ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۰۸/۲۱
۴ دیدگاه
اشتراک گذاری

سازمان‌های سالم چه ویژگی‌هایی دارند؟

بررسی وضعیت سازمان‌های موفق و سالم نشان می‌دهد در این نوع سازمان‌ها اِعمال مدیریت اثربخش موجباتی را فراهم آورده است که؛

۱. هدف‌های سازمان برای اکثریت کارکنان آن روشن است و کلیۀ فعالیت‌ها در جهت حصول آن اهداف، انجام می‌پذیرد.

۲. کارکنان نسبت به سازمان احساس تعلق می‌کنند و علاقه‌مند به اعلام نظر خود در مورد مشکلات هستند؛ زیرا نسبت به حل مشکلات سازمان، خوشبین‌اند.

۳. مسایل در چارچوب امکانات موجود و به صورت فعال و در عین حال واقع‌بینانه، برطرف می‌گردد. کارکنان در جهت حل مشکلات به صورت غیررسمی و فارغ از عنوان و مقام رسمی با یکدیگر همکاری می‌کنند و درگیر این نیستند که ببینند مدیران سطح بالاتر، چگونه فکر می‌کنند. ضمناً در صورت لزوم، کارکنان حتی خواست‌ها و نظرهای رئیس سازمان را نیز مورد سوأل قرار می‌دهند.

۴. تصمیم‌گیری برای افزایش کارایی سازمان بر اساس عواملی از قبیل توانایی، احساس مسئولیت، وجود اطلاعات، حجم کار، زمان مناسب و تجزیه و تحلیل منطقی، صورت می‌گیرد.

۵. برنامه‌ریزی در سازمان براساس واقعیت‌ها و آینده‌نگری، عملکرد و برقراری نظم صورت می‌گیرد و در این مورد، روحیۀ همکاری کامل وجود دارد. به عبارت دیگر، قبول مسئولیت توسط مشارکت فعال کلیۀ اعضا، بخوبی مشاهده می‌شود.

۶. قضاوت و خواست‌های منطقی کارکنان سطوح پایین سازمان، مورد توجه و احترام است.

۷. نیازهای شخصی و روابط انسانی نیز از جمله مقوله‌ها و مسایلی هستند که مورد توجه مدیریت سازمان، قرار می‌گیرند.

۸. تشریک مساعی به صورت آزاد و داوطلبانه انجام می‌گیرد. کارکنان آماده برای قبول کمک هستند و برای ارایه کمک و همکاری مؤثر به طور سازنده و در جهت نیل به اهداف تعیین شده، تلاش می‌کنند.

۹. هرگاه بحرانی پیش آید و سازمان با خطر مواجه شود، کارکنان برای رفع بحران با یکدیگر متحد و متفق می‌شوند و خود را موظف به برطرف کردن آن می‌دانند.

۱۰. تضادها یا اختلاف‌ها در امر تصمیم‌گیری، مهم تلقی می‌شود و این تضادها به طور مؤثر با همکاران، مطرح می‌گردد. کارکنان آنچه را احساس می‌کنند، ابراز می‌دارند و از دیگران نیز توقع دارند همین کار را انجام دهند.

۱۱. یادگیری حین انجام دادن کار به مقدار زیادی براساس ارایۀ طریق، کوشش فرد یادگیرنده و راهنمایی و توصیۀ یاددهنده صورت می‌گیرد. کارکنان یکدیگر را به عنوان افرادی مستعد و توانا برای یادگیری و توسعه، می‌بینند.

۱۲. انتقاد گروهی در رابطه با پیشرفت کارها به طور عادی انجام می‌گیرد.

۱۳. صداقت در روابط کاملاً مشهود است، کارکنان نسبت به یکدیگر احساس احترام و تعلق دارند و خود را تنها حس نمی‌کنند.

۱۴. کارکنان کاملاً فعال هستند و براساس انتخاب و علاقۀ خود، در فعالیت‌ها مشارکت می‌کنند. حضور در سازمان برایشان مهم و لذت‌بخش است.

۱۵. مدیریت و رهبری به صورت انعطاف‌پذیر در سازمان اِعمال می‌شود و در مواقع لزوم نیز، مدیریت سازمان خود را با موقعیت‌ها و تغییرات محیط، تطبیق می‌دهد.

۱۶. حس اعتماد، آزادی و مسئولیت متقابل در بین همکاران زیاد است. افراد عموماً نسبت به آنچه که برای سازمان مهم یا بی‌اهمیت است، واقف هستند.

۱۷. خطرپذیری به عنوان یکی از شرایط توسعه و تغییر، مورد قبول مدیریت و کارکنان سازمان است.

۱۸. مدیریت سازمان معتقد است که افراد باید از اشتباهات گذشته یاد بگیرند و بدانند که چنین اشتباهاتی چه اثراتی در کارشان گذاشته است.

۱۹. عملکرد ضعیف در سازمان به فوریت تشخیص داده می‌شود و به طور دسته جمعی برای رفع آن، اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

۲۰. ساختار سازمانی، خط‌مشی‌ها و دستورالعمل‌ها طوری تنظیم شده است که بتواند کارکنان را در به انجام رسانیدن وظایف محوله کمک کند و بقا و سلامت سازمان را در بلندمدت، تضمین کند. ضمناً در موارد لزوم، ساختار سازمانی، خط مشی‌ها و دستورالعمل‌ها به سرعت تغییر می‌کند تا سازمان بتواند خود را با شرایط محیطی، تطبیق دهد.

۲۱. در سازمان، علاوه بر نظم، تحرک سازنده وجود دارد و ابداعات و ابتکارات به مقدار زیادی مشهود است. روش‌های قدیمی اکثراً مورد سوأل قرار می‌گیرند و در صورت عدم کارایی، کنار گذاشته می‌شوند.

۲۲. مدیران به سرعت خود را با امکانات و تغییرات بازار و مشتریان محصولات و یا خدمات سازمان، تطبیق می‌دهند؛ زیرا کارکنان سازمان همواره مواظب این تغییرات هستند و با ابتکارات خود، آینده را پیش‌بینی می‌کنند.

۲۳. بین مسئولیت و اختیار افراد تعادل و توازن منطقی وجود دارد و امور سازمان به دلیل درگیر نبودن با بوروکراسی ناکارآمد، به سرعت انجام می‌شود.

(منبع: روان‌شناسی مدیریت تألیف دکتر محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
4 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
وحید خسروی

ممنون از اینکه مطالب بسیار خوبی را از کتاب روانشناسی مدیریت تالیف دکتر ساعتچی انتخاب می کنید و انتشار می دهید .

مهدیه رفیعی

همدلی ، همکاری ، انرژی مثبت ، نظم ، آزادی ، تعهد و مسوئیلت پذیری ویژگی هایی که یک سازمان موفق
ممنون از مطلب مفیدتون
موفق باشید

مهمان

دنبال یه چیز دیگه تو گوگل بودم اومدم اینجا شانسی
سایت خیلی خوبی دارید لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ممنون

مهمان

سلام ممنون از اشتراک گذاریتون.. موفق باشید