IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
مثال-زدن

چگونه در صحبتهایتان از مثال زدن استفاده کنید

چگونه مثال بزنیم که آنها متوجه شوند

اخیرا برای ۱۵ نفر در یک جلسه شرکتی سخنرانی داشتم. با خود گفتم ۱۵ مریخی و یک ونوسی. با خود گفتم، اشکالی ندارد، من قبلا کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی را خوانده ام. درباره تفاوتهای عصبی در مغز مردها و زنها اطلاعاتی به دست آورده بودم. درباره زبان تن دو جنسیت زن و مرد اطلاعاتی داشتم. به هر صورت درباره تفاوتهای ارتباطی میان زن و مرد درسی می دهم. کاملا آماده بودم برای این مردان حرف بزنم، نظراتم را با آنها در میان بگذارم و در برابر هر سؤالی، گلیمم را از آب بیرون بکشم.
همه چیز به خوبی شروع شد. من برنامه سخنرانی خود را به دقت تدوین کرده بودم. سخنرانی به نحو مطلوب برگزار شد. بعد با خیال راحت نشستم و خواستم هرکس سؤالی دارد بپرسد. در این زمان بود که کار به دشواری کشید.

هر یک از حاضران با اشاره به بازی فوتبال و چیزهای دیگر که بیشتر مردانه بودند، قیاس می آوردند و من مجبور بودم با رعایت عبارات آنها جوابشان را بدهم. توجه داشته باشید که باید سعی کنید با رعایت تجارب و تخصصهای کسانی که با آنها حرف می زنید مثال بزنید و قیاس کنید. مسلما اگر طرف شما یک تنیس باز است، با او کلماتی را به کار گیرید که در بازی تنیس متداول است. هدف این مطلب این است که ارتباط بهتر را به شما آموزش بدهد. از این رو این روش را به استفاده از قیاس با توجه به تخصص و تجارب اشخاص اختصاص داده ام.

استفاده از قیاس
آیا مشتری شما باغی دارد؟ با او درباره «کاشت بذر برای رسیدن به موفقیت» حرف بزنید. آیا رئیس شما قایقی دارد؟ با او درباره ی شناور ماندن قایق روی آب صحبت کنید. آیا مخاطب شما تنیس بازی می کند؟ درباره ی فرود آمدن درست توپ مثال بزنید و …

سری مقالات چطور با هر شخصی صحبت کنیم را دنبال کنید

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar