برندسازی شخصی : داستان خود را بنویسید (۵)
چطور آگهی شخصی تان را بسازید
ساختن آگهی شخصی سه مرحله دارد که باید به درستی هر کدام را انجام داد:
- تاثیر اولیه را ایجاد کنید: “عامل ماهیتی” همان ویژگی های بنیادی شما است که به عنوان یک شخص حرفه ای نشان می دهید.چند کلمه بنویسید که ویژگی های اساسی حرفه ی شما باشد، صفتی را اضافه کنید که ویژگی برجسته ی شما را نشان دهد. توصیف حرفه ای خودتان به این شکل، زمینه را برای ایجاد تاثیر اولیه خوب بر روی دیگران را فراهم می کند به عنوان مثال: من ماری براون هستم.کارم برنامه ریزی مالی استراتژیک برای بودجه های پنهان است.
- خبره باشید : “عامل مربی” نشان دهنده ی دانش و تخصص شماست. برای تقویت این عامل، حوزه های دانش تخصصی تان را بنویسید و یکی دو مورد را انتخاب کنید که به هدفتان نزدیکتر است. اگر انجام این مرحله برای شما سخت است و نمی دانید که چطور آن را انجام دهید سعی کنید که این جمله را کامل کنید: مردم من را متخصص در …… می دانند.عامل مربی چیزهایی است که می دانید نه صرفاً کارهایی که انجام می دهید.
- بهترین های خودتان را پیدا کنید: “عامل ستاره” چیزی است که شما را از نظر نحوه ی انجام کارها، خاص می کند.این عامل ویژگی های شخصی،حرفه ای، نحوه ی به کارگیری آنها در محیط کار شما می باشد. برای پیدا کردن عامل ستاره تان صفات و خصوصیتهای خود را که باعث ممتاز شدن شما از دیگران می شود را بنویسید.برای پیدا کردن عامل ستاره هم می توانید جملاتی مانند: من را به …… می شناسند، یا دیگران من را ……. توصیف می کنند.
وقتی که هر سه مرحله را طی کردید، آنها را کنار هم بگذارید تا آگهی شخص تان ساخته شود. صحبت کردن از موفقیت های خود در بسیاری از فرهنگ ها به دور از ادب شناخته شده است، ولی وقتی در حال ساخت آگهی شخصی تان هستید نباید به این موضوع فکر کنید زیرا شما از موفقیت ها و دست آوردهایی که به دست آوردید و کاملاً حقیقی هستند، صحبت می کنید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید