لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۲/۰۳
74 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

در بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی گوگل برای گرفتن نتایج جستجوی بهتر موضوع مهمی است که صاحبان کسب‌وکارهای کوچک باید به آن توجه کنند. امروزه بیشتر مصرف‌کنندگان محصولات و خدمات برای برطرف کردن نیازهایشان از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. در  میان موتور‌های جستجو، در حال حاضر موتور جستجوی گوگل از اقبال بیشتری بین مردم برخوردار است. اکنون ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توان برای رسیدن به مشتری بیشتر و کسب درآمد بالاتر بهینه سازی گوگل را انجام داد؟

عوامل مختلفی وجود دارند که در رتبه‌بندی یک سایت در موتورهای جستجو دخیل هستند. بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو کار ساده‌ای نیست و نیاز به صرف زمان زیادی دارد. به دلیل اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم که در این مقاله، به بررسی جوانب مختلف موضوع بهینه سازی گوگل بپردازیم و روش‌های کاربردی و مفید در این زمینه را ارائه دهیم.

بهینه سازی گوگل چقدر زمان می‌برد؟

سؤالات زیادی درباره‌ی این‌که چه مقدار زمان لازم است تا رتبه‌ی سایت افزایش خوبی داشته باشد، پرسیده می‌شود. این سؤال بسیار خوبی است. کم کردن زمان افزایش رتبه‌ در گوگل، معمولا با میزان هزینه این کار رابطه عکی دارد. به این معنی که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی بیشتر و استخدام یک متخصص سئوی حرفه‌ای‌تر، زمان رسیدن به رتبه‌های بالا را کاهش دهید. در زیر برخی نکات مهم برای کاهش زمان بهبود جایگاه یک وبسایت در نتایج جستجوی گوگل، به‌صورت خلاصه آورده شده است.

سئو

 

مهارت:

سئو یک علم محسوب می‌شود و برای موفقیت در این زمینه باید دانش و مهارت لازم را کسب نمایید. داشتن مهارت دراین‌باره باعث موفقیت در این زمینه می‌شود و کمک بسیار زیادی برای کاهش زمان بهینه سازی گوگل خواهد کرد.

بودجه:

چنانچه وقت یا توانایی لازم برای کسب مهارت‌های سئو را ندارید، ناچارا باید به فکر استخدام یک یا چند متخصص سئو باشید تا این کار را برایتان انجام دهند. هر چقدر میزان بودجه‌ی شما برای این کار بیشتر باشد و بتوانید متخصصین حرفه‌ای‌تری را استخدام کنید، زودتر به نتیجه‌ی موردنظرتان دست پیدا خواهید کرد.

رقابت:

رقابت کسب و کارها برای رسیدن به رتبه‌های بالا در برخی از کلمات کلیدی خیلی شدید است و برندهای مختلف، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در این زمینه می‌کنند. هر چقدر رقابت در صنعت و حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید بیشتر باشد، زمان لازم برای رسیدن به هدف و بالا بردن رتبه‌ی سایت افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی رقابت در آن دسته از کلمات کلیدی که سرچ بیشتری داشته و معمولا توسط مشتریان واقعی جستجو می‌شوند، شدیدتر است.

وضعیت فعلی سایت:

باید بدانید که اکنون سایت‌تان در چه وضعیتی است. دانستن این مورد کمک زیادی به بهینه سازی سایت می‌کند و می‌توانید با توجه به آن، برای آینده برنامه‌ریزی نمایید. لازم نیست که حتما به سرعت در صفحه‌ی اول نتایج گوگل قرار بگیرید تا احساس موفقیت در بهینه سازی گوگل داشته باشید، همین‌که بتوانید به مرور چند پله بالاتر بروید نشانه‌ی خوبی است. سئو فرآیندی زمان‌بر است و نباید انتظار زیادی داشت. باید امید خود را حفظ نموده و با صبر، برای پیشرفت تلاش کنید.

شاید با شنیدن این مطلب کمی تعجب کنید، ولی طبق این مطالعات برای رسیدن به رتبه‌ی ۱۰ نتیجه‌ی جستجوی گوگل، به طور متوسط، به صرف ۲ سال زمان نیاز است. برای رسیدن به رتبه‌ی ۱ این زمان یک سال افزایش پیدا می‌کند و معمولا ۳ سال نیاز است. البته این را هم بدانید که این زمان قابل کم شدن است. در ادامه‌ی این مطالعه، آورده شده است که ۶ درصد از وب‌سایت‌ها توانسته‌اند با تلاش زیاد در مدت ۲ تا ۶ ماه به رتبه‌ی ۱۰ نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کنند.

برای بهینه سازی گوگل راه‌های مختلف و مؤثری وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

محتوا

 

۵ روش برای بهینه سازی موتور جستجوی گوگل

همان‌طور که قبلاً گفته شده برای رسیدن به رتبه‌ی مناسب در گوگل به صرف زمان زیادی احتیاج است. امّا روش‌هایی وجود دارد که می‌توان این زمان را کاهش داد و سریع‌تر به نتیجه مطلوب رسید. این روش‌ها عبارتند از:

۱ ـ آنالیز سئو سایت

اگر می‌خواهید بهترین راه برای بهبود سئو وب‌سایت خود را پیدا کنید، اولین قدم، شروع یک آنالیز کامل از وضعیت سئو سایت است. آنالیز سایت کمک می‌کند تا بتوانید نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنید و بر اساس همین اطلاعات، برای آینده برنامه‌ریزی نمایید. به‌ این ‌ترتیب، قادر خواهید بود نقاط قوت‌تان را تقویت و نقاط ضعف‌تان را اصلاح نمایید. در واقع آنالیز سایت، مستقیما کمکی برای ارتقاء رتبه‌ی سئو نمی‌کند. امّا کاری که انجام می‌دهد این است که راه درست را به شما نشان می‌دهد. آنالیز وب‌سایت شامل موارد زیر است:

  1. ساختار وب‌سایت
  2. معماری اطلاعات
  3. محتوای موجود

برای انجام این کار می‌توانید از متخصصین سئو کمک بگیرید یا که با کمک ابزارهای مختلف سئو که در اینترنت موجود است، خودتان آن را انجام دهید.

۲ ـ بهبود رابط کاربری سایت

شرکت گوگل می‌خواهد بهترین تجربه را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. در این راستا وب‌سایت‌هایی را در اولویت نمایش قرار می‌دهد که رابط کاربری خوبی داشته باشند. اگر سایتی رابط کاربری مناسبی نداشته باشد افراد در آن سایت سردرگم می‌شود و به سرعت آن را ترک می‌کنند و همین موضوع باعث خواهد شد که گوگل آن را در رتبه پایین‌تری قرار دهد.

خوب نبودن رابط کاربری برای اعتبار برندتان هم تأثیرات منفی دارد و ممکن است مخاطبان را فراری داده و به سمت رقبای شما سوق دهد. پس دومین گام برای رسیدن به بهینه سازی گوگل درست کردن رابط کاربری سایت است تا کاربران بتوانند به‌سادگی آنچه را که می‌خواهند بیابند و از حضور در سایت شما احساس مثبتی داشته باشند.

رابط کاربری

 

۳ ـ انتشار محتوای منحصر به فرد و مفید

الگوریتم‌های گوگل سایت‌هایی را که محتواهای تکراری منتشر می‌کنند جریمه می‌کنند و انتشار محتوای تکراری و غیر مفید، تأثیر منفی شدیدی بر تلاش‌های سئوی شما خواهد گذاشت. از همین رو، بهینه سازی گوگل زمانی به‌خوبی انجام می‌شود که محتوای منتشر شده در سایت کاملاً منحصربه‌فرد و مفید باشد.

برای تهیه یک محتوای مفید و منحصر به فرد می‌توانید یک محتوانویس حرفه‌ای استخدام نمایید و کار انتشار محتوا را به او بسپارید. همچنین اگر وقت و حوصله این کار را دارید، می‌توانید اصول مختلف محتوانویسی و سئوی محتوا را یاد گرفته و خودتان تولید محتوا را انجام دهید.

۴- بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل

در گذشته بهینه‌سازی سایت برای گوشی‌های همراه یک امر اختیاری بود و تأثیر زیادی بر روی رتبه‌ی نتایج جستجو نداشت. امّا در سال ۲۰۱۵ گوگل قوانین جدیدی را وضع کرد که به‌موجب آن وب‌سایت‌هایی که برای گوشی‌های همراه بهینه‌سازی شده‌اند می‌توانند رتبه‌های بهتری به دست بیاورند.

دلیل این موضوع استفاده‌ی بسیاری از مردم از موبایل است، به طوری که اخیرا، تعداد جستجوهای انجام شده توسط کاربران موبایل، از تعداد جستجوهای انجام شده توسط کاربران کامپیوترهای شخصی پیشی گرفت. گوگل هم برای آن‌که این کاربران، تجربه‌ی بهتری از جستجو داشته باشند تصمیم به اتخاذ این قوانین جدید گرفته است. از همین رو، اگر می‌خواهید طیف وسیعی از مخاطبین را از دست ندهید و همچنین رتبه‌ی بهتری در نتابج گوگل به دست آورید، حتما برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌تان برای گوشی‌های همراه برنامه‌ریزی نمایید.

موبایل فرست ایندکس

 

۵ ـ افزایش سرعت بارگذاری سایت

سرعت وب‌سایت یکی دیگر از عواملی است که شرکت گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها را در نظر می‌گیرد. هر چقدر سرعت بارگذاری سایت پایین‌تر باشد، احتمال خروج افراد از آن بیشتر می‌شود. طبق مطالعات انجام شده اگر بارگذاری سایت‌تان بیشتر از ۳ ثانیه زمان ببرد تقریباً ۵۰ درصد از بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد. در زیر چند اقدام را که باعث بهبود سرعت وب‌سایت‌تان می‌شود، معرفی می‌کنیم.

بهینه‌سازی فایل‌های تصویری: یکی از مهم‌ترین عوامل که باعث کاهش سرعت سایت می‌شود، حجم زیاد تصاویر است. با بهینه‌سازی تصاویر می‌توانید شاهد بهبود سرعت بارگذاری سایت‌تان باشید.

کَش مرورگر: اگر این گزینه فعال باشد، زمانی که یک کاربر، توسط مرورگر خود صفحه‌ی سایت شما را باز می‌کند، تعدادی از منابع مربوط به بارگذاری سایت، در حافظه‌ی داخلی کامپیوتر او ذخیره می‌شود. این عمل باعث می‌شود زمانی که شخص مجدد وارد وب‌سایت شد، به بارگذاری آن منابع نیاز نبوده و زمان بارگذاری به شدت کاهش پیدا کند.

          بهینه سازی گوگل

 

سخن آخر

با پیشرفت تکنولوژی، راه‌های جدیدی برای افزایش فروش و افزایش تعداد مشتریان به وجود آمده است. ساخت وب‌سایت یکی از این راه‌ها است. امّا ساخت وب‌سایت به‌تنهایی نمی‌تواند باعث افزایش تعداد مشتریان شما شود و برای افزایش تعداد مشتری از این طریق، باید اقداماتی را انجام دهید. بهینه سازی گوگل یکی از این اقدامات است که به دلیل استفاده‌ی زیاد افراد از موتور جستجوی گوگل، در بین برای صاحبان کسب‌وکارها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله به بررسی موضوع بهینه سازی گوگل پرداختیم و اقدامات لازم برای بهبود رتبه‌ی سایت در نتایج گوگل را با هم مرور نمودیم. سئو دنیای بسیار بزرگی است که توضیح جوانب مختلف آن در یک مقاله، اصلا امکان پذیر نخواهد بود، لذا توصیه می‌کنیم که به این حد اکتفا ننمایید و تا حد امکان، اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید سایر مقالاتی که در سایت ایده پردازان منتشر شده را مطالعه بفرمایید. از همراهی شما سپاسگذاریم.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات