IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
اثر مرکب

مثالی برای اثر مرکب

مثالی برای اثر مرکب

سه دوست صمیمی را در نظر بگیرید که کنار هم بزرگ شده اند. در یک محله زندگی می کنند، حساسیت هایی شبیه به هم دارند و درآمد سالانه شان در حدود ۵۰هزار دلار است. هر سه ازدواج کرده اند، سلامتی و وزن طبیعی دارند و فقط کمی درباره ی “چاقی بعد از ازدواج” نگران هستند.

دوست اول، لَری، همان کارهای همیشگی اش را انجام می دهد، ولی بعضی وقت ها شکایت می کند که هیچ چیز تغییر نمی کند.

دوست دوم، اسکات، بعضی تغییرات مثبت و به ظاهر کوچک و بی اهمیت را شروع می کند. هر شب ده صفحه از یک کتاب خوب را می خواند و هر روز در مسیر رفتن به محل کارش، ۳۰ دقیقه، یک فایل صوتی الهام بخش گوش می کند. قصد دارد ۱۲۵ کالری را از برنامه ی غذایی روزانه اش حذف کند.

البته این موضوع بزرگی نیست. این کار با یک فنجان برشتوک کمتر، یا استفاده از یک بطری گازدار به جای یک لیوان لیموناد یا استفاده از سس خردل به جای سس مایونز برای ساندویچ هایش امکان پذیر است. علاوه بر این، او به اندازه ی کمتر از یک مایل، پیاده روی را به برنامه ی روزانه اش اضافه کرد.

اینها فعالیت هایی جدی نیستند که نیاز به شجاعت یا تلاش زیاد داشته باشند. کارهایی هستند که هر کسی می تواند انجام دهد.

دوست سوم، براد، چند انتخاب بد انجام داده. تازگی ها یک تلویزیون جدید خریده و بنابراین وقت بیشتری را به تماشای برنامه ای می گذراند که به آن علاقه دارد. او دستورالعمل هایی را که در شبکه ی آشپزی دیده است، امتحان می کند و هفته ای یک نوشیدنی الکلی را به برنامه ی غذایی اش اضافه می کند. اینها چیزهای خیلی زیادی نیستند، براد فقط می خواهد کمی بیشتر، لذت ببرد.

درآخر ماه پنجم، هیچ تفاوت مشهودی بین لری و براد و اسکات وجود ندارد. ولی پنج ماه به اندازه ی کافی طولانی نیست که هر گونه افت یا بهبود واقعی در وضعیت و موقعیت شان ایجاد کند. در واقع اگر وزن این سه نفر را روی یک نمودار رسم می کردیم، با خطای گرد کردن صفر مواجه می شدیم.

در انتهای ماه دهم، هنوز هم نمی توانیم تغییرات قابل توجهی را در زندگی شان ببینیم. وقتی به پایان ماه هجدهم می رسیم، تفاوت هایی جزئی ولی قابل اندازه گیری در این سه دوست ظاهر می شود.

ولی حدود ماه بیست و پنجم، تفاوت های آشکار و واقعا قابل اندازه گیری نمایان شدند و در ماه سی و یکم، تغییرات و تفاوت های آنها تکان دهنده و شگفت انگیز است. حالا براد چاق است، در حالیکه اسکات آراسته و خوش اندام محسوب می شود. اسکات به سادگی و فقط با کم کردن ۱۲۵ کالری از برنامه ی غذایی روزانه اش، ۱۵ کیلوگرم از وزنش کم کرده است.

براد در همان بازه ی زمانی،۱۵ کیلوگرم به وزنش اضافه شده بود و حالا ۳۰ کیلوگرم از اسکات چاق تر است؛ ولی تفاوت های بین آنها به مراتب مهم تر از وزن شان بود. اسکات تقریبا هزار ساعت از وقتش را صرف خواندن و گوش دادن به کتاب ها و فایل های صوتی پیشرفت شخصی کرده بود. ترفیع شغلی گرفته بود و حقوقش هم بیشتر شده بود و روابطی گرم و صمیمانه با همسرش داشت.

براد چطور؟ از کارش ناراضی بود و زندگی زناشویی اش هم پر از مشکلات. لری؟ تقریبا همانجایی بود که دو سال و نیم پیش در آنجا قرار داشت، جز اینکه الان از زندگی اش بیشتر شکایت می کرد.

قدرت خارق العاده ی اثر مرکب به همین سادگی است. شبیه جادوست. بعد از گذشت سی و یک ماه، شخصی که ماهیت مثبت اثر مرکب را به کار می گیرد، مثل کسی به نظر می رسد که یک شبه به موفقیت رسیده است. در واقع، موفقیت او نتیجه ی انتخاب های کوچک و هوشمندانه ای است که در طول زمان و با پایداری انجام شده اند.

منبع: (اثر مرکب آغاز جهشی در زندکی، موفقیت و درآمد شما، دارن هاردی)

ادامه مقالات اثر مرکب را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments