ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۷
935 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
معیارهای نادیده گرفتن

نادیده گرفتن باعث می شود که مشکلات حل نشده باقی بمانند. بنابراین اگر ما بتوانیم وسیله سیستماتیکی برای شناسایی ماهیت و میزان نادیده گرفتن بیابیم، ابزار مؤثری برای حل مسئله خواهیم داشت. چنین وسیله ای وجود دارد. ما آنرا جدول نادیده گرفتن می نامیم که توسط کن ملورا و اریک زیگموند ارائه شده است.

جدول نادیده گرفتن با این نظریه آغاز می شود که ما می توانیم نادیده گرفتن ها را براساس سه معیار مختلف طبقه بندی کنیم.

حوزه نادیده گرفتن

نوع نادیده گرفتن

سطح نادیده گرفتن

  • حوزه های نادیده گرفتن

افراد در سه حوزه مختلف می توانند نادیده بگیرند: “خود، دیگران , موقعیت”

در مثالی که در مطالب قبلی تحلیل رفتار متقابل آوردیم، وقتی که من در رستوران نشسته بودم و مایوس و ناامید بودم زیرا گارسون برایم یک لیوان آب نمی آورد، من خود را نادیده میگرفتم، زیرا توانایی خود را برای انجام کاری که مرا به خواسته ام برساند انکار می کردم.

دوست من که عصبانی شده بود و از گارسون انتقاد می کرد، خود را نادیده نمی گرفت بلکه شخص دیگر را نادیده میگرفت. وقتی که او گارسون را ناتوان تشخیص می داد، او جنبه های رفتاری گارسون را که ممکن است با انتقادهای خودش منافات داشته باشد، نادیده میگیرد.

تصور کنید که بعد از اینکه مدتی مأیوس و ناامید بودم، رو به دوستم میکردم و میگفتم: «خوب، حالا که اینطوره، واقعأ انصاف نیست که پیشخدمت به همه می رسد به جز من. ولی اصلا این دنیا جای خوبی نیست، اینطور نیست؟» در اینجا من موقعیت را نادیده میگیرم.

  • انواع نادیده گرفتن

سه نوع مختلف نادیده گرفتن شامل محرک، مسئله و اختیار و انتخاب می شود.

نادیده گرفتن یک محرک، به معنای نادیده گرفتن درک این است که اصولا چیزی دارد اتفاق می افتد. همانطور که در رستوران نشسته بودم ممکن بود به سادگی احساس تشنگی را از خود دور کنم. من محرک تشنگی را نادیده گرفتم.

شاید دوست من که گارسن را ناتوان فرض کرد، ندیده بود که او در واقع چگونه در خدمت مشتری های بسیاری موفق بوده است، حتی اگر شواهد کافی در برابرش می بود.

شخصی که مسئله ای را نادیده میگیرد متوجه می شود که چیزی دارد اتفاق می افتد، ولی این واقعیت را نادیده میگیرد که آنچه که در حال اتفاق افتادن است، ایجاد کننده مشکلی است. وقتی که در رستوران نشسته بودم شاید به دوستم میگفتم: «الآن خیلی تشنه هستم  ولی خوب مهم نیست.»

وقتی که شخصی اختیارها و انتخابها را نادیده می گیرد میداند که چیزی دارد اتفاق می افتد که مشکلی را ایجاد خواهد کرد. ولی او این امکان را که در مورد این مشکل کاری می توان انجام داد نادیده میگیرد. این همان کاری است که وقتی در ابتدا در رستوران نشسته بودم انجام دادم. وقتی که مایوسانه نشسته بودم، میدانستم که تشنه هستم و آگاه بودم که تشنگی من مشکل خود من است. ولی من به شکلی ناآگاهانه اختیارها و انتخابهای فراوانی را که داشتم از یاد برده بودم و فقط نشسته بودم و به امید این بودم که گارسن به سویم بیاید.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *