ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۸
543 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

تولد بازاریابی چریکی

جی کنارد لوینسون می گوید:

بازاریابی چریکی در سال ۱۹۵۷ به وجود آمد، زمانی که من به عنوان یک تحلیل گر ضد اطلاعاتِ ارتش آمریکا خدمت می کردم، من باید گزارش تحقیقات را در یک یا یک و نیم صفحه یک رو می نوشتم که به من اهمیت مختصر و مفید عمل کردن را آموخت. و همچنین مرا به حرفه تبلیغات علاقمند کرد، به طوری که در ابتدا به عنوان یک منشی کار می کردم چون می توانستم ۸۰ کلمه در دقیقه تایپ کنم و  پس از مدتی فعالیت در این حرفه، به عنوان یک آگهی نویس در شرکت دیگری پذیرفته شدم و سرانجام یاد گرفتم تا چگونه آگهی ای بنویسم تا بهترین باشد.

پس از گذشت مدتی تجربه کافی پیدا کردم و پیشنهادهایی دریافت کردم تا آگهی های برندهای معروفی مانند Pillsbury Green Giant و Quaker Oats ،Sears Kellogg’s Procter & Gamble ،Chrysle را بسازم. تجربه، این موضوع را به من آموخت که در کار با شرکت های بزرگ با حساب های بانکی بی انتها باید دقت داشته باشم و از کارهای عملی و دست اول استفاده کنم.

پس از مدتی تصمیم گرفتم تا کار خودم را شروع کنم. برای شرکت های کوچک در صنایع جدید از قبیل: کامپیوتر، انرژی خورشیدی، تشک های آبی، رستوران های زنجیره ای فست فود، آگهی بسازم و بازاریابی کنم. به سرعت دریافتم که آنها به چه چیزی نیاز داشتند و توانستم روش بازاریابی مناسب این شرکت ها را در اختیار آنها قرار دهم. این روش ها با روش هایی که افراد بزرگ در بازاریابی استفاده می کردند متفاوت بودند. شرکت های کوچک اجازه آزمون و خطا نداشتند و قادر نبودند که از عهده عواقب روش های اشتباه برآیند، بنابراین باید هر چیزی را در همان بار اول درست انجام می دادند.

سال ها گذشت و تحصیلات من تکمیل شد و با کوله باری از تجربه شروع به تدریس در دانشگاه کردم. روزی سر یکی از کلاسهایم، یکی از دانشجویان دستش را بلند کرد و پرسید ” جی، بیشتر ما دانشجویان، موهای بلند ، شلوار جین، جیب های خالی و ایده های بزرگ برای کسب و کار داریم اما ایده ای درباره بازاریابی آن کسب و کارها نداریم. می توانید راه حلی در این مورد به ما معرفی کنید؟” به طور احمقانه ای گفتم: “بله، من قول می دهم که هفته بعد با راه حل مناسبی برگردم.” بعد از کلاس به کتابخانه رفتم تا کتاب هایی مناسب برای پیشنهاد به دانشجویان پیدا کنم اما هیچ کتابی نیافتم. در آن لحظه جرقه ای در ذهنم زده شد و تصمیم گرفتم خودم کتابی بنویسم و راه حل های پیشنهادی خودم را در اختیار آنها قرار دهم.

تقریبا در همان برهه از زمان بود که با چریک های نظامی در زمان جنگ برخورد زیادی داشتم. چریک ها هدف متداول پیروزی در جنگ را دارند اما چون منابع مالی مناسب ندارند، نیاز دارند تا از روش هایی غیر متداول در جنگ استفاده کنند. ناگهان به ذهنم رسید که بازاریابی چریکی نام مناسبی است که باید برای کتابم در نظر بگیرم. چرا که می دانستم، دانشجویان من در کسب و کار اهداف متداولی چون استقلال مالی، رهایی از استرس، تعادل در زندگی و گسترش شرکت هایشان به هر میزان که دلشان می خواهد، را دنبال می کنند. اما آنها نمی توانند با بازاریابی معمولی به این اهداف دست یابند مگر اینکه از روش های غیر متداول یا چریکی استفاده کنند.

(منبع: بازاریابی چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)

ادامه ی مقالات “بازاریابی چریکی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *