چطور با افراد دشوار صحبت کنیم
ممکن است شما به جایی زنگ بزنید و با لحن خوشایندی بگویید : ممکن است با آقای جونز صحبت کنم؟
و صدای خشنی جواب دهد: جنابعالی؟
شاید نام شما آنقدر شناخته شده نباشد تا او شما را بلافاصله ارتباط دهد.
منشی در ادامه می پرسد: از چه شرکتی تماس میگیرید؟
شما نام شرکت را می گویید و امیدوارید که این موضوع کافی باشد ولی منشی دست بردار نیست.
در چه رابطه ای میخواستید صحبت کنید؟
و به همین ترتیب پیش می رود تا شما را حسابی کفری کند. در این مواقع خونسردی خود را حفظ کنید و سعی کنید لحنتان تغییر نکند.
به سوالات با ادب و خونسردی جواب دهید. برخورد تند یا نامناسب شما ممکن است راه ارتباطتان را برای همیشه ببندد.
فراموش نکنید که منشی ها دیگر نقش گذشته خود را ندارند و امروزه بیشتر به عنوان مشاوران مدیران شان عمل می کنند.
هیچ وقت آنان را دست کم نگیرید و با بی احترامی یا حتی بی تفاوتی با ایشان رفتار نکنید.
یک رابطه ی خوب دوستانه و مودبانه با منشی ها می تواند برایتان بسیار بیشتر از آنکه تصور می کنید راهگشا باشد.
اگر بعد از چند هفته آشنایی با کسی تماس گرفتید و منشی شما را وصل نکرد یا گفت فردی که با او کار دارید برای ناهار رفته است هم موضوع را شخصی نکنید.
و اگر شما آن منشی یا فرد واسط هستید که با شخصی که خواهان ارتباط است صحبت میکنید بلافاصله او را رد نکنید . مثلا بگویید: اوه بله حتما شما را وصل می کنم. به ایشان بگویم امرتان در چه رابطه ایست؟
یا
حتما به ایشان اطلاع می دهم فقط ممکنه اسم و کارتان را بگویید تا با شما زودتر ارتباط برقرار کنند.
و وقتی نامشان را می پرسید از آن در مکالمه بعدی استفاده کنید. مثلا: متاسفم آقای استیو. ایشان الان حضور ندارند.
سری مقالات چطور با هر شخصی صحبت کنیم را دنبال کنید
دیدگاهتان را بنویسید