برندسازی شخصی : برندتان را در اینترنت معرفی کنید
شاید تصمیم نداشته باشید که در اینترنت برند شخصی تان را در معرض دید بگذارید. ولی بهتر است که این کار را انجام دهید و در مورد خودتان با دقت در اینترنت مطلب بگذارید. اگر به حضورتان در اینترنت توجه نکرده اید، یا فکر می کنید چون تا به حال در اینترنت فعالیتی نداشتید دیگران از شما تصویر سازی نمی کنند سخت در اشتباهید. اگر می خواهید وارد این فضا شوید باید خودتان را فعال نشان دهید. ما به شما نشان می دهیم که چگونه برندتان را در اینترنت معرفی کنید.
پیام آنلاین تان را تعیین کنید
کارفرما، رقبا و همکاران شما ممکن است در هر لحظه نام شما را در اینترنت جست وجو کنند. این موضوع نباید باعث ناراحتی و یا هیجان شما شود، بلکه باید بدانید که وقتی نام شما را جست و جو می کنند به کجاها می رسند.
در مطالعه سال ۲۰۱۳ موسسه Jobvite درباره ی استخدام اجتماعی، ۹۴ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که امسال افراد از طریق رسانه های اجتماعی، جویای کار هستند. از این رو درباره ی شرکت و اعضای آن تحقیق می کنند تا بدانند با چه کسانی قرار است مصاحبه داشته باشند، محیط کاری به چه صورت است. بنابراین چهره ی آنلاین شما اغلب اولین برداشت از شما را در ذهن دیگران شکل می دهد.
پیام آنلاین شما باید ویژگی های اصلی تان را در جایگاه فردی حرفه ای نشان دهد. هدف شما این است که دانش و تخصص تان و همچنین ویژگی بارز شما که باعث متمایز شدن شماست را به دیگران نشان دهید. پیام شما باید صفات شخصی، ویژگی های حرفه ای، سبک شما در کارتان را نشان دهد.
مطالبی که شما در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید می تواند جنبه ی شخصی هم داشته باشد، چرا که حضور آنلاین شما قطعا تصاویر را هم در بردارد. البته نباید این نکته را هم فراموش کرد که مردم دوست دارند از زندگی شخصی شما بدانند ولی باید حواستان باشد که زیاده روی نکنید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید