لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۵
532 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

مغز اجتماعی

طبقه جدیدی از نورونها – پایانه های عصب حسی – که به سرعت وارد عمل می شود و تصمیمات سریع ما را هدایت می کند، ثابت کرده است که مغز انسان از هر حیث بر سایر انواع خود برتری دارد.
آینه نورونها، شاخه دیگری از سلول هایی هستند که می توانند حرکت و احساس طرف دیگر را حس نمایند و شخص را آماده تقلید سازند و یا با وی همدل و هم احساس شوند.
هنگامی که چشمان زنی که مردی آن را جذاب می یابد و نگاه او را متوجه خود می بیند، بی اختیار ماده ای به نام دوپامین از مغز ترشح می کند که دلنواز و روح پرور است ولی هنگامی که آن نگاه دلربا به سوی دیگر می چرخد این ماده از تراوش باز می ماند. اصطلاح “مغز اجتماعی” که از فعالیتهای شگفت انگیز اعصاب و نورونها پرده بر می دارد و در اینجا در کانون بحث ما قرار می گیرد، شبکه ای از اعصاب است که در برخوردهای فردی وارد عمل می شود. در سال ۲۰۰۳ در کنفرانسی که در سوئد ، این واژه «علم اعصاب اجتماعی» به ذهنم خطور کرد.

ولی روان شناسانی چون “جان کاچیوپو” و “گاری برنستون” اظهار می کردند که در قرن بیستم اساسا علم اعصاب، رفتاری اجتماعی تلقی می شود که مطالعه درباره آن و هر چه خارج از جمجمه است، امری دشوار و مشکوک به شمار می آید. ولی امروزه دریافته ایم که مغز چگونه رفتارهای اجتماعی ما را سامان می دهد و جهان و اجتماع نیز متقابلا بر مغز و بیولوژی ما تأثیر می گذارد. پژوهشهای انجام شده موجب آن شده تا بسیاری از معماهای حل ناشده در این باره حل و گشوده شود و حلقه های مفقود بین روابط پرتنش و استرس آلود فاش و شناخته گردد و ژنهای کنترل کننده و سلولهای جنگنده ویروسی ارگانیسم معلوم و مشخص شود.

علاوه بر آن حتی در طرز کار دستگاههای ام.آر.آی که مدت هاست برای عکسبرداری چند بعدی از مغز و غیره مورد استفاده قرار می گیرد، دستخوش تحولاتی شود. مثلا این دستگاه جدید می تواند قسمتهایی از مغز را نشان دهد که سوژه در حین شنیدن صدای دوستی قدیمی چه واکنش هایی نشان میدهد. طبعا می توان امیدوار بود که با پیشرفت تکنولوژی به شماری از پرسش های بی پاسخ جواب روشن داده شود.

به عنوان مثال، فردی که به دلداده خود خیره شده است، و یا کسی که دچار نفرت و خشم شده و یا شخصی که برای پیروزی در رقابتهای ورزشی به نقشه کشی پرداخته است دچار چه تغییراتی در مغز شده است؟ مغز اجتماعی به هرحال جمع مکانیزم های اعصاب است که ارتباطات و همچنین افکار و احساسات ما را درباره دیگران و روابط خصوصی ما را هماهنگ و تنظیم می کند و این همان سیستمی است که مغز اجتماعی نامیده شده است؛ فرآیندی که دائما تداوم می یابد که هم تأثیر می گذارد و هم تأثیر می پذیرد. سایر سیستم های بیولوژیکی، نظیر غدد لنفاتیک و طحال و غیره عمدتا فعالیتهای خود را در واکنش به علامت هایی که از درون برمی آیند و نه به علائم پوستی تنظیم می کنند. به هر روی، جاده های ارتباطی مغز از حساسیت فوق العاده ای در محیط بیرونی برخوردار هستند. در رویاروییهای چهره به چهره و صدا به صدا و پوست به پوست فرد دیگر، مغز اجتماعی است که وارد عمل می شود و این ارتباط را برقرار می کند.

مجموعه مقالات هوش اجتماعی را دنبال کنید

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات