IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
اطلاعات

چطور درباره ی زندگی دیگران اطلاعات کسب کنیم

چگونه درباره زندگی آنها اطلاعاتی به دست آوریم

فرض کنیم روزنامه فروش، روزنامه شما را در منزلتان تحویل داده است. فنجانی قهوه برای خودتان تدارک می بینید تا روزنامه را بخوانید و بدانید در دنیا چه می گذرد.

آیا ابتدا به بخش خبرهای بین المللی می روید؟ آیا اول به بخش مد نگاهی می اندازید؟ بخش ورزشی را می خوانید؟ شاید هم بخش کمدی و خنده دار روزنامه را مطالعه می کنید؟

هر کدام را که امروز اول به سروقت آن می روید فردا نروید. فردا به سروقت بخش دیگری بروید. بخشی که معمولا آن را کمتر می خوانید. چرا؟ برای اینکه اینگونه با دنیاهای مختلفی روبه رو می شوید به طوری که خیلی زود در شرایطی قرار می گیرید که با اشخاص در گروههای مختلف آشنایی پیدا کنید و بتوانید با آنها به راحتی حرف بزنید. درباره بخش معاملات ملکی چه می گویید؟ ممکن است این بخش ابدا برایتان جذابیت نداشته باشد. اما ممکن است دیر یا زود در جمع کسانی قرار بگیرید که برایشان ملک و املاک حرف اول را بزند. اگر هر چند هفته یک بار نگاهی به این بخش از روزنامه بیندازید، اطلاعاتی به دست می آورید که در وقت نیاز از آن استفاده نمایید.
ستون پیامهای بازرگانی؟ ممکن است فکر کنید بدون خیابان مادیسون، دنیا به مکان بسیار بهتری تبدیل می شد. کافیست نگاهی به این ستون بیندازید تا حرفهای گفتنی فراوان پیدا کنید. اگر در حرفهایتان از کلماتی استفاده کنید که حاضران در مجلس با آن مأنوس نباشند، برای خود تولید مشکل می کنید. اگر در کشتی کسی از شما بپرسد چند وقت است در این قایق کار می کنید ناراحت میشوید زیرا شما در قایق کار نمی کنید، روی یک کشتی تفریحی بزرگ کار می کنید. خوشحالید که در این کشتی بزرگ تفریحی کار می کنید و این کشتی بزرگ تفریحی یک قایق نیست. استفاده از کلمات مناسب و به جا به گفت و گوی شما شکل معجزه می بخشد. می توانید با طرح سؤالات به جا و گفتن کلمات مناسب با دیگران ارتباط مؤثر برقرار کنید. برای رسیدن به این موقعیت کافیست بخشهای مهم روزنامه را بخوانید.
نقش مهم روزنامه های تجاری
روزنامه ها و نشریات تجاری را بخوانید. اینها مجلاتی هستند که برای اعضای هر صنعت فرستاده می شوند. از دوستانتان در حرفه های مختلف بخواهید مجلاتشان را به شما قرض بدهند. می توانید با خواندن این نشریات به آمادگی بسیار بیشتری برسید.
همه صنایع یکی دو نشریه دارند. هر کدام از این نشریات اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهند. می توانید از داغ ترین مباحثی که در هر صنعتی وجود دارد آگاه شوید. در زمینه سرگرمیهای مردم خواندن مجلاتی در زمینه های ورزشی، مانند نرم دویدن، قایق رانی، دوچرخه سواری، اسکی کردن بسیار مفید است.
همان طور که ملاحظه می کنید، همه ساله صدها و هزاران مجله در زمینه های تفریح و سرگرمی چاپ می شوند.
چندین سال قبل هر هفته یکی از این مجلات را میخریدم. فایده اش را زمانی بردم که یکی از مراجعانم مرا برای شام به خانه اش دعوت کرد. باغچه زیبایی داشت و من به لطف مجله گل و باغچه توانستم درباره گل و گیاه با او حرفهای جالب بزنم. با توجه به اطلاعاتی که در این خصوص نشان دادم، صاحبخانه از من دعوت کرد باغچه موجود در حیاط خلوت او را هم تماشا کنم. در حال تماشای گلهای باغچه توانستم موضوع را به کار شرکت خودم برگردانم و با او در این خصوص هم صحبت کنم.

سری مقالات چطور با هر شخصی صحبت کنیم را دنبال کنید

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar