ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۰۳
766 بازدید
۴ دیدگاه
اشتراک گذاری

چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

وقتی شما سوال یا مساله ای دارید، کجا به دنبال جواب می گردید؟ به احتمال زیاد، جایی مثل یک موتور جستجو نظیر: گوگل.

وقتی در سایت شبکه ی اجتماعی مورد نظر خود چرخ می زنید، تمایل دارید چه چیزی را به اشتراک بگذارید؟ احتمالا داستان های جذاب یا تصاویر خلاقانه؟

وقتی در حال کار کردن هستید، احتمالا به پادکست های Pod cast جالب یا تازه ترین کتاب های صوتی Audio book کسب و کار گوش می دهید؟

زمانی که مشغول جستجو برای کرایه کردن اتاق هتل یا خرید یک نرم افزار کسب و کاری جدید هستید، در جستجوی چه چیزی هستید؟ احتمالا نظرات یا امتیازاتی که در مورد هتل داده شده است؟ احتمالا تحقیق یا گزارش مقایسه ای در مورد نرم افزار؟

در هر کدام از موارد، این محتوا است که مساله ی ما را حل می کند، باعث می شود ما بخندیم یا ایده هایی برای مسافرت های بعدی به ما می دهد. جان ووبن، نویسنده ی کانتنت ایز کارنسی Content Is Currency ، (محتوا، پول نقد است) می گوید: “شما از طریق محتوا، ارتباط برقرار می کنید. محتوا جریانی است که ارتباط را قدرتمند می کند. محتوا با ما سخن می گوید؛ کاری می کند آن را به اشتراک بگذاریم و مردم را به خرید ترغیب می کند.”

به عبارت ساده، تمام کانال های فوق العاده رسانه های اجتماعی، بدون محتوای جسورانه، بی فایده است.

در سل ۲۰۰۸، من با نِوت بارت Newt Barrett برای نوشتن کتاب “محتوا تولید کن، مشتری جذب کن Get Content Get Customer” مشارکت کردم. دو پاراگراف از ابتدای آن کتاب، بعد از گذشت پنج سال هنوز مصداق دارد:

“امروزه شرکت های بازاریابی درک کرده اند که می توانند اطلاعات با کیفیت معادل یا بهتر از اطلاعاتی که شرکت های رسانه ای تولید می کنند، ایجاد کنند؛ علاوه بر این، آنها متوجه شده اند این توانایی را دارند که از طریق تولید محتواهای مرتبط، به حل سخت ترین مسائل و مشکلات مشتریان بالقوه و بالفعل خود و کسب سود ملموس برای آنها اقدام نمایند.

با تولید محتوای مفید و مرتبط برای بازار هدف تان، شما می توانید نقش کلیدی در زندگی مشتریان خود ایفا کنید. این موضوع در خصوص ارتباطات آن لاین، چاپی و شخصی شما مصداق دارد و این همان نقشی است که در گذشته روزنامه ها، مجلات، تلویزیون، رادیو، کنفرانس ها، کارگاه ها و وبسایت ها داشته اند. الان وقت این است که سازمان شما این نقش را ایفا کند.”

 

از بین رفتن شلوغی و آشفتگی

امروزه ما همان فرصت را در اختیار داریم؛ اما در کنار رقبای بیشتر. یانکلویچ Yankelovich، یک شرکت تحقیقات بازار، گزارش می کند مصرف کنندگانی که در سال ۱۹۷۰ در معرض ۵۰۰ پیام بازاریابی قرار می گرفتند، امروزه با حدود ۵۰۰۰ پیام بازاریابی و چه بسا بیشتر، بمباران می شوند؛ اما مشتریان هم راه حل مناسب را سراغ دارند؛ آنها به شدت انتخاب گر شده اند.

بر اساس تحقیقات یکی از موسسات گوگل، مصرف کنندگان در سال ۲۰۱۰ قبل از تصمیم گیری برای خرید با ۵ بخش محتوا درگیر می شوند. در سال ۲۰۱۱، این عدد به دو برابر؛ یعنی به بیش از ۱۰ بخش افزایش یافت.

گوگل بیان می کند با بیشتر درگیر شدن مصرف کنندگان در رسانه های بیشتر، این عدد افزایش می یابد. قطعا همینطور خواهد بود. مطابق با آمار کام اسکور Com Score، در نوامبر ۲۰۱۲، درصدِ نفوذ گوشی های هوشمند در آمریکا و اروپا، از مرز ۵۰ درصد عبور کرد. این بدین معناست اکثریت ما در تمام اوقات، ابزار گردآوری محتوا همراه داریم.

پس بیایید با حقیقت مواجه شویم: ما با نگرش های خود به شدت درگیر هستیم. مطابق با مطالعه ی مجله ی تایم بر روی ۵۰۰۰ نفر از صاحبان گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۲:

  • ۸۴ درصد اعلام کردند حتی یک روز بدون گوشی های همراه خود نمی توانند سر کنند.
  • ۵۰ درصد از آمریکایی ها وقتی می خوابند گوشی های همراه خود را در نزدیکی خود می گذارند، که البته در این میان ۸۰ درصد ۱۸ تا ۲۴ ساله ها این کار را انجام می دهند.
  • ۲۰ درصد، هر ۱۰ دقیقه یکبار گوشی خود را کنترل می کنند.

و مطابق با نظرسنجی اینترنتی پیو Pew Internet Survey در سال ۲۰۱۲، بالغ بر ۵۰ درصد از صاحبان گوشی های همراه، در حالیکه مشغول تماشای تلویزیون یا ویدئو هستند، با محتوای روی گوشی های همراه خود مشغول هستند. این بدین معناست اگرچه مشتریان شما به صورت ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز با محتواهای گوناگون اشباع می شوند، آنها می توانند و این انتخاب را انجام می دهند که پیام هایی را که می خواهند و نیاز دارنند، انتخاب می کنند.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

4 پاسخ به “چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟”

  1. توجه به اهمیت بازاریابی محتوا بسیار مهم است ، اما چون در درازمدت بازدهی خود را نشان میدهد ، اکثر کسب و کار نگاه درستی به آن ندارند .

  2. مهمان گفت:

    خیلی ممنونم بابت مطالب خوبتون خانم نحوی. انشالله پرقدرت و پر انرژی به کارتون ادامه بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *