ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۲۷
579 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهانه بی بهانه : ۷ راه برای احساس اهمیت کردن (۲)

۳ راه اول برای احساس اهمیت کردن در مطلب “بهانه بی بهانه : هفت راه برای احساس اهمیت کردن (۱)” آمده است.

  • از مردم تعریف کنید

مردم اغلب در مورد تعلقات، گرایش ها و دستاورد های شان عواطف زیادی دارند. وقتی از چیزی که متعلق به کسی است تعریف می کنید باعث می شود در مورد خودشان احساس خوبی پیدا کنند. آبرا هام لینکن می گوید: «همه از تعریف خوش شان می آید.» از ظاهر افراد و لباس هایی که می پوشند تعریف کنید. مرد ها خصوصا وقتی که از کراوات یا کفش های شان تعریف می کنید خوشحال می شوند. زن ها دوست دارند از موها یا دیگر مسائل ظاهری شان تعریف کنید. مردم قبل از این که از خانه بیرون بروند وقت زیادی را صرف آماده کردن خود می کنند.

شما همچنین می توانید با گفتن حرف هایی از این قبیل که: «شما واقعا پشتکار دارید» از ویژگی های شخصیتی افراد تعریف کنید. مردم همه عمرشان را صرف کسب ویژگی های شان، خصوصا ویژگی های مثبت شان می کنند و وقتی شما متوجه این ویژگی ها می شوید و از آن ها تعریف می کنید خوشحال می شوند. از دستاورد های افراد تعریف کنید. به مردم بگویید که چقدر از خانه، اداره یا تجارتی که ساخته اند یا موقعیت شغلی که پیدا کرده اند خوشتان می آید. 

  • به دیگران توجه کنید

شاید موثر ترین راه برای افزایش عزت نفس یک انسان این باشد که وقتی حرف می زند با توجه به حرف هایش گوش کنید. در کتابی که تحت عنوان «جادوی جذابیت» به چاپ رسانده ام، نویسنده همکار من ران آردن و خودم توضیح داده ایم که اگر وقتی کسی در مورد مسئله ای صحبت می کند با تمرکز به حرف هایش گوش بدهید چطور این رفتارتان به عنوان یک رفتار جذاب شناخته می شود. کلید خوب گوش دادن این است که سوال بپرسید و بعد به تک تک کلماتی که به عنوان پاسخ می شنوید با دقت توجه کنید.

وقتی طرف مقابل سرعت حرف زدنش را کاهش می دهد یا جمله اش به پایان می رسد یک سوال دیگر بپرسید. با توجه به جلو خم شوید، بدون این که حرفش را قطع کنید به صحبت هایش گوش بدهید. طوری گوش کنید که انگار حرفی که طرف مقابل می زند هوشمندانه ترین و جذاب ترین چیزی است که تا به حال شنیده اید. وقتی مردم ببینند که با توجه به حرف های شان گوش می کنید مغزشان ایندورفین ترشح می کند. در نتیجه درباره خودشان احساس خوبی پیدا می کنند. عزت نفس شان بالا می رود. علاوه بر این احساس شادی را به بودن در حضور شما ربط می دهند و بر همین اساس شما را آدم جذاب و با هوشی می بینند.

  • هرگز انتقاد، سرزنش و شکایت نکنید

هیچ وقت در هیچ موردی این کار را نکنید چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم. هیچ وقت چیزی نگویید و حرفی نزنید که عزت نفس کسی را پایین بیاورد. یا باعث شود احساس کند که ارزش و اهمیت کمی دارد. از این که پشت سر دیگران در موردشان حرف بزنید یا بحث های منفی بکنید خودداری کنید. هیچ وقت پشت سر کسی چیزی نگویید که حاضر نیستید در مقابل او بگویید. مخرب ترین نیرو در روابط انسانی، انتقاد مخرب است.

زیرا این کار عزت نفس افراد را پایین آورده و باعث می شود عصبانی شوند و حالت دفاعی به خود بگیرند و از منبع این انتقاد بدشان بیاید. پس هرگز از افراد و موقعیت هایی که دوست ندارید انتقاد نکنید. رایج ترین کلمه برای توصیف محبوب ترین افراد در هر حوزه ای کلمه «خوب» است. وقتی به تجارتی فکر می کنید که می خواهید از آن حمایت کنید یا رستورانی که دوست دارید به آن جا بروید، از کلمه ی خوب و عالی استفاده کنید. این موضوع هم به شما و هم به بقیه احساس خوبی می دهد.

نمی گویم انتقاد چیز بدی است یا انتقاد پذیر بودن خصلت خوبی نیست، بلکه منظور من این است که انتقاد کردن نباید به شکلی باشد که در فضا یا مکان یا زمان نامناسبی انجام شود، بلکه باید در زمان مناسب و با لحن مناسب و به شکل مناسب انجام پذیرد و طوری نباشد که باعث شود که طرف مورد انتقاد قرار گیرنده، احساس بدی نسبت به حرف و به دنبالش نسبت به شما پیدا کند. اگر این اتفاق بیفتد، حرف شما قطعا هیچ تاثیری در طرف نخواهد گذاشت و این نشان گر این است که کار شما بیهوده بوده است.

  • در ارتباط با هر کسی که با او ملاقات می کنید مودب، مشتاق و با ملاحضه باشید

به این کلمات به عنوان سه میم فکر کنید و با هر کسی که ملاقات می کنید این ها را در نظر داشته باشید. وقتی با ادب و احترام با کسی رفتار می کنید آن فرد احساس ارزشمندی و اهمیت بیشتری می کند. وقتی کاری می کنید که کسی احساس ارزشمندی و اهمیت پیدا کند آن فرد نیز در مقابل برای تان بیش تر ارزش قائل بوده و به شما احترام بیشتری خواهد گذاشت. وقتی خودتان را در مورد مسائلی که در زندگی فرد اتفاق می افتند مشتاق نشان می دهید و از شما خوشش می آید و بیش تر به شما علاقه مند می شود. وقتی کسی در وضعیت بدی گرفتار شده باشد و شما نگرانی و محبت خود را ابراز کنید او را تحت تاثیر قرار می دهید.

با احساسات او ارتباط برقرار می کنید. و از این طریق به فردی دوست داشتنی تبدیل می شوید. با ملاحضه بودن سومین میم است. وقتی در مورد دیگران ملاحضه می کنید خود را موظف می کنید کار هایی انجام بدهید و حرف هایی بزنید که باعث شود افراد بیشتر احساس کنند که ارزش و اهمیت دارند. همان طور که قبلا هم گفتیم اگر این کار انجام بدهید و باعث شوید افراد احساس خوبی پیدا کنند، این احساس خوب به خود شما هم باز می گردد و باعث می گردد شما هم عزت نفس بیشتری پیدا کنید. آیا به نظر شما این روش، روش خوبی نیست؟

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *