لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
224 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

در دام این تفکرات اقتصادی نیفتید

مهم نیست چه تعداد حزب سیاسی، دموکراسی و جمهوری آغاز به کار می کنند، چون در نهایت همه ناگزیر به نظام های دو حزبی می رسند. این فرایند تکامل باعث می شود دو حزبی که باقی می مانند مواضع فلسفی متضاد هم داشته باشند. طی این دورهی تکامل، احزابی که فلسفه های مشابه دارند برای این که جان سالم به در ببرند به یکی از این دو حزب می پیوندند.
ممکن است اسامی این احزاب در کشورهای مختلف متفاوت باشد ولی این برچسب ها بی معنایند. اسم یک حزب آزادی خواه و دیگری محافظه کار است. از همه مهم تر، یکی از احزاب در قدرت است و دیگری بر اریکه ی قدرت قرار ندارد. قدرت می تواند حتی برخی از افراد دارای حسن نیت و بسیار آرمان گرا را هم فاسد کند (چه برسد به بسیاری از افراد بدبین و بیمار).
حزبی که قدرت را در اختیار دارد به دنبال این است تا قدرتش را حفظ کند و حزبی که بر اریکه ی قدرت نیست به دنبال پس گیری قدرت است و تنها راه این کار، گرفتن رأی بیشتر نسبت به حزب رقیب است. بهترین روش این کار دادن پنیر مجانی به مردم است.
به طور مثال، فرض کنید حزب الف نسخه ی درمانی رایگان را پیشنهاد می دهد و حزب ب با دیدن این پیشنهاد، آن را به خدمات بهداشتی درمانی مجانی ارتقا می دهد. حزب الف شرط را با ارائه ی وام دانشجویی بالا می برد و حزب ب آموزش رایگان را پیشنهاد می کند.
حال همه خواهان این پنیرند، ولی هیچ کسی حاضر نیست بهایش را بپردازد. سیاستمداران برای اینکه انتخاب شوند به رأی اکثریت نیاز دارند و تعداد افرادی که پنیر کمتری دارند یا اصلا پنیری ندارند از تعداد کسانی که پنیر زیادی دارند بیشتر است. بنابراین بستری شکل می گیرد تا از افرادی که مولدترند مالیات گرفته شود تا به افراد غیر مولد یارانه داده شود. این پیام عوام فریبانه را ورد زبانشان می کنند:
«ثروتمندان توانایی مالی بیشتری دارند». «همه باید عادلانه سهمشان را بپردازند».
«نیازهای توده ی مردم بر نیازهای عده ای معدود اولویت دارد».
اذهان مردم با چند ده ویروس ذهنی که فرهنگ عامه، سازمان های مذهبی و دولت ها به آنها القا می کنند آلوده می شود. برخی از این ویروسهای ذهنی عبارتند از:

• پول بد است.

• ثروتمندان شیطان صفت اند.

• فقیر بودن، شرافتمندانه است. : برای پول باید دست به کارهای کثیفی بزنید.

• پول خوشبختی نمی آورد.

• شرکت های بزرگ با بهره کشی از افراد فقیر و غارت کلیه ی منابع طبیعی، ثروتمند می شوند.

در یکی از کتاب های قبلی ام با عنوان «چرا احمق، بیمار و بی پول هستید و چگونه می توانید باهوش، سالم و پولدار شوید» به طور کامل مسأله ی برنامه ریزی ذهن و ویروس های ذهنی را موشکافی می کنم. بیشتر مردم این باورهای منفی را درباره ی پول دارند، بنابراین به راحتی گول محافل سیاسی را می خورند که محور کارشان گرفتن پول از ثروتمندان و توزیع مجدد آن بین فقراست
هر دو حزب برای باقی ماندن بر سر قدرت و بازپس گیری قدرت، از این ترفند بهره می برند و سراشیبی سقوط شروع می شود. در ابتدا تبدیل به فیلم و در نهایت به واقعیت تبدیل می شود.

منبع: احتیاط در ریسک کردن است (رندی کیج)

سری مقالات احتیاط در ریسک کردن است را دنبال کنید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.
[newsletter_form]

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات