ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۲۴
420 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان : مرحله بازنگری مطالعه

در این مرحله از مطالعه که مرحله بازنگری نام دارد دوباره کل کتاب را صفحه به صفحه از اول تا آخر مورد بازبینی قرار دهید و بخش هایی را که مهم تشخیص داده اید دوباره بخوانید. یادتان باشد که تکرار مادر یادگیری است و معمولا قبل از اینکه آنچه خوانده اید و اطلاعات مربوط به آن وارد مغزتان شود و به حافظه بلندمدت تان سپرده شود باید سه تا شش بار آن مطلب را با خودتان تکرار کنید. شیوه چهار مرحله ای مرور سطحی(که در مطلب قبلی قدرت زمان به آن پرداختیم)، پیش مرور، مطالعه عمیق و بازنگری زمان خواندن یک کتاب سیصد صفحه ای را ۶ تا ۸ ساعت کاهش می دهد.

هرچه بیشتر برای تمرین این روش وقت بگذارید کارایی تان برای خواندن کتاب بالاتر می رود و مطالب بیشتری از کتاب را به حافظه خواهید سپرد. با استفاده مدام از این روش می توانید ظرف یک هفته بتوانید دو تا سه کتاب بخوانید. اگر خوب این روش را دنبال کنید و از نکات کلیدی کتابی که می خوانید یادداشت بردارید و آنها را جداگانه در جایی دیگر یادداشت کنید، می توانید از یادداشت هایی که برداشته اید یک کتابخانه شخصی درست کنید که ماهها یا سالهای بعد هم می توانید به آن مراجعه کنید و با صرف چند دقیقه از وقت تان آنها را بازخوانی کنید.

هوش و قدرت یادگیری تان را بالا ببرید

هر اندازه بیشتر یاد بگیرید توانایی یادگیری تان بیشتر می شود، ظرفیت ذهنی تان بیشتر می شود و مثل این می ماند که به کامپیوتر ذهن تان تعداد سی پی یو یا ریزپردازنده بیشتری اضافه کنید. هرچه یک کتاب را سریع تر بخوانید اطلاعات بیشتری به دست می آورید. هرچه سریع تر بخوانید مطلب بیشتری را جذب خواهید کرد. هرچه سریع تر بخوانید دقت تان بیشتر می شود و تمرکز بیشتری پیدا می کنید و در نتیجه باهوش تر خواهید شد.

تندخوانی که مستلزم تمرکز بیشتر است خون بیشتری را وارد مغز می کند و در نتیجه نرونها و گره های عصبی مغزتان را بیشتر فعال می کند. بین تعداد واژه هایی که معنی شان را می دانید و قدرت فکرتان ارتباط مستقیم وجود دارد و همچنین بین تعداد واژه هایی که معنی شان را می دانید و میزان یادگیری تان ارتباط مستقیم وجود دارد. بین درک تفاوت معنی بین کلمات مشابه و هوش شما هم ارتباط مستقیم وجود دارد. با مقید کردن خودتان به عادت مطالعه مستمر و جدی، هم قدرت تفکر و هم میزان درآمدتان را افزایش خواهید داد. درست همانطور که از طریق تمرین های ورزشی به تناسب جسمی خوبی می رسید وقتی از مغزتان برای خواندن مطالب مختلف استفاده می کنید از نظر ذهنی تناسب بیشتری پیدا می کنید و دانش و مهارت تان بالا می رود.

مشترک هرنشریه ای نشوید

با گذشت ایام و سال ها به این نتیجه رسیده ام که برای دریافت هر مجله، روزنامه، خبرنامه و یا مجله تخصصی ثبت نام کنم. اگر ثبت نام برای دریافت نشریه ای را برای زندگی و کارم جالب تشخیص بدهم همیشه به صورت موقت برای دریافت آن ثبت نام می کنم و بلافاصله بعد از دریافت آن را می خوانم. در طی سالیان گذشته همیشه حدود ۵۰ تا ۶۰ نوع هفته نامه، دو هفته نامه یا ماهنامه مختلف را جمع آوری کرده ام. سرانجام پس از خواندن مطالب نشریه به جایی می رسید که مجبورید تامل کنید و از خودتان بپرسید که آیا این مجله برای رسیدن به هدف تان می تواند مؤثر باشد؟ آیا نسبت به مجلات دیگر کمک بیشتری به شما می کند که به هدف هایتان برسید؟ یادتان باشد در طول روزها، هفته ها و ماهها وقت ندارید که هرچه به دست تان می رسد بخوانید. اگر نشریه ای برای رسیدن به اهدافتان مؤثر نیست یا برای هیچ جنبه زندگیتان مفید نیست، آن را از لیست مجله هایی که برای دریافت آنها ثبت نام کرده اید حذف کنید.

بعضی از مطالب خواندنی را دور بریزید

یکی از مشکلات امروزی ترسی است که از انباشت مطالب خواندنی به شما دست می دهد و این احساس هنگامی به سراغ تان می آید که با جریانی دائمی از مطالب خواندنی روبرو هستید که فرصت نمی کنید آنها را بخوانید. بعضی مواقع هم آشنایی با مطالب جدید خواندنی را نشانه پیشرفت کارتان می دانید چرا که انباشت مطالب خواندنی قدیمی شما دیگر از حد گذشته اند.

اغلب اوقات وقت زیادی را صرف مرتب کردن مجدد دفتریا منزل تان می کنید تا بتوانید انباشت مطالب خواندنی را که روز به روز بیشتر می شوند در مکانی جا بدهید. من سالی یک بار یک قانون مهم را در مورد انباشت مطالب خواندنی ام به کار می گیرم و از خودم می پرسم که از عمر آنها چه مدت گذشته است؟ به عبارت دیگر چه مدت آن مطلب پیشم بوده و من به آن رجوع نکرده ام؟ اصلی که دنبال می کنم این است که اگر شش ماه از این مدت گذشته باشد و من مطلب را نخوانده باشم پس مطلبی خواندنی نیست. برای اینکه ذهن تان را باز نگهدارید و کارایی آن را به حداکثر برسانید باید عادت مراجعه به انباشت مطالب خواندنی و دور ریختن آنها را به دست آورید. اگر تردید دارید که دور بریزید یا نه، آن را دور بریزید! اگر چیزی را شش ماه است نخوانده اید احتمالا هرگز آن را نخواهید خواند. محتویات آن هرچه باشد به احتمال زیاد دیگر کهنه شده است. در مورد مجله های مالی که در مورد شرایط اقتصادی یا صنایع مختلف تحلیل و ایده دارند معمولا با گذشت یک ماه مطالب آنها کهنه می شوند. بهتر است همه آنها را دور بریزید.

در مورد از دست دادن مطلب نگران نباشید

نکته دیگر این است که اگر مقاله ای در مورد یک موضوع مهم باشد در مورد آن در جایی دیگر و از زبان نویسنده دیگری هم مطالبی انتشار خواهد یافت. در مورد اینکه ایده مهمی را ممکن است از دست بدهید اصلا نگران نباشید. هرچه آن مطلب مهم تر باشد احتمال اینکه از طریق منبع دیگری دوباره با آن برخورد کنید بیشتر است. آن مقاله را دور بیندازید.

همیشه این سؤال را از خودتان بپرسید: «اگر این اطلاعات را نداشتم و به آن نیاز پیدا می کردم، آیا جای دیگری می توانستم آن را به دست بیاورم؟» واقعیت این است که تقریبا هر اطلاعاتی که مورد نیازتان باشد از طریق اینترنت و زدن چند دکمه دست یافتنی است. می توانید به آرشیو مجله های بزرگ مراجعه کنید و مقاله هایی که چندین سال پیش نوشته شده اند بخوانید، از آنها پرینت بگیرید و ظرف چند دقیقه آنها را در خانه داشته باشید.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *