ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۰۱
908 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
روند پیش نویس زندگی : پیش نویس تقریبا

سیزیفوس شخصیت دیگری بود که با خدایان زودرنج یونانی درافتاد. او محکوم شد که برای ابد صخره بزرگی را تا بالای تپه ببرد. هر وقت که تقریبا به بالای تپه می رسید آنرا رها می کرد و صخره دوباره از آن بالا به پایین می غلتید. همانند سیزیفوس، شخصی که پیش نویس «تقریبا» را دارد، می گوید:

این دفعه «تقریبا این کار را انجام داده بودم.»

“فرد” کتابی از دوستش قرض می گیرد، وقتی که آنرا پس می دهد، می گوید: «از کتاب بسیار متشکرم، من همه آنرا به جز فصل آخر خواندم.» وقتی که “فرد” اتومبیلش را تمیز می کند، آنرا «تقریبا» تمیز می کند به جز چند لکه گلی که فراموش کرده آنها را تمیز کند. فرد که همین الگوی «تقریبا» را در دراز مدت هم به کار می برد، «تقریبا، در سرکار خود ارتقا گرفته است. ولی اگرچه «تقریبا» به صندلی ریاست نزدیک شده است، هنوز نتوانسته به آنجا برسد. هرگاه که نامش وارد فهرست افراد کاندایدای ریاست می شود، او به نوعی در مصاحبه موفق نمی شود.”

برن، این الگوی پیش نویس را «بارها و بارها» نامید. به هر حال نویسندگان بعدی خاطرنشان کرده اند که تمام الگوها بارها و بارها تکرار می شوند، بنابراین عنوان «تقریبا» به جای آن به کار می رود.

“تیبی کاهلر” معتقد است که دو نوع الگوی «تقریبا» وجود دارد. آن نوع را که هم اکنون توضیح داده ایم «تقریبا ِ نوع ۱» می نامند. در «تقریبا نوع ۲» شخص عملا آن سنگ بزرگ را تا بالای تپه می برد. ولی به جای اینکه آن صخره را متوقف کند و بنشیند و نفس راحتی بکشد، این شخص به سختی متوجه میشود که به بالای تپه رسیده است. بدون هیچ وقفه ای، به اطراف مینگرد تا قله بلندتری را پیدا کند و صخره را از آن بالا ببرد و او به راه می افتد. به قله آن یکی هم که می رسد به اطراف نگاه می کند تا قله بلندتری را بیابد و از آن بالا رود.

شخصی که پیش نویس «تقریبا نوع ۲» را دارد. اغلب اوقات از نظر مادی پیشرونده است و به جاهای بالا می رسد. برای مثال، “ژانت” در امتحانات مدرسه موفق شد. او بلافاصله موفق به گرفتن بورس از دانشگاه شد. زمانی که با نمره ممتاز فارغ التحصیل گردید تصمیم داشت که دوره دکتری را شروع کند. حال که درجه دکتری را گرفته است، به سختی کار می کند تا دوره فوق تخصص را بگذراند. با وجود غبطه و حسادت همکارانش، او خودش احساس نمی کند که به چه پیشرفتهایی نایل آمده است. زمانی که فوق تخصص را هم میگیرد به دوستانش می گوید که چشمانش را به مقام پروفسوری دانشگاه دوخته است. البته این بدان معناست که باید تلاش فراوانی بنماید و به نظر می رسد که هرگز وقتی برای روابط اجتماعی ندارد.

دو نوع الگوی ساختار جمله ای وجود دارد که نشان دهنده پیش نویس تقریبا است. شخص با یک جمله شروع می کند و سپس به نقطه ای می رسد که در آنجا جمله را ختم می کند. «چیزی که امروز می خواهم در مورد آن با تو صحبت کنم این است – اوه راستی تا یادمه، یک صفحه یادداشت دارم که باید به تو بدهم.» 

در نوع دیگر پیش نویس تقریبا، شخص ممکن است به یک سری نکات مثبت بپردازد که به یک نکته منفی ختم می شود:

«راستی که درختها در پاییز چقدر زیبا هستند! هوا گرمای مطلوبی هم دارد و خورشید چه درخشندگی دارد. ولی بفهمی نفهمی یک کمی سرده»

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *