برندسازی شخصی : رقیب هایتان را در بازار هدف بشناسید
زمانی که حریف هایتان و یا رقیب های قدَرِتان را به خوبی شناختید ، از اطلاعاتی که به دست آورده اید می توانید به شکل های مختلفی استفاده کنید . مثلاً ممکن است تصمیم بگیرید گوشه امنی را پیدا کنید که در آن هیچ رقیبی نداشته باشید ویا بخواهید با رقیب هایتان متحد شوید تا کسب و کار همه تان رونق پیدا کند.
به عنوان مثال در محل کار ، حریف ها ممکن است کسانی باشند از داخل شرکت که خوب عمل می کنند و یا کسانی که خارج از شرکت هستند و برای کاری که شما بلدید استخدام می شوند .
با توجه به اطلاعاتی که از رقبای تان به دست آورده اید ، بهتر است سوالهای زیر را از خود بپرسید تا متوجه شوید که در مقایسه با آنها چه طور هستید؟
آیا رقیب های تان چیزی را فراموش کرده اند تا برای شما وجه تمایزی را ایجاد کند؟
آیا شما و رقیب بازار هدف مشترکی را انتخاب کرده اید؟
اگر مشتری رقیب تان بوده اید نحوه خدمات دهی آنها چگونه است؟
آن ها چطور با تهدیدها و یا فرصت هایشان برخورد می کنند؟
چه چیزی را می توانید از رقیب تان یاد بگیرید تا بتوانید در کسب و کارتان پیشرفت کنید ؟
کارتان را چگونه قیمت گذاری می کنید؟
آیا قیمت را با رقیب مقایسه اش کردید؟ (اگر اختلاف بسیار زیادی با رقبا داشته باشید چه کم یا زیاد باعث می شود که نادیده گرفته شوید .)
آیا قیمت کار را شرکت تعیین می کند؟ (اگر جواب مثبت است باید قیمت خودتان را متناسب با کسانی بگذارید که کار مشابه انجام می دهند ولی فراموش نکنید که همیشه وجه تمایزی داشته باشید تا از باقی رقبا یه سر و گردن بالاتر باشید .)
آیا قیمت شما به منطقه جغرافیایی تان بستگی دارد؟ (چون قیمتی که در شهر نیویورک می توانید تعیین کنید ، با قیمتی در ساحل تمپا ممکن خیلی متفاوت باشد.)
آیا قیمت تان با برند شخصی تان تناسب دارد؟(اگر خودتان را به عنوان فردی لوکس برند سازی کرده اید پس باید نرخی متناسب با برندتان نیز تعیین کنید.)
با پاسخ دادن به این سوالات و تجزیه و تحلیل رقیبت هایتان می توانید مطمئن تر از همیشه رو به جلو حرکت کنید .
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید