IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
شباهت

بگذارید شباهت شما را کشف کنند

بگذارید شباهت شما را کشف کنند

ببرها با ببرها، شیرها با شیرها و گربه های کوچک با همتایان خود کنار می آیند. شبیه بودن تولید جذابیت می کند. اما در جنگل انسانی گربه های بزرگ از رازی خبر دارند. وقتی شما شباهت خود را آشکار نکنید و یا اجازه ندهید که دیگران آن را کشف کنند، مشکل بیشتری به وجود می آید و از همه اینها مهم تر برای اینکه به ارتباط مؤثر برسید نمی خواهید در برابر دیگران مشوش جلوه کنید.
هرگاه کسی به علاقه مشترکی اشاره می کند، به جای اینکه به میان حرفش بدوید و بگویید: «من هم همین طور، من هم همین کار را می کنم.» یا «این موضوع را به خوبی می دانم.» بگذارید معاشر شما از صحبت کردن درباره آن لذت ببرد. اجازه بدهید قبل از اینکه بگویید شما هم عضو فلان باشگاه هستید او درباره اش حرف بزند.
چندین سال قبل با کسی که به تازگی با او آشنا شده بودم می گفتم که چقدر اسکی را دوست دارم. به دقت به حرفهایم گوش داد. تعریف کردم که در چه مناطقی اسکی کرده ام، شرایط مختلف را برایش تحلیل کردم. درباره برف مصنوعی حرف زدم و آن را با برف طبیعی مقایسه نمودم. کلی حرف زدم و بعد به فکرم رسید از آشنای جدیدم بپرسم که آیا او هم اسکی را دوست دارد.

او جواب داد: «بله، من آپارتمان کوچکی در آسپن دارم.» چه جالب، اگر او در شروع صحبت که من درباره اسکی حرف میزدم به میان صحبت من می آمد و می گفت که او هم به اسکی علاقه مند است، مرا به شدت تحت تأثیر قرار می داد. اما وقتی تا به آخر به حرفهایم گوش داد و بعد اضافه کرد که در آسپن یک خانه دارد، موضوع برای همیشه در ذهنم ماندگار شد.

در اینجا به تکنیکی می رسیم که اسمش را «من هم همین طور» گذاشته ام. وقتی اشخاص درباره علائق شان صحبت می کنند، بگذارید نظراتشان را بازگو کنند. و بعد وقتی زمان مناسبی یافتید، بگویید وقتی کسی درباره فعالیتی که داشته با شما صحبت می کند، زبانتان را گاز بگیرید و حرفی نزنید. اجازه بدهید حرفهایش را بزند. آرام بگیرید و از حرفهایش لذت ببرید. و بعد در زمان مناسب، شباهت کارتان را با او در میان بگذارید و بعد بگویید به شدت علاقه مندید که درباره حرفهای او اطلاعات بیشتری به دست آورید.
از گفتن «من هم همین طور» خودداری ورزید
هرگاه با کسی وجه مشترکی دارید، هر چه دیرتر به آن اشاره کنید، بیشتر او را تحت تأثیر قرار میدهید.
اما بیش از اندازه هم در گفتن این ویژگی مشترک تأخیر نکنید مبادا آن را به حساب فریبکاری شما بگذارند.

سری مقالات چطور با هر شخصی صحبت کنیم را دنبال کنید

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar