IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
ریسک

پنیر مجانی فقط در تله موش است

پنیر مجانی فقط در تله موش است

اگر نسخه ی اصلی فیلم تایتانیک در سال ۱۹۹۸ یا نسخه ی سه بعدی آن در سال ۲۰۱۲ را دیده باشید یا در نسخه ی واقعیت مجازی آن در سال ۲۰۲۰ حضور یابید، پایان داستان را میدانید. کشتی غرق می شود و عده ای می میرند. وقتی امروزه سراسر دنیا را نظاره می کنید و می بینید دولتها چطور بودجه هایشان را مدیریت و اقتصاد را دستکاری می کنند، پیش بینی پایان این ماجرا خیلی کار سختی نیست.

اقتصادها فرومی پاشند و مردم متضرر می شوند. البته افراد بسیار دیگری ثروتمند خواهند شد. اینها همان کسانی اند که ریسک می کنند، به استقبال تغییر می روند و از روندها جلو می زنند. الگوها تغییر خواهند کرد، چالش هایی به وجود خواهند آمد و مانند همیشه کسانی که راهکار ارائه دهند موفق خواهند شد.
موفقیت واقعی همیشه بر اساس تبادل ارزش به ازای ارزش حاصل می شود. همه به دنبال افراد و شرکتهایی خواهند بود که مشکلات را حل می کنند.

ولی تاکتیک های قدیمی (مانند گذاشتن پول در حساب پس انداز، خرید اوراق قرضه ی دولتی و تکیه به برنامه های بازنشستگی دولتی) که پیش از این تاکتیک های بدون ریسک بودند امروزه ریسکی به حساب می آیند. بسیاری از دولت های امروزی به تئوری های اقتصادی کینزی عمل می کنند. با وجود اینکه این تئوری ها به شدت پذیرفته شده اند، جوابگو نیستند. فلسفه ی این تئوری ها این است که دولتها نه تنها سازوکار بازار را بهتر می دانند (که حرف چرندی است) بلکه می توانند از روی خیرخواهی اقتصاد را کنترل کنند (که حرف چرندتری است، چون نتایج مفتضحانه ی رویدادهای فعلی اثبات چرند بودن این حرف است).

هر روز کسانی که به دنبال بهترینها برای خودشان هستند، صدها میلیارد معامله انجام میدهند. فعالیت در سیستمی که ادعا می کند یک دولت مرکزی صلاح همه را می داند نه تنها مضحک بلکه خطرناک است.
این تئوری ها نشان میدهند که کشورها می توانند بیش از دخل خود خرج کنند و اگر با کسری بودجه تا درصدی از تولید ناخالص داخلی مواجه شوند، اشکالی ندارد. این مسأله با کار تحلیل گرانی که طی دوران حباب درآمدشان را بیشتر نشان می دادند فرقی نمی کند. این واقعیت که همه بخواهند باور کنند چیزی حقیقت دارد باعث نمی شود آن چیز حقیقی باشد.
کل افتضاح سیاستهای اقتصادی که دولت های امروز در پیش گرفتند کمتر از این جوک قدیمی احمقانه نیست: «در هر فروش ضرر می کنیم ولی اشکال ندارد، با فروش عمده آن را جبران می کنیم».

منبع: احتیاط در ریسک کردن است (رندی کیج)

سری مقالات احتیاط در ریسک کردن است را دنبال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar