قدرت زمان : نظم و ترتیب پایه مدیریت زمان

قدرت زمان : نظم و ترتیب پایه مدیریت زمان
مجموع 5 از 2 رای

نظم و ترتیب پایه مدیریت زمان

قدرت زمان : نظم و ترتیب پایه مدیریت زمان

“عادت کنید که تمام کار هایی که به عهده شماست به بهترین وجه انجام دهید. آن را با شرف تان مهر کنید. آن را جزء ویژگی های بارزتان کنید.” اوریسون سویت ماردن 

تفاوت بین آدم های عادی و کارآمد این است که افراد کارآمد در انجام کارهایشان منظم منظم هستند. سازماندهی عالی شغلی و فردی شاخص انسان های کارآمد و پر درآمد است. خوشبختانه سازماندهی یک مهارت است و تمام مهارت ها آموختنی هستند. شما می توانید یاد بگیرید که بسیار منظم، مؤثر و کارآمد باشید. با این کار در مدت زمان مساوی بهره وری تان از تمام اطرافیانتان بیشتر خواهد شد.

یکی از قوانین مورفی می گوید پیش از این که بتوانید کاری را انجام دهید ابتدا لازم است کار دیگری را انجام دهید. قبل از اینکه بتوانید کاری ثمربخش انجام دهید ابتدا لازم است کاملا مرتب و منظم و سازمان یافته باشید. کارکرد اصلی مدیریت زمان برنامه ریزی و سازماندهی خود و کارکنان تان برای رسیدن به پر بارترین دستاورد هاست. تنها موقعی می توانید به مطلوب ترین نتیجه برسید که قبل از شروع کار تمام اسباب مورد نیاز را فراهم کنید. بعد باید جای هر چیز را تعیین کنید و مطمئن شوید که هر چیز سر جای خودش قرار دارد.

برای هر چیز از قبل برنامه ریزی کنید

موفق ترین انسان ها که سه درصد کل انسان ها را تشکیل می دهند همه از پشتکار برخوردارند و برنامه ریزی دائمی دارند. آن ها مدام مشغول نوشتن و بازنویسی لیست هدف ها و فعالیت هایشان هستند. آن ها کارهایشان را یادداشت می کنند و مرتب برنامه هایشان را مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی مجدد قرار می دهند. اغلب در حیرت بودم که چرا آدم های موفق تا این اندازه وقت شان را صرف برنامه ریزی می کنند.

با گذشت زمان یاد گرفتم که هر اندازه وقت بیشتری صرف برنامه ریزی کنیم برنامه هایمان بهتر و کامل تر خواهند شد و هدفهایمان بیشتر قابل باور و دسترسی خواهند بود. همین طور که در مورد برنامه ریزی کارهایتان فکر می کنید اعتمادتان به توانایی رسیدن به آن اهداف بیشتر می شود.

وقتی بزرگترین هدف تان را به چند قسمت تقسیم می کنید و تمام آن ها را به صورت گام های عملی متوالی سازماندهی می کنید بسیار آسان تر می توانید کارها را مدیریت کنید و اوضاع بیشتر تحت کنترل تان قرار می گیرد. هر چه برای هدفتان با جزئیات بیشتری برنامه ریزی کنید، برای آن هدف بخصوص دستور کار دقیق تری به ذهن ناخودآگاه تان می دهید و ذهن ناخودآگاه همان جایی است که هدف تان قدرت انگیزشی منحصر به فردش را به دست می آورد.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن