IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
بررسی وظایف با تحلیل موانع

قدرت زمان : بررسی وظایف با تحلیل موانع

قدرت زمان : بررسی وظایف با تحلیل موانع

هریک از هدف هایتان را، خواه بزرگ یا کوچک، کوتاه مدت یا بلند مدت، بر اساس تحلیل موانع مورد بررسی دقیق قرار دهید و بعد از این که مانع، گره یا عامل محدود کننده سرعت رسیدن به آنها را مشخص کردید به روشنی متوجه می شوید که اگر می خواهید طبق برنامه به هدف هایتان برسید باید چه اقداماتی را انجام دهید. وقتی عامل محدود کننده تان را مشخص کردید تمام انرژی تان را روی برداشتن آن مانع متمرکز کنید.

از تمام هوش و خلاقیت تان برای پیدا کردن راه های برداشتن این مانع استفاده کنید تا بتوانید سریع تر به هدفتان برسید. بعد از انجام این کار بلافاصله متوجه می شوید به دنبال این مانع مانع دیگری قرار دارد. قسمت کلیدی کارآیی فردی ورود به یک فرایند مستمر تحلیل موانع است. مدام از خودتان بپرسید که چه چیز سرعت رسیدن تان به یک هدف خاص یا انجام یک وظیفه را تعیین می کند؟

به خودتان یا شرکتی که دارید رجوع کنید

اصل ۲۰ / ۸۰ را می شود برای تحلیل موانع به کار گرفت. به نظر می رسد که ۸۰ درصد از عوامل محدود کننده که در مورد موفقیت در خانه و کار نقش تعیین کننده دارند درونی هستند. تنها ۲۰ درصد به موقعیت، سازمان یا محیط بستگی دارند. این تشخیص بسیار مهم است. آدم های معمولی همیشه برای پیدا کردن دلیل مشکلاتش به بیرون از خودشان رجوع می کنند ولی آدم های با تجربه به درون خودشان یا سازمان شان رجوع می کنند.

در اکثر موارد نرسیدن به اهداف شخصی به دلیل ضعف مهارت، توانایی، ویژگی شخصیت یا استعداد است. مشکلات یا ناکامی هایی که از خارج به شما تحمیل می شوند همیشه در نتیجه کمبودی است که در درون شما وجود دارد. یکی از اصولی که من با علاقه دنبال می کنم این است که برای رسیدن به هدفی که به آن نرسیده ام باید مهارتی را به دست آورم که ندارم.

برای رسیدن به یکی از هدف های مهم تان ممکن است لازم باشد آدم دیگری بشوید، شاید لازم باشد به مهارت ها یا ویژگی هایی برسید که اکنون از آنها برخوردار نیستید. اگر قرار است دستاوردهای متفاوتی داشته باشید باید آدم متفاوتی بشوید. همیشه سعی کنید چند دقیقه ای تأمل کنید و موقعیتی را که در آن قرار دارید به صورت هدفمند، مثل مشاوری که گویی برای این کار استخدام شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. آنگاه از خودتان بپرسید:

«چه چیز در من یا سازمان من وجود دارد که باعث عقب ماندگی من شده است؟»

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar