مارک زاکربرگ و ده قانون موفقیت او (۳)

مارک زاکربرگ و ده قانون موفقیت او (۳)
به این مقاله امتیاز دهید

مارک-زاکربرگ

در ادامه ی مقاله ی مارک زاکربرگ و ده قانون موفقیت او مطلب زیر را دنبال کنید

۶ _ سادگی

انیشتن می گوید : کارها را تا جایی که امکان دارد ساده کنید، اما نه ساده تر

این نقل قول مورد علاقه و محبوب مارک زاکربرگ است و قطع به یقین وی به این اصل بنیادین عمل می کند. با فیس بوک به سرعت می توان متوجه شد که موضوع از چه قرار است و تمرکز این شبکه اجتماعی همیشه بر روی بخشهای لازم و ضروری بوده است.

۷- ” نه ” گفتن را یاد بگیرید
با افزایش محبوبیت فیس بوک در میان کاربران، طرح های پیشنهادی زیادی مثلا برای محصولات جدید با مشارکت مطرح شد. در مواردی هم زاکربرگ پیشنهاد خرید کل شرکت فیس بوک به قیمت بسیار بالا را دریافت کرد. به هر حال، او همیشه نگاهش به ماموریتی است که خود را ملزم به انجام آن می داند و اگر در این مسیری چیزی را نامناسب ببیند، فقط به آن “نه” می گوید. این یعنی مارک زاکربرگ تمرکز فوق العاده ای روی کارش دارد و چیزهای جزیی او را از مسیرش منحرف نمی کنند. چیزهایی که می توانند برای یک کسب وکار نوپا مخرب باشند.

۸- نیاز به رشد و پیشرفت مداوم
زاکربرگ به دنبال تغییر است، به دنبال رشد و پیشرفت هم هست. در روزهای ابتدایی، او یک تیم رشد ترتیب داد که تعهدشان این بود که افراد بیشتری را به ثبت نام در فیس بوک ترغیب کنند. فیس بوک متوجه شد که کاربران به حداقل ۱۰ دوست در سایت نیاز دارند تا همچنان به سراغ این شبکه اجتماعی بیایند، بنابراین جریان ثبت نام را راه انداخت و ویژگی اظهارنظر یا suggestion را تنطیم کرد تا به افراد در یافتن کسانی که ممکن است بشناسند، کمک
کند.فیس بوک بخشی از این رشد و پیشرفت را مدیون توانایی اش در گوش دادن به حرف های کاربران است. تمرکز زاکربرگ همواره بر دو چیز بوده است: داشتن مسیری مشخص برای این شرکت (پیشرفت مداوم) و تیم بزرگی که سکاندار حرکت آن در این مسیر است. با وجود چنین توجهی، رشد و پیشرفت اجتناب ناپذیر خواهد بود.

۹- به اهداف بلندمدت فکر کنید
فقط ۳ سال پس از راه اندازی فیسبوک، یاهو پیشنهاد خرید یک میلیارد دلاری این شرکت را مطرح کرد. زاکربرگ این پیشنهاد را رد کرد و گفت: ” من اینجا هستم تا چیزهای مهمی را برای بلند مدت بسازم. هر چیز دیگری غیر از این باعث حواس پرتی می شود”. چشم انداز بلند مدت فیس بوک بی شک برآمده از هدف بلندبالای مارک زاکربرگ بود.

۱۰- خودتان را به چالش بکشید
زبانِ ماندارین (چینی) همواره جایگاه نخست را در لیست سخت ترین زبان های دنیا دارد. بهترین زمان یادگیری زبانهای جدید، در سن کودکی، ده سالگی با حداکثر در سن نوجوانی است. بزرگسالان برای تسلط به یک زبان جدید معایب شناختی بالایی دارند. پس تصور کنید که یاد گرفتن سخت ترین زبان دنیا برای زاکربرگ ۳۰ ساله چقدر دشوار می توانست باشد . مارک این زبان را انتخاب کرد چون زبان چینی دشوار است و مارک هم عاشق چالش های جدید است.

سری مقالات مارک زاکربرگ و ده قانون موفقیت او را دنبال کنید

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن