IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی

پنج اشتباهی که مدیران مرتکب می‌شوند

پنج اشتباهی که مدیران مرتکب می‌شوند

مدیران در کار خود مرتکب اشتباهاتی می‌شوند و به خاطر این اشتباهات، زیان‌های قابل توجهی را به سازمان محل کار خود، می‌زنند. نمونه‌هایی از این اشتباهات عبارتند از:

۱. نپذیرفتن مسئولیت اشتباهات خود:

یکی از ویژگی‌های یک رئیس خوب، داشتن اعتماد به نفس کافی برای پذیرش اشتباهات خویش و این باور است که این خطاها، لزوماً باعث بی‌آبرویی او نمی‌شوند. معیار مناسب برای ارزیابی عملی یک مدیر، کسب اطمینان نسبت به توانمند بودن او برای تشخیص فوری اشتباهات خود و سپس تصمیم‌گیری برای اصلاح این اشتباهات است.

۲. جدی نبودن در فراهم آوردن امکانات رشد و پیشرفت کارکنان:

مدیر موفق آنچنان به رشد و پیشرفت کارکنان تحت نظارت خود توجه علمی و عملی نشان می‌دهد و در این زمینه وقت و سرمایه صرف می‌کند که اگر مدتی نتواند در محل کارش حضور فیزیکی داشته باشد و حتی در شرایطی که محل کارش تغییر می‌یابد، بهره‌وری کارکنان تحت نظارتش، تنزل پیدا نمی‌کند.

۳. سعی در کنترل نتایج به جای تأثیر بر افکار:

مدیران ناموفق نمی‌دانند که یک فکر یا عقیده؛ (۱) ابتدا مورد تأیید یا پذیرش ذهن قرار می‌گیرد؛ (۲) سپس به همراه خود و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی فرد، هیجان‌هایی را در او فعال می‌سازد؛ (۳) این هیجان‌ها، به نوبۀ خود بر فعالیت‌های فرد اثر مطلوب یا نامطلوب می‌گذارند و (۴) چنانچه فعالیتی مفید باشد و به نتایجی مؤثر منتهی گردد، باعث ایجاد مجموعه‌ای از عادات رفتاری عملی یا مفید در فرد می‌شود.

۴. پیوستن به یک گروه اشتباه:

یکی از وسوسه‌برانگیزترین جاذبه‌هایی که مدیران را به سوی خود جلب می‌کند، این است که مدافع افراد خود در برابر سیاست‌ها، اهداف و مقاصد شرکت باشند. به هر حال، انتظارات زیاد از وفاداری مدیران، ممکن است منتهی به کمک و در مواردی نیز باعث ایجاد مزاحمت، برای آنان شود. در این موارد به مدیران توصیه می‌شود به این نکتۀ مهم توجه داشته باشند که؛ وفاداری بدین معنا نیست که، ((من با هرچه شما می‌گویید، موافقت می‌کنم))، یا این که باور داشته باشم؛ ((همیشه حق با شماست)). وفاداری یعنی اینکه من با شما صرف نظر از وجود بعضی اختلاف‌های جزئی آرمان‌های مشترکی داریم و برای تحقق این آرمان‌ها نیز، شانه به شانه و با تکیه بر ایمان محکم خود، اعتماد، پایداری و محبت به یکدیگر، می‌جنگیم و در عین حال اشتباهات یکدیگر را نیز، به هم می‌گوییم.

۵. اِعمال مدیریت و رهبری یکسان بر افراد:

مدیران ناکارآمد نمی‌دانند یا فراموش می‌کنند که افراد با یکدیگر تفاوت دارند و نباید با همۀ آنان، یکسان رفتار کرد. اگر یکی از افراد در کار خود قصوری داشته است، رئیس او نباید نام وی را در جمع بگوید؛ هرگز افراد تحت نظارت خود را برای یک ثانیه هم که شده، و به هر دلیل، مسخره نکنید؛ با آنان به تنهایی به گفتگو بنشینید، و اوقات گرانبهای خود و دیگران را بیش از حد لازم، صرف جلسات گروهی بی خاصیت نکنید؛ همیشه هوشیار و نسبت به نیازهای کارکنان تحت نظارت خود حساس باشید و به این سوأل‌ها نیز پاسخ دهید که؛ من از کدام شیوه‌های ناکارآمد مدیریت و رهبری استفاده کرده‌ام؟ نتایج این شیوه‌ها چه بوده‌اند؟ چگونه می‌توانم این اشتباهات را جبران کنم؟ و …

در مطلب بعدی به سایر اشتباهات رایجی که مدیران مرتکب می‌شوند خواهیم پرداخت.

(منبع: روان‌شناسی مدیریت تألیف دکتر محمود ساعتچی)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
آرزو کریمی
Guest
آرزو کریمی

مثل همیشه عالی بود

وحید خسروی
Guest
وحید خسروی

خواندن این مطلب و به کار بستن آنها بسیار زیاد می تواند به مدیران کمک کند ، سپاس از شما

امین ربیعی
Guest
امین ربیعی

بسیار مفید و عالی

مهدیه رفیعی
Guest
مهدیه رفیعی

بسیار عالی
موفق باشید

مهمان
Guest
مهمان

خیلی مطلب خوبی بود. مطالبتون یکی از یکی بهرن. موفق باشید

مهمان
Guest
مهمان

خیلی ممنون از سایت عالی و بسیار مفید شما
خداقوت

مهمان
Guest
مهمان

خیلی ممنون بابت راهنمایی ها یادآوری مطالبتون
ممنون از اینکه سایت عالیتونو راه اندازی کردید

مهمان
Guest
مهمان

با همه ی موارد مخصوصا جدی نبودن در فراهم آوردن امکانات رشد و پیشرفت کارکنان موافقم
مطلب خوبی بود موفق باشید

مهمان
Guest
مهمان

امیدوارم مدیران با خوندن این مقاله تغییری در خود ایجاد کنن

مهمان
Guest
مهمان

ممنون از به اشتراک گذاری محتوای گیرا و مفیدتون زنده باشی

مهمان
Guest
مهمان

ممنون از به اشتراک گذاریتون

مهمان
Guest
مهمان

متشکرم از مطالبی که به اشتراک میذارید،موفق باشید

مهمان
Guest
مهمان

عالی بود

مهمان
Guest
مهمان

مطالبتون بسیار خوب و کاربردی هستند

مهمان
Guest
مهمان

دست شما درد نکنه خیلی خوب بود مطلبتون . مطالب سایتتون رو پیگیری می کنم بیشتر استفاده کنیم موفق باشید

مهمان
Guest
مهمان

خیلی عالی بود سپاس از وبسایت مفیدتون

مهمان
Guest
مهمان

سلام ممنون از وب سایتتون بازدید از سایت شما برام افتخاری و سعادتی بود که نصیبم شد

مهمان
Guest
مهمان

سپاسگزارم از وبسایت عالیتون .. طاعات و عباداتتون قبول درگاه حق تعالی

مهمان
Guest
مهمان

گزینه ائل معمولا صحت داره و اونم بخاطر غروره ب نظرم

مهمان
Guest
مهمان

مچکریم از مقاله خوبی که درون وبسایت منتشر کردین

مهمان
Guest
مهمان

سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی
سپاسگزارم سال نو مبارک

مهمان
Guest
مهمان

ممنون از سایت بسیار خوبتون

مهمان
Guest
مهمان

بهتون تبریک میگم سایتتون عالیه

مهمان
Guest
مهمان

سایتتون بسیار جالبه

مهمان
Guest
مهمان

مرسی مطلبتون خیلی خوبه

مهمان
Guest
مهمان

مرسی به خاطر مطالب مفیدی که میزارید

مهمان
Guest
مهمان

خوندن این مقاله خالی از لطف نیست به بقیه هم پیشنهاد میکنم این مقاله رو دنبال کنن

مهمان
Guest
مهمان

خیلی خیلی سایت و محتواهای خوبی دارین خسته نباشین

مهمان
Guest
مهمان

مثل همیشه بی نظیر

مهمان
Guest
مهمان

همه چی به خود مدیر برمیگرده!

مهمان
Guest
مهمان

واقعا اول باید اشتباهات خودمون و قبول کنیم تا بعدا دوباره همونارو تکرار نکنیم

حمید
Guest
حمید

انشان که جایز الخظاست هر کسی ممکنه مرتکیب اشتباه بشه چه مدیر باشه و چه بالاتر از مدیر

مهمان
Guest
مهمان

ممنون از مطلب خوبی که در وبسایت منتشر کردید

قاسمی
Guest
قاسمی

بله متاسفانه خیلی ها هستند با این که می دونن اشتباه کردن اما اشتباه خودشون رو نمیپذیرن

رضایی
Guest
رضایی

ممنون از مقالات خوبتون استفاده کردیم کاش مطالب جدیتری هم قرار بدین

مهمان
Guest
مهمان

من از وجود این سایت بینهایت متشکرم
فقط ای کاش به روز بود

مهمان
Guest
مهمان

خسته نباشید خیلی خوب بود

سمانه بیات
Guest
سمانه بیات

ممنون از مطالب بسیار خوبتون دوست عزیز

مهمان
Guest
مهمان

ممنون مطلب جالی بود

مهمان
Guest
مهمان

سلان خواندن این مطالب کمک خوبی هست برای مدیران

مهمان
Guest
مهمان

خسته نباشید و دمتون گرم

مهمان
Guest
مهمان

مثل همیشه عالی

مهمان
Guest
مهمان

بسیار عالی و مفید

مهمان
Guest
مهمان

خیلی ممنون بابت راهنمایی ها یادآوری مطالبتون

مهمان
Guest
مهمان

بسیار عالی موفق باشید

آمیکو
Guest

مچکریم از مقاله خوبی که درون وبسایت منتشر کردین

مهمان
Guest
مهمان

ممنون از مقالات خوبتون استفاده کردیم کاش مطالب جدیتری هم قرار بدین

مهمان
Guest
مهمان

ممنون از سایت خوبتون

مهمان
Guest
مهمان

سلام و خسته نباشید سایت خیلی خوبی دارید به جرات می تونم بگم تو حوضه ی فعالیتتون بهترینید تشکر فراوان

مهمان
Guest
مهمان

مطالبتون زیبا بود مرسی