ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۷/۱۰
481 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

وقتی که در انتهای سال یک مدیر مشغول تعیین بودجه شرکت می‌شود، مهم‌ترین اولویت مربوط به مخارج ماهانه هستند که بخش اصلی بودجه را به خود اختصاص می‌دهند. این مخارج معمولاً در همه شرکت‌ها یکسان هستند که شامل گزینه‌های مانند حقوق کارکنان، هزینه‌های خدمات، هزینه استفاده از سیستم‌های پیشرفته و برخی موارد دیگر هستند. بنابراین، بررسی مخارج ماهیانه شرکت برای مدیران استارتاپ ها بسیار مهم است.

حالا اگر به عنوان یک کارآفرین یا مدیر در فکر تعیین بودجه شرکت خودتان هستید، چند گزینه را به عنوان مخارج ماهانه در نظر بگیرید که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم.

دلیل اهمیت مخارج ماهانه در تعیین بودجه شرکت

دو وظیفه مهم مالی صاحب شرکت و مدیران، برنامه ریزی‌های مالیاتی و تعیین بودجه شرکت است. کنترل بودجه به طور ویژه، تجارت شما را از هزینه‌های بیش از حد حفظ می‌کند و در انجام پرداخت‌ها دچار مشکل نمی‌شوید. اما برنامه ریزی مالیاتی دو هدف دارد:

  • از پرداخت غیرمنتظره در زمان مالیات خودداری کنید
  • راهکارهای قانونی برای پرداخت مالیات کمتر را پیدا کنید

در واقع همه مشاغل هزینه‌های مختلف و خاص خود را دارند. اما برخی از این هزینه‌ها متداول هستند و به عنوان مخارج ماهانه شناخته می‌شوند. این هزینه‌ها بخش مهمی از بودجه کسب و کار را به خود اختصاص می‌دهند و بعضاً عدم پرداخت آنها می‌تواند شرکت را با چالش‌های سخت‌تری مواجه کند. برای آشنایی بیشتر و تطبیق آنها با کسب و کار خودتان، در ادامه به برخی از آن‌ها را آورده‌ایم:

دلیل اهمیت مخارج ماهانه در تعیین بودجه شرکت

هزینه‌های مکان و محل شرکت

هر شغل و کسب و کاری برای فعالیت نیاز به مکان دارد و تقریباً همیشه هزینه‌ای برای آن مکان در نظر گرفته می‌شود. این هزینه ممکن است مربوط به یک وام خاص در ساختمان، هزینه اجاره در یک دفتر اجاره‌ای یا فضای خرده فروشی یا بخشی از هزینه فضای کار در خانه شما باشد. اما اگر به صورت جزئی هزینه ماهانه محل استقرار یک شرکت را بررسی کنیم، باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

  • وام مسکن: اگر صاحب ساختمان باشید و برای آن وام گرفته باشید، مسلماً سود وام در تعیین بودجه شرکت نقش دارد. اگر هم وام نگرفته باشید، هزینه خرید مسکن و همچنین هزینه استهلاک آن اهمیت پیدا می‌کند.
  • اجاره ساختمان: اگر در حال اجاره ساختمان یا فضای تجاری برای کسب و کارتان هستید، می‌توانید این هزینه را در هزینه‌های کلی محاسبه کنید.
  • کسب و کار در منزل: اگر در منزل شاغل هستید، فضایی که به طور مرتب و انحصاری در اختیارتان قرار دارد، شامل برخی از هزینه‌های جاری منزل می‌شود. اگر یک فضای اداری کوچک در خانه خود دارید، ممکن است از یک محاسبه ساده برای به دست آوردن هزینه این فضا استفاده کنید و آن را در بررسی کلی هزینه مالی شرکتتان بیاورید.
  • هزینه‌های آب و برق، تلفن و رایانه: اگر در یک ساختمان تجاری هستید که به صورت اجاره در اختیار شماست، هزینه کلیه خدمات را باید بپردازید که طبیعتاً در تعیین بودجه شرکت و مخارج ماهانه آن تأثیر گذار است. همچنین هزینه تلفن همراه و خطوط اینترنت را هم فراموش نکنید.

هزینه تجهیزات، مبلمان و ماشین آلات

از دیگر مواردی که دو عنوان هزینه‌های ماهیانه شرکت تعریف می‌شوند، هزینه خرید و نگهداری مبلمان اداری، قفسه بندی در سیستم‌های خرده فروشی و ماشین‌آلات هستند که کسب و کار شما بدون آنها هویت پیدا نمی‌کند. این هزینه‌ها به عنوان دارایی ثابت شرکت محسوب می‌شوند و در طول چندین سال ثابت هستند. اما به مرور زمان باید خود را برای محاسبه استهلاک آنها آماده کنید و طبیعت آن روی مخارج ماهانه شرکت شما تاثیرگذار است.

به عنوان صاحب کسب و کار، در تعیین بودجه شرکت خود به فاکتورهایی مانند هزینه خرید این دارایی‌ها، هزینه راه اندازی و آموزش نحوه استفاده از آنها و همچنین هزینه نگهداری آنها توجه داشته باشید.

وسایل نقلیه و هزینه‌های حمل و نقل

اگر برای تجارتتان به ماشین یا کامیونی نیاز دارید، می‌توانید بخرید و آن را در زمره دارایی‌های ثابت بگذارید. در این صورت شما در تعیین بودجه شرکت باید هزینه نگهداری، هزینه استهلاک و هزینه استفاده از آنها را در نظر بگیرید. اما اگر مجبور هستید که از سیستم‌های حمل و نقل خارجی استفاده کنید یا از یک پیمانکار کمک بگیرید، در این حالت نحوه محاسبه مخارج ماهانه متفاوت خواهد بود و شما کار ساده‌تری دارید. اما در نهایت فراموش نکنید که روش دوم هزینه بیشتری دارد.

هزینه خدمات و هزینه نگهداری

سایر خدماتی که تقریباً همه مشاغل به شکل‌های مختلف با آنها درگیر هستند، هزینه نگهداری تجهیزات، هزینه نگهداری فضا و اماکن و هزینه نگهداری عمومی محل تجارت است. فراموش نکنید که حتی چمن زنی محوطه کسب و کار، برداشتن برف در فصل زمستان و هزینه‌های غیر ضروری دیگر هم ممکن است با بودجه ماهانه شما تأمین شود. حتی در برخی موارد شما باید هزینه‌های متفاوتی در نظر بگیرید که احتمالاً هیچ پیش‌بینی خاصی در مورد آنها نداشته‌اید.

هزینه بیمه

هر شغل به چند نوع بیمه خاص نیاز دارد. به عنوان مثال برای پوشش دادن وقایع فاجعه آمیز مانند آتش‌سوزی و خرابکاری و همچنین سهل انگاری و عمومی به بیمه اموال، بیمه تلفات و بیمه مسئولیت نیاز دارید. همچنین گزینه‌های دیگری مانند بیمه‌های تجارتی و بیمه‌های ساختمان را هم در نظر داشته باشید. علاوه بر این ممکن است شما به بیمه تخصصی مانند بیمه مسئولیت محصول هم احتیاج داشته باشید که برای ناتوانی شما و کارکنان پوشش خوبی است. فقط باید در تعیین بودجه شرکت به نوع بیمه و هزینه آن توجه کنید.

دستمزدها، حقوق ماهیانه، مزایا و موارد مشابه

یکی دیگر از اصلی‌ترین فاکتورها در مخارج ماهانه شرکت، بحث پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان است که شامل مزایا و مالیات حقوق و دستمزد آنها هم می‌شود. اگر در این زمینه تجربه چندانی ندارید، برخی شرکتهای مالیاتی و حسابداری می‌توانند به شما کمک کنند. همه پرداختی‌های شما به کارکنان جنبه قانونی دارند و باید طبق روال قانونی پرداخت شوند. با این وجود سعی کنید که برای پرداخت این موارد کمترین هزینه ممکن را بپردازید و صرفاً دستمزدها و حقوق‌ها را در نظر بگیرید.

دستمزدها، حقوق ماهیانه، مزایا و موارد مشابه

 لوازم و سایر هزینه‌های اداری

هر ماه احتمالاً نیاز به جایگزین کردن برخی از لوازم اداری و برخی وسایل مخصوص مورد نیاز برای شغل خود هستید. اگر تعداد مورد نیاز بیش از برنامه ریزی شما باشد، در پرداختی‌ها دچار مشکل می‌شوید و این می‌تواند در روند تعیین بودجه شرکت را تحت تأثیر قرار دهد.

 هزینه‌های حرفه‌ای

برای هزینه‌های حرفه‌ای مانند پرداخت هزینه به وکیل شرکت، پرداخت هزینه مشاور امور مالیاتی و سایر مشاوران حرفه‌ای بودجه اختصاصی در نظر بگیرید. ممکن است برای این افراد پرداختی ماهانه در نظر نگیرید، اما در هر صورت پول و بودجه کافی تعریف کنید که در صورت بروز مشکل با آن‌ها مواجه نشوید. در برخی موارد این هزینه‌ها به عنوان مخارج ماهانه صرف می‌شوند و در برخی موارد می‌توانید با نگهداری آن، شرایط را برای سایر قسمتها مناسب کنید.

 هزینه پرداخت وام

اگر برای کسب و کارتان مجبور به گرفتن وام بوده‌اید، سود متعلق گرفته آن و همچنین اصل پول که قرار است که ماهانه پرداخت کنید، بخش دیگری از هزینه‌های سالیانه شما را به خود اختصاص می‌دهند. فراموش نکنید که همه این موارد در اهداف مالیاتی و اظهارنامه مالیاتی آورده می‌شوند و بهتر است که دقیق باشید.

 هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی

هزینه‌های ماهانه برای تبلیغات مانند بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی مانند تبلیغات در روزنامه، استفاده از بیلبوردها و روش‌های تبلیغات آنلاین مانند ویدیو مارکتینگ را فراموش نکنید. حتی در این قسمت می‌توانید هزینه ایجاد و نگهداری وبسایت را هم وارد کنید تا بخش مارکتینگ و بازاریابی شرکت را در مخارج ماهانه و در مرحله تعیین بودجه شرکت داشته باشید.

هزینه عضویت در انجمن‌های تجاری

عضویت شرکت‌ها در انجمن‌های حرفه‌ای و گروه‌های تجاری شامل هزینه می‌شود که شما هم باید آن را در محاسبات خود بیاورید. گاهی استفاده از نشریات حرفه‌ای برای شما هزینه بر است. به طور کلی همه هزینه‌هایی که مستقیماً برای تجارت شما ضروری هستند را در این قسمت وارد کنید تا مطمئن شوید که بودجه کافی برای آنها در نظر گرفته شده است.

هزینه سفر

چه به عنوان یک کسب و کار بین المللی فعالیت کنید و چه یک شرکت کوچک در سطح شهر باشید، نیاز به جابجایی‌های متعدد و زیادی دارید که بتوانید با مشتریان در ارتباط باشید و محصولات و خدمات خود را بفروشید. اما به طور کلی در مورد هزینه سفر باید دو نکته مهم را بخاطر داشته باشید:

  • حتماً این هزینه‌ها را در هزینه ماهانه شرکت تعریف کنید
  • سوابق سفرهای قبلی را بنویسید تا در تعیین بودجه شرکت به شما کمک کند

با این وجود هزینه سفر شامل سفرهای هوایی، هتل‌ها و وعده‌های غذایی می‌شود و از طرف دیگر می‌توان با شیوه‌های مختلفی این هزینه‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش داد. بنابراین باید مسئله سوابق قبلی و راهکارهای کاهش هزینه سفر را در نظر بگیرید.

هزینه‌های مالیاتی

برای وصول مالیات بر درآمد توصیه می‌شود که پرداخت‌های مالی برآورد شده سه ماهه را مشخص کنید و آن را به صورت مجزا در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل گزینه‌های مختلفی می‌شود که با توجه به سابقه مالیاتی خودتان می‌توانید آنها را محاسبه کنید. معمولاً مالیات بر درآمد یک هزینه ثابت و رو به افزایش است، بنابراین سعی کنید که این هزینه‌ها را در تعیین بودجه شرکت در نظر بگیرید و حتی نسبت به سوابق قبلی خود کمی بیشتر تعریف کنید.

تقریباً تمامی جزئیات مربوط به تعیین بودجه شرکت و مخارج ماهانه را در اینجا آورده‌ایم، اما اگر موردی جا افتاده یا احساس می‌کنید که چیزی کم آمده در قسمت نظرات بنویسید تا به کاربران اطلاعات بیشتری برسانیم.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *