در ادامه ی آنچه در مورد موفقیت در بازار کار گفته شد؛ امروز یکی دیگر از عوامل موثر بر موفقیت را بررسی می کنیم.
بدگویی نکنید
این قانون بیان می کند؛ بدگویی نکنید، نمی گوید که به بدگویی ها گوش نسپرید. شاید برای شما نیز جالب باشد و بیندیشید که باخبری از اوضاع و احوال و دانستن آنها، روزی مفید خواهد بود. اما بخشی از این قانون که بسیار ساده است، این است که از شما چیزی سر نزند و بدگویی را در خود متوقف کنید. اگر بدگویی ها را گوش کنید، اما به دیگران انتقال ندهید یا اظهار نظری نداشته باشید “یکی از ما” خواهید شد، تا به فردی منزوی تبدیل شوید که کار عمده ی او برهم زدن اوضاع است.
نیاز نیست ظاهر موضوع را رد کنید، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که از جانب شما چیزی نقل نشود.
بدگویی، مشغولیات اذهان بیکاری است که کار کافی برای انجام دادن ندارند و همچنین زمینه ای است برای افرادی که کار آنها خسته کننده می باشد. بنابراین این افراد مجبورند خود را به گفتگوهای بی محتوا، یاوه گویی، شایعه پراکنی و دروغگویی مشغول سازند و داستان های بدخواهانه بازگو کنند.
مشکل اینجاست که اگر در ظاهر به آنها ملحق نشوید، فردی جدی و مغرور تلقی خواهید شد.
یک بخش از این قانون بسیار سهل و ساده است، از شما به دیگران چیزی انتقال نیابد.
در عین حال که وانمود می کنید شما نیز اهل بدگویی یا گلایه هستید ولی هرگز این کار از شما سر نخواهد زد و همین طور، دیگران را به سبب کار احمقانه ای که انجام می دهند سرزنش نکنید و خود نیز دچار کبر و غرور نگردید.
در اغلب موارد عقل و بصیرت کلیدی ترین نکته است. شما سعی کنید ناراضی به نظر نرسید و آنچه را می شنوید نزد خود نگه دارید.
(منبع: قانون موفقیت در بازار کار، ریچارد تمپلر)
ادامه ی مقالات موفقیت در بازار کار را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید