ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۸/۱۴
1,071 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بالا بودن آمار شکست استارتاپ ها چیزی نیست که بخواهد در ابتدا ذهن شما را به خود درگیر کند، اما پرداختن به دلایل شکست کسب و کارهای کوچک می‌تواند در جلوگیری از اشتباهات احتمالی به شما کمک کند. آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد از استارت آپ ها در همان سال اول شکست می‌خورند و حدود نیمی از آنها در پنج سال اولیه خود تسلیم می‌شود. این آمار تلخ در یک برنامه ۱۰ ساله به حدود ۳۳ درصد آمار باقیمانده شرکت‌ها می‌رسد.

بنابراین طبیعی است که پرداختن به دلایل شکست کسب و کارهای کوچک می‌تواند یک آموزش خوب برای مواجهه با مشکلات مختلف باشد تا ما هم نسبت به این شرایط العمل نشان دهیم. معمولاً دلایل مختلفی مطرح می‌شود، اما ۷ دلیل زیر به عنوان اصلی‌ترین دلایل شکست استارتاپ ها شناخته می‌شوند:

دلایل شکست کسب و کارهای کوچک – شروع کار به دلایل اشتباه

دلیل عدم موفقیت در تجارت اغلب به اشتباه در دلیل آغاز کار صاحب تجارت برمی گردد. آیا دلیل اصلی شما برای شروع کار بدست آوردن پول زیاد است؟ آیا فکر می‌کنید که اگر شغل خوبی داشته باشید می‌توانید وقت بیشتری با خانواده خود بگذرانید؟ آیا داشتن کسب و کار شما را از پاسخگویی به اشخاص دیگر بی نیاز می‌کند؟ شاید این مزایایی باشد که اغلب کارآفرینان برای کارهای مستقل خود را ذکر کنند. اما دلایل مناسب برای شروع یک کسب و کار می‌تواند شامل موارد زیر شود:

  • عشق و علاقه و اشتیاق به یک موضوع خاص بر مبنای مطالعه و تحقیقات دوران تحصیلی
  • عزم، صبر و نگرش مثبت برای انجام کارهایی که دیگران توانایی آن را ندارند
  • شکست‌ها شما را شکست نمی‌دهند و از آنها یاد می‌گیرید تا گام بعدی را بردارید
  • به عنوان فردی مستقل از راه کارهای خلاقانه و هوشمند برای به هدف رساندن یک موضوع استفاده می‌کند

طبیعتاً دلایل شکست کسب و کارهای کوچک از همان مرحله هدف گذاری شروع می‌شود و اگر شما هدف‌های بزرگ و تا حدودی معنوی نداشته باشید، شاید خیلی زود راضی شوید یا حتی به هدفهای اولیه خود نرسید.

دلایل شکست کسب و کارهای کوچک - شروع کار به دلایل اشتباه

مدیریت ضعیف

بسیاری از گزارشات مربوط به عدم موفقیت در مشاغل مختلف، مدیریت ضعیف را دلیل شماره دو عدم موفقیت خود عنوان می‌کنند. صاحبان مشاغل جدید غالباً در زمینه‌های مختلف مانند امور مالی، خرید، فروش، تولید و استخدام و مدیریت کارمندان، تخصص و مدیریت مرتبط با مهارت ندارند. در برخی موارد هم مدیران استارتاپ ها به سراغ استخدام نیروهای مرتبط با بخش مدیریت می‌رود که در این صورت هزینه‌های زیاد و گزافی به کسب و کار خود وارد می‌کند.

اصولاً غفلت از یک تجارت می‌تواند منجر به سقوط آن شود. این مشکل با مواردی مانند مطالعه مداوم، سازماندهی، برنامه ریزی و کنترل همه فعالیت‌های کاری قابل پیشگیری است. عدم مطالعه در مورد بازار و داده‌های مشتریان می‌تواند از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک باشد.

یک مدیر موفق همانند یک رهبر خوب به دنبال ایجاد یک فضای کاری برای بالا بردن نرخ بهره وری است. او باید در استخدام افراد شایسته و افزایش مهارت آنها نقش داشته باشد و تفکر استراتژیک برای کسب و کار خود پیاده کند. مدیر خوب می‌تواند چشم انداز ها را به واقعیت تبدیل و  از طریق مقابله با تغییرات، فرصت‌های جدید آینده را پیش بینی می‌کند.

نبود سرمایه کافی

دو اشتباه بزرگ در افرادی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند رایج است که مربوط به بخش مالی می‌شوند. برخی از این افراد نبود سرمایه را یک بهانه قرار داده و در همان ابتدای راه شکست می‌خورند. این افراد بهتر است مطلب چگونه از یک حقوق بگیر ساده به یک کارآفرین موفق تبدیل شویم؟ را مطالعه کنند.

اشتباه بزرگتر را کسانی مرتکب می‌شوند که حداقل سرمایه برای استفاده از فرصت‌ها را فراهم می‌کنند و اتفاقاً این سومین مورد از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک است. شما به عنوان کارآفرین یا به عنوان مدیر یک کسب و کار جدید باید مشخص کنید که چقدر پول برای تجارت خود نیاز دارید و این پول باید در چه قسمت‌هایی هزینه شود.

جالب است بدانید که بسیاری از مشاغل در حدود ۲ سال زمان نیاز دارند تا مدیر بتواند درک درستی از هزینه‌ها و بودجه آن داشته باشد. بنابراین در ابتدای راه به فکر برنامه‌ریزی بلندمدت نباشید و سعی کنید که بودجه خود را بر مبنای وضعیت حال حاضر کسب و کار تعیین کنید.

انتخاب محل اشتباه

موقعیت مکانی برای موفقیت بیشتر مشاغل محلی بسیار مهم است. اگر کسب و کار شما برای ارتباط مستقیم با مشتریان به یک مکان حرفه‌ای نیاز دارد، فراهم آوردن موقعیت تجاری خوب یکی از ضرورت‌هاست. یک مکان بد می‌تواند یک فاجعه برای شما به دنبال داشته باشد و از اصلی‌ترین دلایل شکست کسب و کارهای کوچک است.

در این مورد شما باید به چند سؤال پاسخ دهید:

  • مشتریان شما کجا هستند؟
  • موارد مانند ترافیک، نحوه دسترسی، پارکینگ و روشنایی را در نظر گرفته‌اید؟
  • آیا برای کسب و کار خود نیاز به انبار یا ذخیره سازی تجهیزات دارید؟
  • موقعیت مکانی رقبای شما به چه صورت است؟
  • وضعیت ایمنی ساختمان به چه صورت است؟
  • آیا برنامه محلی برای راه اندازی مشاغل در مناطق خاص در نظر گرفته شده؟
  • سابقه و نحوه استقبال جامعه نسبت به یک تجارت جدید به چه صورت است؟

اگر فعلاً مشتری و مشتریانی دارید که مستقیماً با مکان کسب و کار شما در ارتباط باشند، روی مسئله راه اندازی فروشگاه اینترنتی متمرکز شوید و کار خود را از منزل شروع کنید.

انتخاب محل اشتباه

عدم برنامه ریزی

هر کسی که تاکنون مسئولیت یک رویداد مهم موفقیت‌آمیز را بر عهده داشته، به خوبی می‌داند که موفقیت به دنبال برنامه ریزی دقیق، استراتژی مناسب و سخت کوشی به وجود می‌آید. همین وضعیت را می‌توان در مورد بیشتر موفقیت‌های تجاری هم بیان کرد. بنابراین طبیعی است که عدم برنامه‌ریزی یکی از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک باشد.

داشتن یک برنامه تجاری برای همه مشاغل مهم است. بسیاری از مشاغل کوچک به دلیل کاستی‌های اساسی در برنامه‌ریزی تجاری خود شکست می‌خورند و باید برنامه‌ریزی آنها واقع بینانه و مبتنی بر اطلاعات دقیق و جاری در کسب و کار صورت گیرد. برنامه ریزی یک کسب و کار شامل موارد زیر می‌شود:

  • تحلیل بازار
  • نیروی کار
  • مشکلات و راه حلهای بالقوه
  • تجهیزات و فهرست تأمین سرمایه، ترازنامه، صورت درآمد و تجزیه و تحلیل جریان پول، پیش بینی فروش و هزینه
  • تجزیه و تحلیل رقابت
  • بازاریابی، تبلیغات و فعالیتهای تبلیغاتی
  • بودجه و مدیریت رشد شرکت

فضای کاری بیش از حد

هیچکدام از مشاغل و کسب و کارهای کوچک نیاز به فضای کاری بیش از حد ندارند و این مدیریت کسب و کار را سخت کرده و هزینه‌ها را بالاتر می‌برد. اگر چه ممکن است کسب و کار شما در یک دوره زمانی به تعداد مشخصی مشتری دسترسی داشته باشد و به نوعی روند رشد سریع را دنبال کند، اما تمرکز کارآفرین باید روی رشد آهسته، پایدار و بهینه باشد.

متاسفانه بسیاری از ورشکستگی‌ها و شکست استارتاپ ها مربوط به رشد سریع و گسترش بیش از حد شرکت‌ها بوده که برنامه ریزی دقیقی برای گام‌های بعدی ندارند. اگرچه موفقیت در این مسیر می‌تواند خبر خوبی باشد، اما دادن فضای کاری بیش از حد می‌تواند یکی از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک باشد.

البته این به معنی سرکوب کردن رشد کسب و کار نیست و هنگامی که یک پایگاه مشتری ثابت و سرمایه کافی داشته باشید، باید موفقیت خود را بر مبنای سرعت رشد کسب و کار تنظیم کنید. در برخی موارد معیارها و شاخص‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که بر مبنای آن رشد و توسعه فضای کسب و کار تبدیل به یک ضرورت می‌شود. پس اگر به فکر فراهم آوردن فضای بیشتر برای کسب و کار خود هستید، حتماً پس از بررسی‌های دقیق، تجزیه و تحلیل نتایج و شرایط مشتریان خود این کار را انجام دهید.

عدم استفاده از شیوه‌های مدرن برای معرفی خود و حضور در بازار

به عبارت ساده‌تر، اگر امروز شغلی دارید حتماً به یک وب سایت نیاز دارید و باید در رسانه‌های اجتماعی هم وجود داشته باشد. این یک واقعیت است که هر شغلی باید دارای یک وب سایت حرفه‌ای و زیبا باشد که کاربران را قادر به دریافت اطلاعات نسبت به کسب و کار شما و محصولات شما می‌کند. اگر قرار است به عنوان یک کسب و کار محلی فعالیت کنید، اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن و ساعت کار مهم است.

اما اگر قرار است به عنوان یک کسب و کار بین المللی فعالیت کنید، استفاده از وب سایت‌های چند زبانه اصلی‌ترین موضوعی است که ارتباط شما را با مشتریان بین المللی فراهم می‌کند. حتی اگر فعلاً فعالیت شما محدود به فضای منزل و کسب و کار خانگی است، باز هم به یک وبسایت احتیاج دارید تا بتوانید مشتریان بالقوه را جمع کنید.

وقتی که صحبت از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک می‌شود، هیچ راز یا معجون خاصی وجود ندارد. این مشکلات و کوتاهی‌های ما در مدیریت شرایط مختلف و برنامه ریزی برای گام‌های مختلف کسب و کار است که احتمال شکست را بالاتر می‌برد. فراموش نکنیم که کارآفرینان موفق از هر شکست به عنوان یک فرصت برای یادگیری برای رشد استفاده می‌کنند و بیشتر میلیاردرهای دنیا دارای هوش متوسط و پشتکار فراوان هستند.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *