ی رفتار نامناسب را اضافه کنید و توضیح دهید گزارش مستند این جلسه در یک پرونده به طور دائم ثبت خواهد شد. بهتر است یک نسخه از آن را به کارمند نیز بدهید.

بسیاری از شرکت ها در این مرحله از فرآیند تادیبی، قانون مرخصی یک روزه با حقوق را وضع کرده اند. ممکن است بپرسید چرا باید برای رفتار ضعیف و ادامه دار چیزی پرداخت کنم؟

اما این رفتار چندین مزیت دارد: این روش به تمرکز روی رفتار کارمند ادامه می دهد. تمایل شرکت را برای رسیدن به بهبول عملکرد و نه تنبیه صِرف نشان می دهد. همچنین می تواند خشمی را که کارمندان به خصوص در مدت مرخصی بدون حقوق احساس می کنند، به احساس گناه تبدیل کند.

شرکت هایی که از این ترفند استفاده می کنند، به طور مستمر متوجه شده اند که کارمندان برای شکایت های کمتری تشکیل پرونده می دهند و در تعداد اندکی از آن پرونده هایی که به جریان انداخته اند، برنده می شوند.

به کارمندان حق انتخاب بدهید: به آنها بگویید در مدت مرخصی، درباره ی نیازهای عملکردی شرکت فکر کنند و بعد، فردای همان روز یا خود را متعهد برآوردن آنها کنند یا به جای دیگری بروند.

نبایستی اخراج را بعنوان آخرین مرحله فرایند تادیب در نظر گرفته شود. این کار، شکست فرایند است. تجربه نشان داده است بیشتر افرادی که به مرخصی “تصمیم گیری” رفته اند، با عزم جزم برای اصلاح رفتار خود برگشته اند.

شرکتی که از رویه های بالا تبعیت می کند، از نظر اخلاقی و به لحاظ قانونی، دلیل موجهی برای بیرون کردن کارمندان سازش ناپذیر و ادامه ی کار خواهید داشت.

(منبع: چگونه با کارمندان بد قلق رفتار کنیم، آر.برایتون باون و همکاران)

ادامه ی مقالات “کارمند بدقلق” را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar