لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۲/۰۵
78 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
مزایای وبلاگ نویسی

شاید این سوال برای شما نیاز پیش آمده باشد. آیا هیچ سودی در وبلاگ نویسی وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت که، در وبلاگ‌نویسی صحیح و اصولی سود بسیاری برای هر کسب و کاری وجود دارد. کارآفرینان در دهه‌های گذشته توانسته‌اند که تجارت خود را از طریق بازاریابی محتوا گسترش دهند. البته شکل بازاریابی محتوا در طول زمان تفاوت‌های زیادی کرده است. در سال‌های اخیر وبلاگ نویسی توسعه‌ی بسیار زیادی داشته است و مزایای وبلاگ نویسی برای توسعه‌ی کسب‌وکارها دیگر قابل چشم‌پوشی نیست.

اختراع دستگاه چاپ، اختراع و گسترش رادیو و تلویزیون و ظهور فناوری‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی را می‌توان سیر تکاملی رسانه‌های ارتباطی دانست. نکته‌ای که در این فرآیند تکاملی وجود دارد، این است که هر چه تکنولوژی پیشرفت کرده و روش‌های بهتری برای معرفی محصولات و یا خدمات به مشتریان ایجاد شده است، به همان نسبت، کسب و کارهای مختلف نیز توانسته‌اند سود بیشتری کسب کنند. از همین رو، در سال‌های اخیر با توجه به گسترش اینترنت در سطح جهان و افزایش چشم‌گیر کاربران آن، مزایای وبلاگ نویسی به‌روشنی قابل مشاهده است و اگر کسب‌وکاری بخواهد به رشد بالایی دست پیدا کند نمی‌تواند وبلاگ نویسی را در اولویت‌های بازاریابی خود قرار ندهد.

امروز قصد داریم به بررسی مزایای وبلاگ نویسی برای صاحبان کسب‌وکارها بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید یک وبلاگ داشت. توصیه می‌کنم اگر قصد به‌کارگیری بازاریابی محتوا برای توسعه کسب و کار خود را دارید و می‌خواهید برای این کار وبلاگی ایجاد نمایید، یا وبلاگ موجود را تقویت کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

وبلاگ نویسی برای صاحبان کسب‌وکار

طبق آمارهای منتشر شده، ۴۳ درصد از صاحبان کسب‌وکارها می‌گویند که اصلاً از وبلاگ برای کسب‌وکارشان استفاده نمی‌کنند. در عصر دیجیتالی استفاده نکردن از امکانات و همگام‌سازی نکردن روش‌های بازاریابی، باعث عقب افتادگی جبران‌ناپذیری برای هر تجارتی می‌شود. این عقب افتادگی باعث می‌شود که تعدادی از مشتریان خود را از دست می‌دهید و کمتر بتوانید مشتریان جدیدی برای محصولات خود پیدا کنید.

در مقابل اعلام شده است که ۵۷ درصد از صاحبان کسب‌وکارها از مزایای وبلاگ نویسی بهره می‌برند و رشد خوبی را برای خود و شرکت‌شان ایجاد کرده‌اند. یک وبلاگ خوب تلفیقی است از تفکرات، اطلاعات و نظرات کارشناسی درباره‌ی جنبه‌های مختلف موضوعات مرتبط با کسب و کار شما و بسیاری موارد دیگر که می‌توان آن را به‌صورت یک سری محتوا تولید و منتشر کرد.

بازگشت هزینه تبلیغات

 

دنیای اینترنت بستری را برای صاحبان کسب‌وکارها ایجاد کرده است تا بتوانند در این بستر، محصولات و یا خدمات‌شان را معرفی و عرضه کنند. این فضا باعث تغییر فرهنگ زندگی مردم نیز شده است و آن‌ها در بسیاری از موارد، برای رفع نیازهای روزمره‌ی خود به سراغ اینترنت رفته و نیازهای‌شان را با کمک کسب‌وکارهای موجود در این فضا رفع می‌کنند. به طور مثال، امروزه مردم با مراجعه به وب‌سایت‌های مختلف محصولات موردنظر خود را انتخاب و خریداری می‌کنند. به همین خاطر است که توصیه می‌شود کسب و کارهای مختلف هر چه سریع‌تر وارد این فضا شده و از این پتانسیل برای جذب مشتریان بیشتر بهره ببرند.

در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای وبلاگ نویسی را مطرح نموده و موارد مهمی را که باید برای نوشتن یک وبلاگ بدانید بیان می‌کنیم.

 

مزایای وبلاگ نویسی

در این بخش ۵ مورد از مزایای وبلاگ نویسی که صاحبان کسب‌وکار باید از آن آگاه باشند به‌صورت مختصر توضیح داده شده است. با مطالعه‌ی این موارد، به اهمیت وبلاگ نویسی در دنیای امروز پی خواهید برد.

۱ ـ کسب اعتماد مشتریان

از مزایای وبلاگ نویسی کسب اعتماد مشتریان است. با استفاده از این روش، می‌توانید به مشتریان نشان دهید که در کسب و کار خود یک متخصص هستید. این نکته را فراموش نکنید که نحوه‌ی نوشتن مطالب در وبلاگ‌تان، شخصیت شما و کسب‌وکارتان را مشخص می‌کند. اگر بتوانید به‌خوبی با مخاطبان وبلاگ خود ارتباط برقرار کنید، به مرور زمان می‌توانید از بقیه‌ رقبا پیشی بگیرید. هر چه شفافیت بیشتری در تجارت‌تان داشته باشید و بهتر بتوانید اعتماد خوانندگان وبلاگ را جلب کنید، آن‌ها بیشتر ترغیب می‌شوند از محصولات و یا خدمات شما استفاده کنند.

همچنین وبلاگ نویسی یک راه عالی برای انتشار مطالب تخصصی در زمینه‌ای است که  در آن فعالیت می‌کنید. مقالات و پژوهش‌های انجام شده در صورتی که ساختار مناسبی داشته باشد و برای مخاطب مفید واقع گردد، می‌تواند یک حس خوب در خواننده ایجاد کند و او را به تدریج به جمع مشتریان شما اضافه نماید؛ به عبارت دیگر، انتشار محتوای تخصصی مرتبط با تجارت‌تان باعث ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان‌تان می‌شود. توجه داشته باشید که این کار باید به زبان ساده و روان انجام شود تا عموم مخاطبان بتوانند درک کافی از آن داشته باشند.

بازگشت هزینه تبلیغات

 

۲- اضافه کردن ارزش به تجربه‌ی کلی مشتریان

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای وبلاگ نویسی، ارزش دادن به مشتریان است. کاری که با وبلاگ نویسی انجام می‌دهید این است که تجربه‌ی بهتری را نسبت به رقبا برای افراد ایجاد می‌کنید. در پست‌ها و محتواهای مختلفی که منتشر می‌کنید حتماً باید نیاز مشتری را در نظر بگیرد و محتوایی تولید کنید که ارزش خواندن داشته باشد. تولید محتوای باکیفیت و مفید مهم‌ترین فعالیتی است که باید انجام دهید، چرا که این کار، به مشتریان نشان می‌دهد که شما برای آن‌ها ارزش فوق‌العاده‌ای قائلید و به دنبال ارائه بهترین‌ها به آن‌ها هستید.

در هنگام ارتباط با خوانندگان با ادبیاتی صحبت کنید که نشان دهد برای آن‌ها ارزش ویژه‌ای قائل شده‌اید. سعی کنید که برای مشتریان‌تان محصولات و خدمات رایگان در نظر بگیرید. این کار یک فعالیت بسیار مفید در این راستا به حساب می‌آید. می‌توانید یک قسمت برای کسانی که سؤال دارند، در نظر بگیرید و به‌طور پیوسته به سؤالات‌شان پاسخ دهید. همچنین امکان مکالمه را فراهم کنید تا بتوانید با مشتریان به‌صورت تلفنی صحبت کنید.

 

۳ ـ رتبه بالاتر در نتایج موتور جستجو

بهینه‌سازی موتور جستجو یا همان سئو، یک رویکرد بلند مدت برای رسیدن به رتبه‌ی بالاتر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو به خصوص گوگل است که می‌تواند به شما کمک کند تا به درآمد بهتری دست پیدا کنید. چند گام اساسی برای انجام این کار وجود دارد که با انجام دقیق آن‌ها، رتبه‌ی بهتری در نتایج جستجو به دست خواهید آورد.

اولین گام، نوشتن محتواهای متعدد با توجه به کلمه‌ی کلیدی موردنظر است که مشتریان با جستجوی آن بتوانند به وبلاگ شما دسترسی داشته باشند. در نوشتن محتوا، بهتر است یکسری اصول که به اصول سئوی محتوا معروفند، رعایت شود. الگوریتم‌هایی در موتورهای جستجو تعبیه شده‌اند که باعث می‌شوند آن‌دسته از محتواها که بر اساس کلمه کلیدی مورد جستجو، بهتر سئو شده و برای مخاطبان مفیدتر هستند، در رتبه‌های بالاتری قرار گیرند. این موضوع سبب می‌گردد که افراد بیشتری وارد سایت شما شده و بخشی از آن‌ها به مشتری تبدیل شوند.

سئو و تولید محتوا

 

گام دوم، انجام یک لینک‌سازی موثر است. دو نوع لینک‌سازی وجود دارد: لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی.  برای لینک‌سازی داخلی، باید درون متن یکسری لینک به دیگر صفحات سایت خود ایجاد نمایید. این نوع لینک‌سازی، باعث ایجاد یک ارتباط مؤثر بین صفحه‌های وبلاگ‌تان می‌شود. انکرتکست لینک‌ها باید با محتوای صفحه‌ی فرود مرتبط باشند. برای لینک‌سازی خارجی لازم است که از یکسری سایت‌های دیگر با موضوعات مرتبط، به مقاله‌ای که نوشته‌اید لینک داده شود. انجام لینک‌سازی دارای یکسری اصول و قواعد است و از همین رو، این کار باید توسط متخصصین سئو انجام شود.

 

۴ ـ تهیه فهرستی از ایمیل‌های مشتریان برای بازاریابی

از دیگر مزایای وبلاگ نویسی، به وجود آمدن امکان جمع‌آوری ایمیل‌های مشتریان است. با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید خوانندگانی را که به وبلاگ‌تان مراجعه می‌کنند، ترغیب به ثبت‌نام کنید. سپس با دریافت ایمیل آن‌ها امکان ارتباط پیوسته فراهم می‌شود. ارتباط پیوسته یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی است که باعث می‌شود درآمدتان افزایش چشمگیری پیدا کند. هر چه بیشتر با مشتریان در ارتباط باشید و به‌صورت هدفمند محتوا تولید کنید و برای مشتریان ارسال کنید، نتیجه‌ی بهتری خواهید دید. البته در بازاریابی ایمیلی، باید توجه داشته باشید که این ارتباط برای مخاطب آزاردهنده نباشد و حجم یا نوع پیام‌ها به گونه‌ای نباشد که برای آن‌ها مزاحمت ایجاد نماید.

 

۵ ـ تولید تقاضا

تولید تقاضا از مهم‌ترین مزایای وبلاگ نویسی است که کسب‌وکارها باید با آن آشنا باشند. مردم دوست دارند نسبت به تولیدات جدید یک شرکت آگاهی داشته باشند و در صورت نیاز، آن‌ها را تهیه و استفاده کنند. این مهم نیز با استفاده از وبلاگ نویسی قابل پیاده‌سازی است. به گونه‌ای که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با استفاده از فن‌آوری و ابزارهای موجود که یکی از بهترین آن‌ها، وبلاگ است، محصولات جدید خود را به مشتری معرفی کنند و مزایا و جنبه‌های مختلف آن را برای او تشریح می‌نمایند. این کار باعث می‌شود که آن‌ها نسبت به امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌دهید آگاه شوند. معرفی محصولات جدید موجب می‌شود که مشتریان از شما بیشتر خرید کنند.

مزایای وبلاگ نویسی

 

۶ ـ تبدیل مخاطب به مشتری

در ساده‌ترین حالت سه مرحله برای تبدیل شدن یک فرد به مشتری وجود دارد:

  • مرحله‌ی آگاهی
  • مرحله‌ی توجه و رسیدگی
  • مرحله‌ی تصمیم‌گیری

هر سه مرحله نقش تعیین کننده‌ای در تبدیل افراد به مشتری دارد. مزایای وبلاگ نویسی را می‌توان در هر سه این موارد تعمیم داد. به‌ عنوان‌ مثال، قرار دادن نکته‌های جالب درباره‌ی محصولات و یا خدمات‌تان می‌تواند گام بلندی در جهت افزایش آگاهی مخاطب نسبت به برند شما باشد و فرد را به کسب‌وکارتان علاقه‌مند کند. علاوه‌بر این، در مرحله‌ی بعدی یعنی توجه و رسیدگی با دادن اطلاعات بیشتر و زیر نظر داشتن فعالیت شخص در وب‌سایت، می‌توان فرد را وارد مرحله‌ی تصمیم‌گیری کرد.

و در انتها، بازاریابی محتوا به مشتریان در مرحله‌ی تصمیم‌گیری کمک بزرگی می‌کند که تصمیم نهایی را گرفته و از شما خرید کنند.

 

۷ ـ گرفتن بازخورد از مشتریان

وبلاگ نویسی یک راه عالی برای مشتریان است تا بتوانند نظرات و بازخوردهای‌شان را نسبت به کسب‌وکار شما بیان کنند. به ‌دلیل سهولت در دسترسی، وبلاگ یک فضای بسیار مناسب را فراهم می‌کند تا مشتریان بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کرده و از این طریق نظرات و تجربیات خود را درباره‌ی محصولاتی که از شما خریداری نموده‌اند، بیان کنند. این نظرات برای مخاطبان دیگر که قصد خرید دارند نیز می‌تواند راهگشا بوده و به آن‌ها کمک نماید تا تصمیم مناسبی اتخاذ کنند.

بازخورد

 

آیا به جز این هفت مورد، بار هم مزیت‌های دیگری برای وبلاگ نویسی وجود دارد؟ شک نکنید که جواب مثبت است، مزیت‌های بسیار زیادی برای وبلاگ نویسی قابل تصور است که کسب‌وکارهای بزرگ در سال‌های اخیر در حال استفاده و بهره‌برداری از آن‌ها هستند.

بنابراین اگر دارای یک کسب‌وکار کوچک هستید و یا تازه قصد شروع کسب‌وکار خود را دارید، وبلاگ نویسی را در اولویت کارهای بازاریابی‌تان قرار دهید تا شما هم بتوانید از فواید بسیار آن بهره‌مند شوید.

 

سخن آخر

همانطور که گفته شد، با توجه به پیشرفت چشمگیر فن‌آوری و استفاده‌ی بسیاری از مردم از اینترنت و فضای مجازی شرایط بازاریابی و تبلیغات برای کسب‌وکارها در سال‌های اخیر، با تغییرات زیادی همراه بوده است. روش‌های مختلفی برای بازاریابی در فضای اینترنت وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این روش‌ها، استفاده از وبلاگ نویسی است. در این مقاله، مزایای مختلف وبلاگ نویسی برشمرده شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کسب اعتماد، افزایش مشتری، جمع‌آوری ایمیل و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

 

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات