راهنمای کامل استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی

راهنمای کامل استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی
به این مقاله امتیاز دهید

هشتگ در رسانه های اجتماعی

آیا استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی را به‌عنوان بخشی از رویکرد بازاریابی خود انتخاب کرده‌اید؟ شما ممکن از پیش‌ازاین یک یا چند هشتگ برای کسب‌وکار خود انتخاب کرده باشید. فک می‌کنید به اندازه‌ی کافی خوب است که شما را به هدفتان برساند. شما از آن در پست‌های متعدد استفاده می‌کنید، آیا این کار درست است؟

استفاده از هشتگ در پست‌ها برای جذب مخاطب بیشتر از اهمیت بالایی برخوردار است و وسیله‌ای برای برقراری ارتباط و گسترش کسب‌وکار شما در رسانه‌های اجتماعی است.

موضوع هشتگ در رسانه های اجتماعی نیازمند توجه بیشتری از جانب بازاریابان است. به همین دلیل است که ما برای دادن آگاهی بیشتر نسبت به این موضوع محتوای حاضر را تولید کردیم. شما می‌توانید از این پست به‌عنوان راهنمای نهایی برای استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی بهره ببرید.

این راهنمای جامع برای تمامی افراد با هر سطح تجربه‌ای نوشته شده است و به بررسی هشتگ‌هایی که تازه‌کارها و افراد با تجربه استفاده می‌کنند می‌پردازیم. در این پست اطلاعات جامع و مفیدی برای همه وجود دارد پس با ما همراه باشید.

هشتگ چیست؟

هشتگ

شاید بین افرادی که این پست را مطالعه می‌کنند کسانی باشند که هنوز معنی هشتگ را نمی‌دانند. هشتگ یک عبارت کوتاه و یا یک کلیدواژه‌ای است که در محتوای تولیدی قرار می‌گیرد و باعث می‌شود مخاطبین هدفتان به‌راحتی مطلب نوشته شده‌ی شما را جستجو و پیدا کنند.

هشتگ در رسانه های اجتماعی با علامت (#) شروع می‌شود و کلیدواژه‌ی مورد نظر پس از آن و بدون هیچ‌گونه فاصله‌ای نوشته می‌شود. افراد در رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه‌ی خود هشتگ مورد نظرشان را جستجو می‌کنند و می‌توانند به محتوای بیشتری دسترسی داشته باشند.

اولین هشتگ در رسانه های اجتماعی چه بود؟

توییتر اولین رسانه‌ی اجتماعی بزرگ بود که از هشتگ استفاده کرد و از آن به بعد هشتگ به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

در تصویر زیر اولین هشتگ استفاده شده در رسانه‌های اجتماعی نشان داده شده است:

حال، هشتگ بسیار مرسوم شده و افراد با اهداف مختلف از آن استفاده می‌کنند.

هشتگ در رسانه های اجتماعی

هشتگ در رسانه های اجتماعی چگونه کار می‌کند؟

استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی کاربردهای بسیاری دارد. یکی از کاربردهای آن دسته‌بندی کردن موضوعات مختلف است که به‌راحتی می‌توان این کار را انجام داد. به‌عنوان‌مثال، وقتی در پست‌های مربوط به پوشاک ورزشی هشتگ #پوشاک_ورزشی را قرار می‌دهید این پست به‌راحتی قابل تشخیص و جستجو است.

هشتگ نیز استفاده‌های کاربردی زیادی برای بازاریابی دارند. شما می‌توانید پست‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی را بر اساس موضوع، هدف و یا تبلیغات بازاریابی دسته‌بندی کنید. همچنین می‌توانید هشتگ مربوط به تجارت خود را به‌صورت منحصربه‌فرد ایجاد کنید و سپس میزان نفوذ کسب‌وکارتان را در رسانه‌ی اجتماعی ارزیابی کنید.

در رسانه‌های اجتماعی در هر دقیقه هزاران تصویر منتشر می‌شود؛ بنابراین، پست شما به احتمال زیاد توسط کسی غیر از دنبال‌کنندگانتان دیده نمی‌شود. این جایی است که کاربرد هشتگ در رسانه های اجتماعی اهمیت پیدا می‌کند و بهترین قسمت این است که همه چیز رایگان است؛ بنابراین اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را رونق دهید با آگاهی از نحوه‌ی استفاده از هشتگ به این مهم دست پیدا خواهید کرد.

۵ رویکرد استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی

۱ ـ دسترسی به مخاطب بیشتر

دسترسی راحت: هشتگ در رسانه های اجتماعی قابل جستجو است؛ بنابراین استفاده از آن‌ها در پست‌ها باعث می‌شود که کسب‌وکارتان بیشتر دیده شود.

لینک‌دار بودن: هشتگ‌ها مانند هایپرلینک‌ها در بسیاری از وب‌سایت‌ها قابلیت انتخاب دارند، یعنی با ضربه زدن بر روی هشتگ‌ها وارد یک صفحه‌ی دیگری می‌شود که تمام پست‌هایی که با آن هشتگ برچسب خورده‌اند نمایش داده می‌شود. این واقعاً یک فرصت فوق‌العاده برای کسب‌وکارتان است که با استفاده از هشتگ‌های مناسب تعداد بازدید صفحه‌ی خود را افزایش دهید.

دسترسی به مخاطب هدف: شما باید فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را تهیه کنید. این فهرست می‌تواند هشتگ‌های محبوب مرتبط با کسب‌وکارتان، هشتگ مرتبط با محتوا و هشتگ‌های محبوب مشتریان شما باشد.

هشتگ گذاری

۲ ـ پیوستن به گروه‌ها در رسانه‌های اجتماعی

یک راه بهره بردن از هشتگ در رسانه های اجتماعی جستجوی محبوب‌ترین هشتگ و پیوستن به آن است. این هشتگ‌های پرطرفدار در رسانه‌های اجتماعی مختلف به‌راحتی یافت می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، در توییتر فهرستی از پرطرفدارترین هشتگ‌ها در سرتاسر دنیا قرار داده شده است.

هشتگ‌ها را به‌عنوان گردهمایی‌ها و یا گروه‌هایی در رسانه‌های اجتماعی تصور کنید. این کار شانس شما را برای بیشتر دیده شدن افزایش می‌دهد و شما می‌توانید شخصیت کسب‌وکارتان را به نمایش بگذارید.

این گردهمایی‌ها به‌مانند تمامی گردهمایی‌های دیگر بایدها و نبایدهایی دارد که باید قبل از ورود با آن‌ها آشنا باشیم. به‌عنوان‌مثال، فقط داشتن هشتگ مرتبط نمی‌تواند شما را به اهدافتان نزدیک کنید و باید علاوه بر استفاده از هشتگ‌های مناسب محتوای تولیدی هم از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار باشد.

برای شروع ابتدا هشتگ‌های مناسب کسب‌وکارتان را لیست کنید. با چند جستجوی ساده به هشتگ‌های مناسب تجارت خود دست پیدا خواهید کرد.

۳ ـ صدای مشتری

یکی دیگر از مزایای استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی برای صاحبان کسب‌وکار خواندن گفتگوهای مخاطبین هدف است. این به‌عنوان یک تاکتیک برای فهمیدم مشکلات مخاطبین می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. سپس با دانستن عمده مسائل مطرح شده، می‌توانید محتوای خاصی را برای حل مشکلات آن‌ها تهیه و منتشر کنید.

این کار باعث می‌شود محتوای تولیدی هدفمند و با کیفیت باشد؛ بنابراین می‌تواند مخاطبین بیشتری را جذب تجارت شما کند.

۴ ـ هشتگ خود را ایجاد کنید

همان‌طور که قبلاً گفته شد، ایجاد هشتگ مخصوص کسب‌وکارتان کمک زیاد به ارزیابی تجارت شما می‌کند. این هشتگ می‌تواند ترکیبی از کلمات و یا حروف اختصار چند کلمه باشد که با محصولات و یا خدمات شما مرتبط است. امّا این هشتگ منحصربه‌فرد کاربردهای دیگری هم دارد که به شما این امکان را می‌دهد که:

  • نام‌تجاری خود را تقویت کنید.
  • ارزیابی رویکردهای مختلف بازاریابی و تغییر آن در صورت نیاز.
  • پیگیری محتوای تولید شده توسط کاربران

با داشتن هشتگ منحصربه‌فرد، افرادی که آن را جستجو می‌کنند قادر خواهند بود تمامی پست‌های منتشر شده‌ی مربوط به کسب‌وکار شما را در یک صفحه‌ی جداگانه مشاهده کنند.

ایجاد هشتگ

۵ ـ هشتگ مربوط به رویدادها

مهم نیست رویداد شما آنلاین باشد یا آفلاین، استفاده از هشتگ برای یک رویداد باعث تعامل بیشتر بین شما و شرکت‌کنندگان در رویداد می‌شود.

تمامی شرکت‌کنندگان برای شرکت در این رویدادها می‌توانند هشتگ مربوطه را جستجو و تمامی اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنند. همچنین می‌توانند در یک فضای دوستان به بحث و تبادل نظر پیرامون رویداد مورد نظر بپردازند.

شما می‌توانید با برگزاری این رویدادها و طرح سؤالات و نظرسنجی‌ها، تعامل بیشتری با مخاطبین خود ایجاد کنید. همچنین موجب می‌شود شناخت بیشتری نسبت به شرکت‌کنندگان داشته باشد و در ایجاد محتوا هوشمندانه‌تر عمل کنید.

رویدادها انواع مختلفی دارد، یکی از آن‌ها می‌تواند برقراری تماس تصویری با مخاطبین و تبادل عقاید و نظرات با یکدیگر باشد.

نتیجه‌گیری

اگر کسب‌وکار خود را تازه آغاز کرده‌اید و به‌دنبال جذب مخاطب بیشتر هستید استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. بسیاری از کسب‌وکارهای فعال در رسانه‌های اجتماعی استفاده از هشتگ را به‌عنوان یک رویکرد ثابت در بازاریابی دیجیتال، مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین بسیاری از کسب‌وکارها برای ارزیابی فعالیت‌های رسانه‌ای خود از هشتگ‌های منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند.


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن