مارک زاکربرگ و ده قانون موفقیت او (۱)

مارک زاکربرگ و ده قانون موفقیت او (۱)
به این مقاله امتیاز دهید

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ جوانترین میلیاردر این کره خاکی است که شبکه اجتماعی فیس بوک که هم اکنون ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد را راه اندازی کرد. زاکربرگ رئیس و مدیر اجرایی فیس بوک است و ثروتش در ماه جولای ۲۰۱۵، حدود ۳۸۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است. او به واسطه ماموریت اجتماعی که بر دوش خود احساس می کند، سعی دارد مردم جهان را به یکدیگر پیوند دهد.
ابتکار زاکربرگ در حال حاضر مردم را بگونه ای به هم مرتبط کرده که هیچ پلتفرم دیگری نتوانسته تا این اندازه در این کار موفق باشد. به خاطر اخلاق کاری، وسواس عجیب و غریب وی در پوشیدن لباسهای همرنگ یا انتخاب رنگ آبی به خاطر داشتن کوررنگی یا هر چیز دیگری که هست، شکی نیست که زاکربرگ یکی از تاجران موفق و تحسین برانگیز است.
و حالا ۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان مارک زاکربرگ – جوانترین میلیاردر جهان

۱- یک هدف بزرگ داشته باشید
زاکربرگ می گوید که هرگز قصد نداشته فیس بوک را به عنوان یک شرکت راه اندازی کند. طبق گفته زاکربرگ، او فیس بوک را شخصا به این جهت راه اندازی کرده تا نیاز جهان را به برقراری ارتباط با یکدیگر برطرف نماید. ماموریت اجتماعی وی همیشه “ساختن دنیایی آزادتر و مرتبط تر بوده است” زاکربرگ در یکی از نامه هایش به سهامداران مینویسد:” فیس بوک از ابتدا به خاطر این که یک شرکت باشد، ایجاد نشد. فیس بوک به خاطر به انجام رساندن یک ماموریت اجتماعی یعنی ساختن جهانی آزادتر و مرتبط تر، ساخته شد.”

۲- بهترین استعدادها را استخدام کنید
زاکربرگ در سال ۲۰۰۸، شریل سندبرگ را از گوگل با سمت مدیر ارشد مدیرعامل به استخدام شرکت خود در آورد. وی با انجام این کار، به حقیقتی که به خاطر آن معروف نشده بود، اعتراف کرد: مهارتهای مردمی. این انتصاب تنها یکی از انتصاب هایی بود که مارک به خاطر بهتر کردن اوضاع شرکت خود انجام داد. گرچه دیدگاه و چشم انداز وی سالها این شرکت را رهبری کرده است، اما به احتمال زیاد بدون داشتن یک تیم خوب و مناسب این شرکت هرگز به هدفش نمی رسید.

ادامه سری مقالات مارک زاکربرگ و ده قانون موفقیت او را دنبال کنید

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن