ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۶
928 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

داوینچی و ابعاد هوش خلاق

لئوناردو داوینچی را عموما به عنوان بهترین نمونه ی نوابغ معرفی می کنند؛ به عبارت دیگر او فردی است که به شکلی خارق العاده از هوش اش استفاده کرده است. نبوغ لئوناردو به قدری چشم گیر بود که بعضی از مردم به او لقب بزرگترین نابغه ی تمام تاریخ را داده اند.

او تقریبا تمام آموخته هایش را بدون آموزگار یاد گرفته بود و می تواند مثال خوبی از دستیابی به موفقیت توام با اراده برای رشد و توسعه ی نبوغ باشد. برخلاف بسیاری از مفروضات، او از خوانواده ای ثروتمند نبود و آموزش رسمی اش در حد پایه بود. در کودکی، شاگرد یک نقاش  مجسمه ساز بود و در همان جا نقاشی و طراحی را آموخت.

خودش می گوید، علت نابغه شدنش به این خاطر بود که سرش را برای کشف چگونگی فعالیت مغزش، به کار گرفته بود.

لئوناردو از این که چیزها را خودش یاد گرفته بود، به خود میبالید و عمدا خود را «مرید تجربه» معرفی می کرد. بیایید به انواع مختلف نبوغ، نگاهی بیندازیم و عملکرد لئوناردو را در هر کدام بررسی کنیم. لئوناردو بینهایت خلاق بود. او آثار ماندگار نقاشی، مجسمه و ایده های بی شماری از خود به جا گذاشته است. علاوه بر فعالیتهای هنری، او موسیقیدانی ماهر بود. کافی بود سازی زهی به او بدهید، حتی اگر تا به آن زمان آن ساز را ندیده بود، خیلی زود یاد می گرفت و می توانست موزیک های مشهور و ساخت خودش را با آن بنوازد. لئوناردو همچنین به خاطر نمایش اعتماد به نفس بالایش مشهور است. او از تنهایی اش لذت می برد و همان طور که آدم حواسش به بهترین دوستش است، خودش را دوست داشت و مراقب خودش بود. او همچنین هوش اجتماعی بالایی داشت: مشهورترین میهمان جشنها و دورهمی های فلورانس بود. استاد این بود که خودش را به خنگی بزند، می توانست مخاطبان را با داستان سرایی اش مسحور کند و از قابلیت موسیقایی اش برای سرگرم کردم میهمانان بهره می برد؛ در برابر چشمان حیرت زده ی آنها، همزمان آهنگ می ساخت و مینواخت.

شیدایی و عشقش به طبیعت و دنیا زبانزد است. از نظر او طبیعت، بیانیه ی خدا بود، او با حیوانات بسیار مهربان بود. این داستان بسیار مشهور است که او اغلب برای خرید قفسی از پرندگان به بازار میرفت (آنها یا برای صدایشان فروخته می شدند یا برای گوشت شان) و در مقابل چشمان همه آنها را آزاد می کرد و با لذت بسیار الگوهای پروازشان را در حالی که ناگهان اوج می گرفتند، از نظر می گذراند. این فرضیه که هوش و قدرت با هم یکجا جمع نمی شوند، از نظر او مردود بود. انرژی و توان لئوناردو مثال زدنی بود، او به عنوان قوی ترین مرد فلورانس شناخته شده بود. او همچنین بسیار جذاب بود.

واساری مورخ، گفته است که او از نظر توازن ظاهری بی نقص بوده است، موقرانه قدم برمیداشت و ظاهرش به قدری زیبا بود که مردم برای دیدنش موقع رفتن به کارگاهش در خیابانهای فلورانس صف می کشیدند. او آشکارا به هوش نفسانی اش هم توجه می کرد.
مساله ای که ظاهرا برای هر هنرمندی اهمیت دارد  و اطرافیانش را به رشد تمام حس هایشان ترغیب می کرد. او توان بصری اش را تا حدی گسترش داد که گاه مشاهداتش، بی شباهت به معجزه نبودند. گفته شده که او اولین فردی بود که توانست با چشم غیرمسلح، ماه سیاره ی ژوپیتر را ببیند و در دست خطهای قدیمی اش در مورد پرواز پرندگان، جزییاتی را ثبت کرده که تا ۳۵۰ سال بعد تایید نشده باقی ماند و با اختراع عکاسی صحت گفتارش ثابت شد؟ از نظر لئوناردو اعداد بخش ذاتی هارمونی جهان به شمار می رفت.

او از اعداد به عنوان ابزار پایه ی اندیشیدن برای اندازه گیری و محاسبات در تمام زمینه های فعالیتش استفاده می کرد؛ نقاشی، طراحی، مهندسی و اختراع. ذهن بینهایت زاینده ی او بستر طراحی های جدید برای قناتها و سدهای رودخانه ها، اختراعات زیرزمینی و ماشینهای پرواز و صدها ایده ی مهندسی دیگر بود. او که در زمینه های زیادی تبحر داشت، دامنه ی لغاتش به مراتب از میانگین بیشتر بود. تخیل وسیعش، به او امکان ترکیبات مختلف را برای خلق تجربیات و توصیفات زیبا را می داد. بسیاری از یادداشتهای ادبی اش، چهره هایی اند که نه با نقاشی، بلکه با کلمات خلق شده اند. پس لئوناردو مدل ایده آل برای شمایی ست که این مطلب را می خوانید. در نظر داشته باشید که او هم مثل بقیه، روزی کودک بوده و شانس و قابلیت پرداختن به هوش و مقدم شمردن «سرش» را جدی گرفته است.

سری مقالات هوش خلاق را دنبال کنید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *