ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1398/02/22
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

 بهانه بی بهانه : بلند مدت فکر کنید

بچه ها شما را وا دار می کنند که بلند مدت فکر کنید. وقتی متوجه می شوید که هر کاری که در دوران رشد با بچه های تان می کنید یا نمی توانید با بچه های تان بکنید روی نسل های آینده اثر پایداری به جا می گذارد، نسبت به حرف هایی که می زنید و نحوه رفتارتان با آن ها بسیار با ملاحضه و حساس می شوید. وقتی جوان و مجرد هستید می توانید همه چیز را شل بگیرید. می توانید همه چیز را بهم بریزید، عصبانی شوید، هر طور که دلتان خواست احساسات خود را بیان کنید و خودتان باشید.

اما وقتی بچه داشته باشید باید انضباط و کنترل بیشتری روی خودتان داشته باشید. بچه ها نسبت به نفوذ والدین شان در طول دوران رشد، بیش از حد حساس هستند. آن ها تک تک کلمات و رفتار والدین خود را می بینند و تجربه می کنند. و این کلمات و اعمال را در جهان بینی و تصویر ذهنی خود می گنجانند. تقریبا در هر مورد وقتی فرد بزرگسالی را ببینید که رفتار های نا بهنجاری از خود بروز می دهد می توانید ریشه آن را در رفتار های نادرست والدینش پیدا کنید. وقتی آن فرد بچه بود والدینش حرف هایی به او می زدند و رفتارهایی با او داشتند که آزار دهنده بود، او را گیج می کرد و می ترساند. و احساس نا امنی، عصبانیت و تحقیر را در او بوجود می آورد.

بزرگترین هدیه عشق است

بزرگترین هدیه ای که می توانید به فرزندان تان بدهید این است که کاری کنید که بدانند صد در صد دوستشان دارید و هر اتفاقی که بیفتد عشق شما نسبت به آن ها هرگز تغییر نمی کند. هیچ نعمتی بزرگ تر از این برای فرزندان تان وجود ندارد که با اطمینان کامل بدانند هر کاری که انجام بدهند و هر اشتباهی که بکنند مهم ترین افراد زندگی شان یعنی والدین شان کاملا آن ها را دوست داشته و به کلی آن ها را می پذیرند. بچه ها بزرگسالان کوچک نیستند. آن ها نمی توانند در مورد کار های درست و نادرست قضاوت صحیحی داشته باشند. سال ها آزمون و خطا و گاهی تجربیات تلخ لازم است تا خرد و تشخیصی را که آن ها را قادر می سازد تصمیمات درستی برای خود و آینده شان بگیرند کسب کنند.

محبت آمیز ترین روش برخورد با فرزندان تان در زمانی که مرتکب یک اشتباه می شوند این است که به آرامی و با محبت به آن ها کمک کنید تا درس هایی را که در آن مسئله یا مشکل وجود دارد یاد بگیرند.

تربیت در برابر رشد

بسیاری از والدین فکر می کنند کارشان این است که از طریق تنبیه کردن فرزندان شان در زمانی که مرتکب اشتباهی می شوند، آن ها را تربیت کنند. در دهه ۱۹۳۰ وقتی والدین من در سن رشد بودند عموما این طور آموزش داده می شد که وظیفه والدین «شکستن اراده کودک» است. این طرز فکر به شکل گیری نسلی از کودکان از هم پاشیده منجر شد که والدینشان فکر می کردند وظیفه شان این است که آن ها را به صورت انسان های حقیری در آورند که از نظر شان قابل پذیرش باشند.

اما واقعیت این است که هر کودکی منحصر به فرد بوده و با کودکان دیگری که در دنیا زندگی می کنند تفاوت زیادی دارد. هر کودکی با خلق و خو، شخصیت و تمایلات طبیعی بی نظیری نسبت به علائق و فعالیت های مختلف به این دنیا می آید. والدین اغلب از این که ببینند هر یک از فرزندان شان با این که پدر و مادر مشترکی دارند و در یک خانواده بزرگ می شوند با فرزند دیگر تفاوت دارند، تعجب می کنند. بر اساس تجربه خود من هر بچه ای «به ساز» دیگری «می رقصد.»

هرکاری که برای بچه های تان انجام بدهید و هر رفتاری که با آن ها داشته باشید آن ها سرنوشت خاص خود را دارند و قرار است با شخصیت ویژه ای بزرگ شوند و جذب افراد و فعالیت های خاصی شوند. وظیفه اصلی شما این است که محیطی ایجاد کنید که فرزندان تان در آن احساس امنیت و اطمینان کافی داشته باشند تا بتوانند تمایلات درونی و شخصی خود را دنبال کنند. اکثر والدین این اشتباه را می کنند که فکر می کنند، فرزندان شان باید مثل خودشان فکر کنند، مثل خودشان سلیقه فیلم و موزیک و غذا داشته باشند، در صورتی که این موضوع صد در صد اشتباه است و آن ها باید این موضوع را قبول کنند که فرزندشان یک شخص دیگر است و علائق مخصوص به خودش را دارد. با قبول کردن این موضوع، می توانید راحت تر فرزندتان را درک کنید و قطعا او هم راحت تر خواهد بود.

اعتقادات خود را زیر سوال ببرید

فیلسوفی بود که می گفت: «قبل از این که بچه دار شوم در مورد بچه بزرگ کردن چهار فلسفه مختلف داشتم. الان چهار بچه دارم و هیچ فلسفه ای ندارم.»

هر بچه ای با بچه ها و افراد دیگر تفاوت های فراوانی دارد. وقتی بچه های تان را بزرگ می کنید آماده باشید تا اعتقادات عمیق خود را در مورد حرف هایی که «باید» بزنند یا «نباید» بزنند، کارهایی که «باید» بکنند یا «نباید» بکنند و کسی که «باید» باشند یا «نباید» باشند، زیر سوال ببرید.

از همه مهم تر آماده باشید که بتوانید اعتراف کنید که اشتباه می کردید. چون در زمان بزرگ کردن بچه های تان بیشتر از آن چه بتوانید تصورش را بکنید اشتباه خواهید کرد. شاید مهم ترین وظیفه شما به عنوان پدر یا مادر این باشد که ارزش ها را برای فرزندان تان جا بیندازید. علی الخصوص ارزش انضباط فردی. یکی از رایج ترین آرزو های والدین برای بچه های شان این است که آن ها را مسئول و طوری بار بیاورند که بتوانند خودشان را کنترل کنند. والدین می خواهند فرزندان شان منضبط باشند و تمرین کنند تا بتوانند از توان های جسمی و عاطفی خود به طور کامل استفاده کرده و از خود گذشتگی را تمرین کنند یا این که بتوانند زمان برآوردن خواسته های خود را به تعویق بیدازند.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات