ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۱
540 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
ماهیت و عملکرد تحریف و توجیه روابط متقابل

ارتباط بین پیش نویس زندگی و چهارچوب داوری چیست؟ پاسخ این است که پیش نویس زندگی بخش از چهارچوب داوری را شکل می دهد.  زمانی که من به پیش نویس خود می روم، ویژگیهای این زمانی این مکانی وضعیتی را که به حل مسئله مربوط می باشد نادیده میگیرم. با انجام این کار، من تعبیرات قدیمی در مورد خودم، دیگران و دنیا را که آن نادیده گرفتنها را به همراه دارد بازنوازی می کنم.

برای مثال، شاید در کودکی پیامهایی را از والدین خود دریافت کرده ام که به من می گفتند من قادر به فکر کردن نیستم. حال تصور کنید که به عنوان بزرگسال، می خواهم در امتحانی شرکت کنم. اگر وارد پیش نویس خود شوم، در درون خود این تعریف قدیمی «والدی» را بازنوازی می کنم که می گوید، «تو نمیتوانی فکر کنی!» سپس با حالت نفسانی «کودک» خود این را می پذیرم و توانایی تفکر خود را نادیده میگیرم. در اینجا احساس ناتوانی و گیجی نیز می کنم.

در این مثال، واقعیت مسئله این است که من قادر به فکر کردن هستم. بنابراین با پذیرش تعریف قدیمی از خودم مبنی بر ناتوانی در تفکر، درک خود را از واقعیت به گونه ای تحریف کردم تا با پیش نویس خودم هماهنگ شود. این روند تحریف و توجیه نامیده می شود.

در مطالب قبلی فهمیدیم که کودک تصمیمهای پیش نویسی را میگیرد زیرا به نظر می رسد که آنها بهترین روش برای زنده ماندن و دوام آوردن در یک دنیای متخاصم هستند. من به عنوان یک شخص بزرگسال در حالت نفسانی «کودک» خود ممکن است به این تصمیمهای اولیه بچسبم، زیرا هنوز به این باورها چسبیده ام که آنها برای زنده ماندن من لازم و ضروری هستند.

بنابراین اگر بعضی عناصر واقعیت برخلاف تصمیمهای پیش نویس من باشند ممکن است علیه این عناصر واقعی مقاومت کنم. اگر این نظر را در قالب کلمات خانواده شیف بیان کنیم، خواهیم گفت: زمانی که چهارچوب داوری پیش نویس زندگی من مورد تهدید قرار گیرد، من علیه آن تهدید به وسیله تحریف و توجیه مقاومت خواهم کرد.

به عنوان یک کودک من تعریف والدینم را از خودم به عنوان کسی که قادر به فکر کردن نیست پذیرفتم. من این تصمیم پیش نویسی را باور داشتم زیرا این تنها راهی بود که به وسیله آن می توانستم زنده بمانم و نیازهایم را برآورده کنم. حال وقتی که به عنوان یک شخص بزرگسال وارد پیش نویس خود می شوم. این روش قدیمی زنده ماندن را دوباره به اجرا در می آورم. من با نادیده گرفتن توانایی های خودم برای فکر کردن واقعیت را تحریف و توجیه می کنم.

این هیچ کمکی برای حل مسئله که گذراندن امتحان است، به من نمی کند. ولی خارج از حوزه آگاهی خود، در حالت نفسانی «کودک» من به دنبال انگیزه ای هستم که به مراتب از هر امتحان مهم تر است. و آن این است که: علیه فاجعه به زبان نیامده ای مقابله کنم که می ترسم اگر با تعریف والدین خود مقابله کنم، این فاجعه اتفاق بیفتد.

زمانی که من تحریف و توجیه می کنم، کنشی درونی را انجام میدهم. شما چگونه از رفتارهای بیرونی من در می یابید که من تحریف و توجیه میکنم یا نه؟

تنها نشانه بیرونی این است که شما می بینید یا می شنوید که من در حال نادیده گرفتن هستم. بنابراین نشانه های نادیده گرفتن عبارتند از تظاهرات بیرونی نشات گرفته از توجیه و تحریفهای درونی. هر نادیده گرفتنی نمایانگر تحریف و دگرگون سازی واقعیت می باشد.

در مطالب قبلی، آموختید که چگونه تمام نشانه های رفتاری را که بیانگر این است که شخصی در حال نادیده گرفتن است تشخیص دهید. همین نشانه ها به شما می گوید که شخص در حال تحریف و توجیه می باشد. ما همچنین می دانیم که یک شخص در حال تحریف و توجیه می باشد اگر او خود بزرگ بینی و یا اختلال فکر از خود بروز دهد زیرا اینها علائم مشخصه نادیده گرفتن هستند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *