در ادامه ی مقاله ی رید هافمن و ده قانون موفقیت او مطلب زیر را دنبال کنید.
٣- ساخت شبکه ای که بتوانید با آن محصول خود را تقویت کنید
مردم تصور می کنند که پشت هر شرکت نوپای بزرگ، یک کارآفرین با یک ایده عالی قرار دارد. واقعیت این است که شرکت های بزرگ توسط تعدادی از افراد با استعداد شکل می گیرند که توسط شبکه های تقویت کننده محاصره شده اند. موفق ترین کارآفرینان معمولا از مشاوران، سرمایه گذاران، همکاران و ارتباط با مشتریان استفاده می کنند.
۴- خودتان را برای بهترین ها و بدترین ها آماده کنید
گاهی اوقات کارآفرینان از رخ دادن اتفاق های خوب شگفت زده می شوند، آنها باید با تغییر برنامه های خود از این فرصت های پیش آمده استفاده کنند. تا می توانید دور و بر خودتان و شرکتتان ماموران اطلاعاتی داشته باشید. بخشی از برنامه ریزی شما باید در مواجه با مواردی باشد که انتظارشان را ندارید. و اگر اقدامات شما در آن زمینه کارساز نشد، از خودتان بپرسید:” نقشه بعدی من چیست؟”
۵- انعطاف پذیری خود را تداوم ببخشید
بسیاری از مشاوران کارآفرینی توصیه می کنند «سمج باشید؛ چشم انداز خود را حفظ کنید!» یا «اطلاعات محور همه چیز هستند؛ زمان تغییر را بدانید!» اما در واقع سخت است که هم روی چشم انداز خود پایداری کنید و هم انعطاف پذیر باشید. اما من توصیه می کنم یک انعطاف پذیری مداوم و پایدار را پیش روی خود داشته باشید و سعی کنید این وضعیت را تداوم ببخشید.
۶- راه اندازی زودتر از موقع
بنا به گفته هافمن ” مگر این که استیو جابز” باشید، وگرنه احتمال این که کارآفرینان هم در مورد محصولاتشان دچار اشتباه شوند وجود دارد، و حتی ممکن است تا زمانی که محصولتشان در اختیار مردم قرار می گیرند، متوجه اشکال کار خود نشوند. وی می افزاید که وقتی در حال راه اندازی لینکدین بوده، یکی از هم-بنیانگذاران این سرویس از وی خواسته تا زمانی که ویژگی “تماس یاب” راه اندازی می شود، صبر کند؛ اما مشخص شد که این کار لازم نبودلینکدین هنوز هم بعد از ۸ سال این ویژگی را اضافه نکرده است.
ادامه ی سری مقالات رید هافمن وده قانون موفقیت او را دنبال کنید
دیدگاهتان را بنویسید