ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1398/12/12
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

با وجود اینکه خرده فروشی در سال ۲۰۱۹ تغییرات بزرگ و جالب توجهی به خود دید، به نظر می رسد که روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ حتی جالب تر هم باشد. در چند سال اخیر خرده‌فروشان به استفاده از فناوری های جدید علاقه نشان داده اند و عمیقاً به رفتار مصرف کنندگان خود توجه می کنند. این درک متقابل باعث شده که حتی خرده فروشی آنلاین هم تبدیل به یک شیوه کسب درآمد اینترنتی شود و برای نسل جوان سورپرایز بزرگی داشته باشد.

بنابراین در این مطلب تصمیم داریم که روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ را دنبال کنیم و ببینیم که تغییرات قابل پیش بینی به چه صورت هستند.

روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ همراه با تغییرات فیزیکی در فروشگاه ها

یکی از تغییراتی که در دنیای مدرن رخ داده این است که برخی از برندهای مدرن نوآوری مناسبی را نداشته‌اند و الان زنده نیستند. شاید یکی از معروف ترین مثال ها در این زمینه همان برند نوکیا در زمینه تولید گوشی های هوشمند است که به جای جایگزینی سیستم عامل سیمبین با اندروید، ترجیح داد که روی همان سیستم‌عامل قدیمی خود بماند و از بازار عقب ماند. اگرچه در حال حاضر تلاش می‌کند که مجدداً وارد بازار شوند، اما دنیای رقابت امروز چنین امکانی را به آنها نمی دهد.

این یعنی روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ به نوعی ما را وارد یک رقابت شدید تر و جدیدتر می‌کند که هرگونه کوتاهی در آن به معنی عقب ماندن است. فروشگاه های فیزیکی بزرگ در سطح شهر هم از پنل‌های پیشرفته اینترنتی و اپلیکیشن ها استفاده می کنند تا ارتباط آنها با مشتریان بیشتر بوده و به نیاز مشتریان خود راحت تر پاسخ دهند. به همین دلیل در سال ۲۰۲۰ انتظار می‌رود که تعداد خرده‌فروشان آنلاین روز به روز بیشتر شود و این را برای هدایت خرید استفاده کنند.

روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ همراه با تغییرات فیزیکی در فروشگاه ها

زمان روز به روز مهم تر می شود

حتی شرکت‌های اینترنتی بسیار بزرگی مانند آمازون هم به دنبال راهکار جدیدی برای تحویل سریع تر کالا به مشتریان خود هستند. یک مطالعه صورت گرفته توسط موسسه فوربس (Forbs) نشان داد که ۸۸ درصد از مشتریان و مصرف کنندگان مایل به پرداخت هزینه حمل و نقل سریع تر هستند. بنابراین خرده‌فروشانی که زیرساخت های لجستیک برای انجام چنین برنامه‌ای ندارند، باید با شرکت‌های حمل و تحویل کالا همکاری داشته باشند.

با این تفاسیر روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ به صاحبین کسب و کار فشار می‌آورد که زمان سریع تری برای تحویل کالای خود در نظر بگیرند و حتی از بستر سایر شرکت‌ها استفاده کنند. این یعنی شما به عنوان صاحب کسب و کار فرصت کافی برای تاخیر ندارید و احتمال دارد که مشتری به سراغ رقبای شما برود. پس سریعترین سیستم تحویل کالا یکی دیگر از ضرورت های فروشگاه شما در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

داده ها حرف اول و آخر را می زنند

با توجه به آنالیزهای دقیقی که روی رسانه‌های اجتماعی، تعداد معاملات مشتریان، مرورگرها و همچنین تعداد بازدید از فروشگاه های اینترنتی صورت می‌گیرد، باید قبول کنیم که امروزه داده ها نقش مهمی در خرید و فروش محصول دارند. بنابراین خرده فروش هایی که فاقد آنالیز مناسب هستند به احتمال زیاد از بازار عقب خواهند ماند و توان رقابت با سایر رقبا را نخواهند داشت.

این یعنی روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ به سمت استفاده از اطلاعات و آمار ها می رود و بر مبنای آن محصولات را تغییر می‌دهند. به عنوان مثال، در یک منطقه خاص ممکن است اطلاعات به صورت محلی اهمیت پیدا کنند و برای حجم وسیع تری باید از کانال های بزرگتر استفاده شود. اکنون زمان دریافت اطلاعات و آنالیز آن هاست و کوچکترین رفتار تکراری در مشتریان می تواند بهانه خوبی برای فروش محصول و جذب مشتری باشد.

دنیای واقعی الگویی برای تجربه مشتریان در دنیای اینترنت

احتمالاً باید انتظار استفاده بیشتر از اینترنت و کسب و کارهای آنلاین در روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ را داشته باشیم. اما هنوز هم واقعیت های دنیای واقعی نسبت به فناوری‌های جدید ارجحیت دارد و می‌تواند الگوی اصلی ما برای در نظر گرفتن تجربه مشتریان باشد. این که شما در بستر اینترنت امکان خرید لباس یا مواد آرایشی را برای مشتریان خود فراهم کنید، روند جالبی است، ولی به هر حال باید مشتری این موارد را در دنیای واقعی هم امتحان کند.

تکنولوژی AR یا واقعیت مجازی چیزی است که تصور دقیقی از محصول یا کالای مورد نظر به مشتری می دهد. این تکنولوژی امروزه سهم مهمی در برنامه ریزی های موتورهای جستجو به خود اختصاص داده و کسب و کارهای اینترنتی هم و برای تبلیغ بهتر محصولات خود باید به فکر استفاده از آن باشند. نکته ای که نقش مهم این تکنولوژی در روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد این است که در برخی موارد ممکن است تعداد فروش ها را کاهش دهد، اما در هر صورت تجربه کاربری مشتری را تقویت می کند.

خرده فروشی آنلاین و آفلاین ترکیب می شوند

تحقیقات JRNI نشان داد که تقریباً ۷۵ درصد از مشتریان محصولات خود را به صورت آنلاین پیدا می‌کنند و سپس به سراغ خرده فروشی ها و فروشگاه های واقعی می روند تا آن را خرید کنند. این در حالی است که تنها ۵۴ درصد از آنها روش خرید اینترنتی را ترجیح می دهند. بنابراین بررسی روند کلی رفتار مشتریان در اینترنت یا در دنیای واقعی نشان می دهد که خرده فروشی ها باید کالاها و خدمات خود را هم در بستر اینترنت و هم در دنیای واقعی داشته باشند تا امکان خرید داخل فروشگاه و خرید آنلاین را هم فراهم کنند.

برای سودآوری بیشتر، فروشگاه ها می توانند خرده فروشی های کوچک خود را با ابعاد متفاوت در سطح شهر توزیع کنند و امکان ورود اینترنتی و غیر اینترنتی آنها را به فروشگاه خود فراهم کنند. فروشگاه خرده فروشی باید با استفاده از ابزارهای مفید، مشتری را به خرید اینترنتی تشویق کند و در کنار آن باید بستر لازم برای خرید در داخل فروشگاه را هم برای او فراهم کند. این چیزی است که در بسیاری از اپلیکیشن های گوشی های هوشمند وجود دارد و مطمئنا نقش آنها روی روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ هم پررنگ خواهد بود.

خرده فروشی آنلاین و آفلاین ترکیب می شوند

محلی سازی و شخصی سازی همچنان در اولویت هستند

این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که همه مشاغل محلی هستند و اولویت اول فروش آنها به همان منطقه است. مثلاً هر منطقه مزه های محلی خاص خود را دارد و در تولید جوراب زنانه هم به بازارهای محلی توجه می‌شود. یک شرکت بزرگ مانند آدیداس هم کفش های مخصوص شرایط آب و هوایی مختلف را تولید می‌کند و هر کدام از آنها را در یک منطقه خاص میفروشد.

اما طرف دیگر روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ به سمت شخصی سازی می رود و ترجیح می‌دهند که محصول با توجه به سفارش مشتری ساخته شود. مثلاً در بسیاری از گل فروشی های اینترنتی شرایطی برای مشتری به وجود آمده که به دلخواه گلها و طراحی سفارش خود را انتخاب کند و از ایده های خودش کمک بگیرد. در واقع کسب و کارهایی که به دنبال ادامه فعالیت و حیات در سال ۲۰۲۰ هستند باید نقش مهم محلی سازی و شخصی سازی را در برنامه‌های فروش خود در نظر داشته باشند.

نقش پررنگ شبکه‌های اجتماعی در روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰

طبق گزارش منتشر شده توسط موسسه GlobalWebIndex، نزدیک به ۲۸ درصد از کاربران اینترنتی کالاهای مورد نظر خود را در شبکه های اجتماعی جستجو می کنند. از طرف دیگر در سال ۲۰۲۰ کانال های اجتماعی امکان خرید درون برنامه ای را آسان تر کرده اند. بسیاری دیگر از شرکت های اینترنتی فعال آمریکایی هم پنل های مختلفی برای فروش آسان از طریق شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده اند تا از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

روند استفاده از شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر روند رو به رشد و بسیار چشمگیری بوده که حتی روی تعداد بازدید ویدیو ها و در نتیجه تلاش برای خرید محصولات مختلف هم تاثیر گذاشته است. این یعنی خرده فروشی ها می توانند روی ظرفیت استفاده از اینفلوئنسرها یا سایر قابلیت های پنهان شبکه‌های اجتماعی حساب کنند و از این طریق برای فروش محصولات خود کمک بگیرند. در واقع هنوز هم روند خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ وابسته به دنیای اینترنت و پیشرفت فناوری است.

به عنوان یک خرده فروش چه کار کنیم؟

طبیعی است که ادامه حیات یک خرده فروشی به آمار فروش آن وابسته است و هرچه ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کند، تعداد فروش بیشتری هم خواهد داشت. شما به عنوان یک خرده فروش هم باید شرایط استفاده از اینترنت و تکنولوژی های جدید را فراهم کنید و هم روی جذب مشتری در فروشگاه فیزیکی و امکان خرید در داخل فروشگاه هم برنامه‌ریزی داشته باشید. اگرچه در سال‌های قبل انتظار می رفت که اینترنت نقش بسیار پررنگی در خرید و فروش ایفا کند، اما امروزه این نقش کمرنگ تر شده و فعالان بازار به این نتیجه رسیده اند که جایگزینی فروشگاه‌های واقعی بسیار سخت و تقریباً غیر ممکن است.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات