IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
زبان بدن

زبان بدن : عبور از مرزهای فرهنگی (3)

زبان بدن : عبور از مرزهای فرهنگی (۳)

اگرچه بسیاری از کشورهای خاور دور، مردم از طریق دست دادن با هم سلام و احوال پرسی می کنند، ژاپنی ها نسبت به تماس بدنی غیر رسمی نوعی حس بیزاری دارند. ژاپنی ها که در غرب مشغول تجارتند، حتی اگر با دست دادن معذب شوند خود را مجبور به این کار می کنند. در کشور خودشان، شکل معمول سلام کردن تعظیمی نه چندان طولانی مدت از کمر و رد و بدل کردن کارت ویزیت است.

حتی اگر تعظیم کردن به یک همکار یا مشتری شما را معذب می کند یا آن را نشانه ی اطاعت می دانید، این کار را انجام دهید؛ البته اگر می خواهید تاثیر مطلوبی بگذارید. آنچه با این حرکت می گویید این است که به تجربه و هوش طرف مقابل احترام می گذارید. هرگز هنگام تعظیم کردن، دست دادن یا صحبت کردن، هیچ یک از دست ها را در جیب نکنید؛ زیرا چنین کاری در ژاپن بسیار گستاخانه تلقی می شود.

شهرهای ژاپن مکان هایی شلوغند. ممکن است مجبور شوید مانند ژاپنی ها جمعیت را هُل دهید تا بتوانید عبور کنید. این کار با خم کردن آرنج و نگه داشتن دست در مقابلِ صورت انجام می شود (مانند ضربه ی کاراته) و در حالیکه خم می شوید بگویید “ببخشید”.

هنگام ارائه ی کارت ویزیت خود به ژاپنی ها، آن را با دو دست نگه دارید و در حالیکه اطلاعات روی کارت رو به آن فرد قرار گرفته است آن را تقدیم کنید.

حرکت ساده ی دست تکان دادن هنگام خداحافظی آن قدر ها هم ساده نیست. آنچه شما دست تکان دادن ساده تصور می کنید، ممکن است بعنوان حرکتی توهین آمیز برداشت شود.

برای انجام این حرکت اکثر اروپایی ها با بازوی به جلو کشیده شده و ثابت، کف دست را رو به جلو می گیرند و انگشت ها را به بالا و پایین تکان می دهند. آمریکایی ها با بازوی کشیده، کف دست را رو به جلو نگه می دارند و دست راست را به جلو و عقب و این طرف و آن طرف تکان می دهند. در اکثر نقاط اروپا به جز یونان این حرکت نشانه ی “نه” گفتن است و از آنجا که در یونان حرکتی به شدت توهین آمیز محسوب می شود پس از انجام این کار، خود را در حال دفاع از بی گناهی تان در مقابل مسئولان محلی می بینید.

(منبع: زبان بدن به زبان آدمیزاد، الیزابت کونکه)

ادامه ی مقالات زبان بدن را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar