ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۳/۰۲
411 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان : در تصمیم گیری شفافیت داشته باشید

یکی از مشکلات در مورد برقراری ارتباط و کار با دیگران ابهام در مورد نوع تصمیم گیری است. بعضی مواقع رئیس نظر دیگران را می پرسد و کارمندان به این نتیجه می رسند که نوع تصمیم گیری گروهی است درحالی که کارفرما آن را یک تصمیم گیری مشورتی در نظر گرفته است. وقتی کارفرما تصمیم می گیرد که خلاف میل و نظر کارکنان است منجر به ابراز احساسات تند و سوء تعبیر می شود. تصمیم گیری و سپس توضیح دادن و توجیه کارکنان در مورد این که از نظرات شان استقبال شده ولی در نهایت ممکن است تصمیم نهایی خلاف نظر آن ها بوده باشد وقت زیادی می گیرد.

وقتی کارفرما از ابتدا روشن می کند که نوع تصمیم گیری او آزاد یا گروهی است منظورش این است که کارمندان تکلیف شان را در برابر آن تصمیم بدانند و در نهایت هر تصمیمی که گروه می گیرد همه باید از آن پیروی کنند. وقتی ذهن همه در مورد تصمیم مورد نظر شفاف است همه چیز روان تر پیش می رود و اصطکاک ها و اتلاف وقت کمتر می شود.

روی راه حل تمرکز کنید

اغلب در سمینار هایم خطاب به شرکت کنندگان می گویم که من شغل تک تک شما را می دانم. این حرف بلافاصله توجه همه را جلب می کند. حضار لبخند می زنند و منتظر می شوند که ببینند می خواهم چه بگویم. به آن ها می گویم شما می توانید کارت ویزیت تان را بردارید و روی شغل تان، هرچه هست، خط بکشید و این عبارت را جایگزین آن کنید: مشکل گشا.

هر کسی در هر شغل و مقامی یک مشکل گشاست. کاری که در تمام روز انجام می دهید همین است. یکی از ویژگی های افراد برجسته این است که گرایش شدیدی به راه حل دارند. آن ها مدام در مورد مشکلات فکر و صحبت نمی کنند. و دنبال این نیستند که کسی را سرزنش کنند و یا این که چقدر زیان وارد شده است و این که چرا این اتفاق افتاده است. در عوض آن ها روی راه حل و کاری که باید در مورد مشکل صورت بگیرد تمرکز می کنند. کار شما در هر مقامی که هستید مشکل گشایی است. درآمد، میزان ترفیع، احترام و عزت همکاران تان و تمام موفقیت تان در طول عمر وابسته به این است که تا چه اندازه می توانید به طور مؤثر مشکلات و سختی هایی را که در هر ساعت از روز در راه رسیدن به اهدافتان با آن ها روبرو می شوید حل کنید.

” رهبری یعنی توانایی حل مشکل.”

” موفقیت یعنی قدرت حل مشکلات.”

” کارایی فردی یعنی توانایی حل مشکلاتی که در زندگی روزمره اجتناب ناپذیر هستند.”

تنها سؤالی که وجود دارد این است که تا چه حد می توانید به خوبی مشکلات تان را حل کنید. نکته بسیار جالب این است که هرچه بیش تر در مورد راه حل ها فکر کنید و صحبت کنید هوشمند تر می شوید. هرچه بیش تر در مورد راه حل های یک مشکل فکر و صحبت کنید می توانید به ایده های بیشتری برسید. خلاقیت تان بیشتر خواهد شد و ذهن تان سریع تر خواهد شد. هرچه راه حل های بیشتری پیدا کنید انتخاب های بیشتری برای حل مشکل تان خواهید داشت. در نهایت مثل شخصیت پکمن (پکمن شخصیت یکی از گیم هایی است که در دهه ۱۹۸۰ ساخته شد. این بازی که نقطه عطفی در تاریخ محسوب می شود از یک هزارتو تشکیل می شود که یکمن باید در آن از موانع عبور کند).

در بازی های ویدئویی به محض این که با مشکلی برخورد می کنید راه حل آن را پیدا می کنید. یکی از بزرگ ترین ذخیره کننده های وقت در زندگی و کار، توانایی حل درست مشکل است. مشکل گشایی یعنی توانایی برخورد مؤثر و سازنده با مشکلات، غلبه بر آن ها و پیشروی به سوی نتیجه گیری با رسیدن به هدف مطلوب. از سوی دیگر یکی از بزرگ ترین اتلاف کننده های وقت در زندگی و کار ناتوانی در حل مشکل است. ناتوانی در حل یک مشکل به خصوص می تواند به عدم موفقیت، نا امیدی، شکست و حتی ور شکستگی یک سازمان منجر شود. فکر کردن و صحبت کردن در مورد مشکل و راه حل ها یکی از مهم ترین عادت های فکری است که می توانید به دست آورید.

ناتوانی در حل مساله زندگی شما تحت تاثیر قرار می دهد

میزان خوشحالی و موفقیت ما در زندگی تا حد زیادی به توانایی ما در حل مسئله بستگی دارد. اگر مشکلات را حل نشده باقی بگذارید ممکن است به شیوه‌های زیر ضرر کنید:

در تعاملات میان‌ فردی مشکلات بی‌شمار، پیچیده و مبهمی وجود دارد. اگر مهارت حل مسئله نداشته باشیم،‌ به سختی می‌توانیم سوء تفاهم‌ ها را در ارتباطات‌ از بین ببریم و با اطرافیان‌ مان رابطه‌ ی نزدیکی برقرار کنیم.

ما در محیط کار یاد می‌گیریم از عهده‌ی انواع مشکلات غیر منتظره برآییم. اگر به دنبال راهکار های جدید نباشیم،‌ عملکرد ما به تدریج ضعیف خواهد شد و با تجمع مشکلات،‌ احساس ناتوانی خواهیم کرد.

ما معمولا فقدان سلامت ذهنی خود را به تجربه‌‌ های شخصی نا خوشایند یا عوامل ژنتیکی نسبت می‌دهیم اما در واقع ناتوانی در غلبه بر مشکلات زندگی است که به سلامت ذهنی ما آسیب می‌زند. براساس یک مطالعه در سال ۱۹۸۳، دانشمندان دریافتند افرادی که توانایی کمتری برای کنار آمدن با مسائل و مشکلات میان‌ فردی دارند،‌ بیشتر مستعد افسردگی هستند.

دلایل ضعف در حل مسئله چیست؟

اکثر ما بیشتر انرژی خود را برای کنار آمدن با نشانه‌ های مشکل صرف می‌کنیم،‌ بدون اینکه دلیل واقعی آن را درک کنیم. برای شناخت دلایل ریشه‌ای یک مشکل، باید اولین نتیجه‌گیری ذهن‌ خود را به چالش بکشیم و سؤالات صحیح بپرسیم تا در نهایت بتوانیم فراتر از مشکل را ببینیم.

ما اغلب تمایل داریم برای مشکلات راه‌ حل‌ های سریع پیدا کنیم. این کار باعث می‌شود اولین راه‌حل‌ ذهن خود را بدون توجه به رابطه‌ی علت و معلولی پشت مشکل،‌ باور کنیم. به همین دلیل است که ما به ندرت به هسته‌ی مشکلات می‌رسیم و اغلب راهکار های غیر مؤثر را انتخاب می‌کنیم.

در نهایت ما مهارت حل مسئله ضعیفی داریم چون بیش از حد به دانش‌ مان اتکا می‌کنیم. یک تصور غلط این است که هرچه بیشتر بدانیم، توانایی بیشتری برای غلبه بر مشکلات داریم. اما واقعیت این است که دانش محض، ما را به افرادی با مهارت در زمینه‌ ی حل مسئله تبدیل نمی‌کند و چیزی که به آن نیاز داریم مهارت‌ های تفکر منطقی است که به ما امکان می‌دهد منتقدانه و خلاقانه فکر کنیم.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *